Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Phantom drain?

Startet av derwaechter, tirsdag 04. april 2017, klokken 17:52

« forrige - neste »

doldis1

 Hvis denne tråden drar ut stort lenger kan det komme overraskelser, og da tenker jeg ikke på Koreanerne!
Carlos Ghosn er en luring som holder kortene tett til brystet, ser ikke bort fra at ny Leaf kan komme når
som helst ! Det er altfor stillt fra den kanten i året da Ampera-e og TM3 skal erobre verden ... Jeg setter
shillingene mine på 2 ting- Leaf 2 kommer fort ! Leaf 2 har oppsiktsvekkende pris eller spesifikasjoner hvilket
gjør den til en virkelig gamechanger !

derwaechter

Sitat fra: doldis1 på søndag 05. februar 2017, klokken 21:06
Hvis denne tråden drar ut stort lenger kan det komme overraskelser, og da tenker jeg ikke på Koreanerne!
Carlos Ghosn er en luring som holder kortene tett til brystet, ser ikke bort fra at ny Leaf kan komme når
som helst ! Det er altfor stillt fra den kanten i året da Ampera-e og TM3 skal erobre verden ... Jeg setter
shillingene mine på 2 ting- Leaf 2 kommer fort ! Leaf 2 har oppsiktsvekkende pris eller spesifikasjoner hvilket
gjør den til en virkelig gamechanger !

Takk, nå er jeg enda mer i tvil om jeg skal kjøpe nå, ny eller brukt, eller vente ;-)


Øyst1

Sitat fra: doldis1 på søndag 05. februar 2017, klokken 21:06
Hvis denne tråden drar ut stort lenger kan det komme overraskelser, og da tenker jeg ikke på Koreanerne!
Carlos Ghosn er en luring som holder kortene tett til brystet, ser ikke bort fra at ny Leaf kan komme når
som helst ! Det er altfor stillt fra den kanten i året da Ampera-e og TM3 skal erobre verden ... Jeg setter
shillingene mine på 2 ting- Leaf 2 kommer fort ! Leaf 2 har oppsiktsvekkende pris eller spesifikasjoner hvilket
gjør den til en virkelig gamechanger !


Håper du har rett, om ikke forstår jeg ikke helt hva Nissan tenker. Fra å ligge langt fremme i løypen, til å bli totalt frakjørt!
De bør komme med noe snart, og helst med kort levering.
Men det er veldig stille foreløpig.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Bondeknøl

Har litt tro på at doldis kan ha rett.
Hva om Nissan kommer med noe som gjør at de som venter på Opel og Tesla hopper ut av køen? Det kan vel også skje? Julekvelden har vel kommet på kjerringa før?

snoemann

Men hvor lenge kan de vente før de lanserer?

Holder det f.eks med at de lanserer i sommer og starter leveringene før Opel klarer å starte sine leveringer?
Gitt at bilene har ganske like specs og pris altså.

Jeg er redd for at det holder (redd som i "jeg vil ha ny leaf lansert NÅ ;)" )

Forsøker å sette meg inn i hvordan Nissan kan tenke strategi her nå ... det vil jo være lønnsomt for dem å ikke forhaste seg så lenge nåværende leaf selger så godt som den faktisk gjør.
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Goggen123

Søk på tråder på forumet om leasingkampanje Birger N Haug hadde i oktober på 14 mnd avtaler, det kan vel tyde på at noe skjer ved årsskiftet...

doldis1

 
SitatForsøker å sette meg inn i hvordan Nissan kan tenke strategi her nå ... det vil jo være lønnsomt for dem å ikke forhaste seg så lenge nåværende leaf selger så godt som den faktisk gjør.

Ikke umulig, eller kan de ha gått seg på uventede problemer fordi de har ny teknologi, eller de er i rute  ;D
Noe kommer, det er sikkert, ser at journalistene gjerne omtaler ny Leaf med et lite gjesp (?) men det er
alt,alt for tidlig å avskrive Nissan!
Må huske på at de har hatt mange år på seg for å videreutvikle elbilen ... Ghosn ble visstnok tilbudt
jobb i GM ( CEO) for en tid tilbake, han avslo...

kaiat

http://ev-sales.blogspot.no/2017/01/world-top-20-december-2016.html

Leaf ble verdens mest solgte elbil i 2016, så Nissan kan nok ta seg litt tid til å finpusse på neste generasjon Leaf. Dessuten, spennende finesser og innovative løsninger kan være kjekt, men verdens mest solgte bilmodell i 2016 var Toyota Corolla med 1,3 millioner solgte eksemplarer. Og på mange måter er Leaf blitt elbilenes svar på Corolla - ikke så veldig spennende, men et veldig trygt og godt bilkjøp. For mange bilkjøpere er dette det absolutt viktigste.

MrOtto


Ole Irgens

Sitat fra: derwaechter på mandag 30. januar 2017, klokken 18:21
Hei,
Enig i at dette er for høyt? Og hvis ja hva mener dere hadde vært en fair pris?

Fair pris er det forhandleren vil selge deg bilen for. Du får ta deg en tur til nærmeste Nissan-butikk og begynne prutingen. Jeg skjønner ærlig talt ikke spørsmålet ditt. Om du synes en Leaf er for dyr, kjøper du deg en annen bil som du mener gir mer for pengene.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

snoemann

Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 08. februar 2017, klokken 14:58
Sitat fra: derwaechter på mandag 30. januar 2017, klokken 18:21
Hei,
Enig i at dette er for høyt? Og hvis ja hva mener dere hadde vært en fair pris?

Fair pris er det forhandleren vil selge deg bilen for. Du får ta deg en tur til nærmeste Nissan-butikk og begynne prutingen. Jeg skjønner ærlig talt ikke spørsmålet ditt. Om du synes en Leaf er for dyr, kjøper du deg en annen bil som du mener gir mer for pengene.

mvh

Ole Irgens

Jeg synes absolutt ikke "fair pris" er prisen forhandleren vil selge deg bilen for.
Jeg ville definert "fair pris" som "den prisen markedet er villig til å betale".

Og det er jo nettopp dette denne tråden handler om.
Spørsmålet som stilles er: "Er prisen på Nissan Leaf nå om dagen for høy" ?

Svaret på dette , når man dømmer etter salgstallene, er "nei, den selger fortsatt bra".

På det tidspunktet konkurrentene (Ioniq + Bolt) oppnår høy nok leveringskapasitet vil nok prisen straks være for høy. Helt uavhengig av hva en forhandler mener er "fair pris".
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA