Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpe elbil, ladbar hybrid, eller noe annet?

Startet av TonyJ, tirsdag 04. april 2017, klokken 16:44

« forrige - neste »

TonyJ

Hva er forskjellen på 2014, 2015 og 2016 modellene og hva bør man se etter av ekstrautstyr når man vurderer en brukt E-Golf?

ReneM

I utgangspunkt er det samme bil. Her er noe forskjeller:

Fra 2016 mod får du MIB2 (ny versjon av navigasjonsenhet) som støtter CarPlay og android auto. Fra sen (desember) 2016 får fu i tillegg støtte for Google Earth og online tjenester.

Fra 2016 mod får du lyktspylere

Jeg ville gått for en e-golf som har minimalt varmepumpe og lys og sikt pakke. Eventuelt speil pakke. Jeg ville også valgt parkeringssensorer og ryggekamera. Deretter er det smal og behag :-)
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

TonyJ

Sirup

Viktigste utstyret på e-Golf er skinn.
Ikke nødvendigvis for at man absolutt ønsker seg skinn, men fordi man absolutt ikke ønsker seg stoffsetene.

Stoffsetene er et stort problem, de blir veldig lett flekkete. Om du søker litt på forumet her, så vil du finne flere tråder her inne som handler om problemene omkring disse stoffsetene.
VW e-Golf
Tesla Model X75

tutti

Sitat fra: Askøy på mandag 30. januar 2017, klokken 21:52
Viktigste utstyret på e-Golf er skinn.
Ikke nødvendigvis for at man absolutt ønsker seg skinn, men fordi man absolutt ikke ønsker seg stoffsetene.

Stoffsetene er et stort problem, de blir veldig lett flekkete. Om du søker litt på forumet her, så vil du finne flere tråder her inne som handler om problemene omkring disse stoffsetene.
For mange er skinn bare noe herk. Selv stoffsetene i mkv1 er mer behagelig.

Sirup

VW e-Golf
Tesla Model X75

zyp

Jeg har stoffseter i min, og det er ikke et valg jeg angrer på, selv om jeg tenker jeg burde få somlet meg til å impregnere dem snart.

moby666

Skinnseter ser mer eksklusivt ut, men blir fort klamme på sommeren og kalde på vinteren. Et must på skinnseter er kjøling/luft i setene, og det er vel bare siste eGolf som har?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

TonyJ

Sitat fra: moby666 på tirsdag 31. januar 2017, klokken 08:54
Skinnseter ser mer eksklusivt ut, men blir fort klamme på sommeren og kalde på vinteren. Et must på skinnseter er kjøling/luft i setene, og det er vel bare siste eGolf som har?

Jeg skal ikke kjøpe ny modell. Hvis valget er da stoffseter eller skinnseter UTEN kjøling/lufting, hva hadde du valgt da?

Oddaa

Sitat fra: TonyJ på tirsdag 31. januar 2017, klokken 09:17

Jeg skal ikke kjøpe ny modell. Hvis valget er da stoffseter eller skinnseter UTEN kjøling/lufting, hva hadde du valgt da?

Personlig hadde (har) jeg valgt skinnsetene. Har aldri opplevd store problemer med klamme eller kalde seter...
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Sirup

Sitat fra: Oddaa på tirsdag 31. januar 2017, klokken 09:38
Sitat fra: TonyJ på tirsdag 31. januar 2017, klokken 09:17

Personlig hadde (har) jeg valgt skinnsetene. Har aldri opplevd store problemer med klamme eller kalde seter...

Dette med klamme/kalde skinnseter er en myte som henger igjen fra den tiden mange biler ble levert med skai og kunstskinn som setetrekk. Med skinnseter er ikke dette noe problem.

Gammel overtro fra folk som aldri har tatt seg råd til skinn.
VW e-Golf
Tesla Model X75

tutti

Stoff vs skinn diskusjoner tror jeg egentlig ikke kan "vinnes". Noen vil like det ene bedre enn det andre uansett argumentasjoner. Selv har jeg sittet i så mange (ekte) skinnstoler at jeg vet at stoff er bedre i de fleste sammenhenger i forhold til min smak.

Oddaa

Sitat fra: tutti på tirsdag 31. januar 2017, klokken 10:52
Stoff vs skinn diskusjoner tror jeg egentlig ikke kan "vinnes". Noen vil like det ene bedre enn det andre uansett argumentasjoner. Selv har jeg sittet i så mange (ekte) skinnstoler at jeg vet at stoff er bedre i de fleste sammenhenger i forhold til min smak.

Jeg har ingen intensjoner om å prøve å vinne noen diskusjon. Ville bare nyansere rådet gitt til trådstarter ved å fortelle om min personlige erfaring/opplevelse...

(Om jeg kan velge fritt foretrekker jeg kombinasjonen skinn/alcantara.)
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Chivas

Tydeligvis en evig diskusjon - og Alcantara er vel noe av det bedre som Oddaa nevner.

Sammenlign med skinnsofa hjemme. Foretrekkes det, kan du trygt ta det i Golfen også.

Selv kan jeg ikke fordra skinnsofa, så da ble det heller ikke skinn på meg i golfen heller ;)

gamer73

skinn er mest problematisk om man har direkte hudkontakt. I min alder så er dette omtrent ALDRI et problem, men dama som har påbud om å gå rundt mest mulig lettkledd har klaget på skinnsofa og skinnseter en del. MEN....det bryr jeg meg ikke om. Skinn er dessuten et must om man har barn som griser noe inn i helvete!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA