Hovedmeny

Ioniq Electric 2018 modell

Startet av TonyJ, søndag 29. januar 2017, klokken 14:03

« forrige - neste »

TonyJ

Rekkevidden blir bedre og det snakkes om 2018. Er det slik at den vil bli lansert og man kan bestille nå i 2017?

Har også sett video om autopilto på denne. Hva tenker dere om versjon 2 av denne?

Og prismessig...vil den kunne kjempe i prisklasse med Ampera?

moby666

#1
I følge min selger kommer det ikke noen IONIQ med forlenget rekkevidde i år, men derimot en ny elektrisk SUV (ix25) med rund 45kwh.Tipper Hyundai venter lengst mulig med å lansere større batteri i IONIQ. Grunnen er at ingen konkurrenter har
gjort det, dessuten blir batteriet billigere etterhvert. Fordelen til Hyundai/IONIQ er at de har en moderne bil de kan putte større batteri i, i motsetning til nissan, Renault, bmw, vw etc. Antar Hyundai kan lansere større batteri veldig kjapt når det blir behov for det.


turfsurf

Sitat fra: moby666 på søndag 29. januar 2017, klokken 16:28
Fordelen til Hyundai/IONIQ er at de har en moderne bil de kan putte større batteri i, i motsetning til nissan, Renault, bmw, vw etc. Antar Hyundai kan lansere større batteri veldig kjapt når det blir behov for det.
Det er ingen ting som stopper de andre fra å putte større batteri i bilene sine. Eller mener du at det er kun Hyundai som har en moderne bil ?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

moby666

Ja. Leaf og zoe synger på siste vers. BMW har ingen elbiler som det er noe poeng i å sette noe større batteri i. I3 er en liten bybil. Vw kommer ikke med en ordentlig elbil før 2020

turfsurf

OK, du om det. Ioniq er jo kun en småbil det og. Størrelsen på bilen hindrer ikke folk i å kjøre langt på en dag dog, og det er andre ting enn langturer som krever større batteri. I dag kjørte vi opp ca 45kWh med i3en, hadde ikke gjort noe å ikke måtte hurtiglade.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Sitat fra: moby666 på søndag 29. januar 2017, klokken 20:33
BMW har ingen elbiler som det er noe poeng i å sette noe større batteri i. I3 er en liten bybil.
I3 er ikke noen lang bil, men sittestilling, bredde og høyde gjør at man nesten får storbilfølelse. Kjørte 20 mil i dag i snøføre og 5 kuldegrader, og hadde 20 km rest. Det er pålitelige rykter om at det kommer en facelift med 400 km rekkvidde høsten 2017.

nr1rayner

Joda, Leaf og Zoe trenger en skikkelig facelift eller helt ny modell. Leaf har vært med i ca 6 år nå..
Hva gjelder Nissan vet "ingen" hva de pønsker på, så fra den kanten kan det poppe opp noe helt nytt ganske snart, hvem vet.
Ser man på rekkevidde alene skulle den effektive Ioniq med 28kwh tilsvare ca 36kwh i Golf, Leaf osv.
60kwh Ampera-e har leveringer fra ca tidlig sommer -17.
40kwh Zoe er vel under levering nå.
36kwh Golf kommer vel straks, eller var det til høsten? Utnyttbar er vel her ca 33kwh om jeg husker riktig.
Jeg tipper Nissan kommer ganske snart med enten 30-40kwh Micra eller en grei oppgradering av dagens Leaf, eller kanskje begge deler?

Joda, Ioniq er nok en mer moderne bil (men mangler likevel noe så enkelt som en app....).
Pr.d.d. (sett bort fra Zoe-40) er den uten tvil klasseledende på rekkevidde. Men med de overnevnte på plass er den plutselig bare helt grei, og det er ikke lenge til!

Ryktes om ca 36kwh både i Ioniq og Soul. Det må de nok også levere om ikke så alt for lenge om de skal fortsette suksessen med de bilene.
Da er i hvert fall Ioniqen vesentlig mer aktuell for mitt vedkommende  :)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Amoss

#7
Litt OT, men kom over denne posten i ett utenlandsk forum. Beklager, er ikke i stand til å lese linken og verifisere det oversatte sitatet ;)

Sitat
I know the Ioniq BEV has not been released yet in the US but here in Korea we are onto version 2.

see - 아이오닉 전기차 새모델 뒷좌석 천장 공간 넓힌다...가격대는 유지
Sitat
    Ionic Electric Car Next Month New Model Widening the Back Seat Ceiling Space

    Hyundai Motors' electric 'Ionic Electric' increases the backseat ceiling space by more than 4cm. The battery in the back seat improves the complaint that the seat is raised structurally and the head reaches the ceiling. As new overseas models of electric cars are launched in succession, they reflect consumers' opinions...

    The slip phenomenon, in which slippery wheels slip from steep slopes such as slopes, will be improved in a more structured manner over time. This is because it is not easy to solve the structural problem that loads a lot of batteries at the back of the car.

    A Hyundai Motor official said, "Most of the inconveniences received from customers during the six months of the car launch are reflected in the new model in 2017,"...

Edit: link til innlegget: Hyundai to Launch 2016 Midsize BEV Powered By Next-Gen LG Chem Batteries
Model S 85D

eivhelle

Sitat fra: moby666 på søndag 29. januar 2017, klokken 20:33
Ja. Leaf og zoe synger på siste vers. BMW har ingen elbiler som det er noe poeng i å sette noe større batteri i. I3 er en liten bybil. Vw kommer ikke med en ordentlig elbil før 2020
Hvis du ikke regner e-golf for en ordentlig elbil er heller ikke Ioniq det. Konseptet er dønn likt med en plattform som er utviklet for el, plug-in og fossil.

Den nye utgaven av e-golf skal bruke 37Ah battericeller fra Samsung. Her kommer etter hvert Samsung med 50Ah celler som man kan bytte til hvis det blir aktuelt. BMW i3 bruker 94Ah celler fra Samsung. Her kan man bytte til 120Ah celler når disse blir tilgjengelig.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

eivhelle

Sitat fra: nr1rayner på søndag 29. januar 2017, klokken 23:27

36kwh Golf kommer vel straks, eller var det til høsten? Utnyttbar er vel her ca 33kwh om jeg husker riktig.

Ny e-golf får batteri på 35,7KWh brutto. 31,5KWh netto utnyttbart. Den skal etter planen gå i produksjon fra uke 12 slik at de første bilene kommer til landet like etter påske.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Gustav Ditter

Leaf - det er ikke plass til større batteri.
Zoe - ikke plass til større  - nye model kommer -  større bil med større batteri.
Ioniq - har plass  til større batteri og mer densitet på nåværende batteri -  med det lønner seg ikke - produsenten vil ikke bytte batteri på din bil -  det lønne seg da  å kjøpe ny bil når det kommer .    De må leve av å produserer biler ,   tross alt ,  hele bransje vil lide av mindre deler og mindre veldikehold på elektriske biler -  hele bransje kan gå konk -  såne apokalyptiske profetier hører vi i Tyskland for tiden -  alle underleverandører i Tyskland, Austria, Spania...  hele bil bransje konk.... untatt Bosch

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA