Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av bjos, søndag 02. april 2017, klokken 21:06

« forrige - neste »

HCO

En ting man kanskje kan ha i bakhodet, er at det allerede nå nesten er et positivt business case å kjøpe 240 for deretter å skifte til større batteri (gitt at bytteprisen blir ca 8000 euro som det spås). En ting som er sikkert er at batteriprisene vil fortsette nedover, og da vil man muligens ha en billigere 40kwH-Zoe på sikt, ved å gjøre det slik. I mellomtiden har man sikret seg en svært billig inngangsbillett (190 kkr) til elbil-tilværelsen...
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

AppleKnocker

Batteriprisene og elbilprisene vil fortsette ned, men sannsynligheten for at det blir billigere å kjøpe en eldre utgave og bytte batteri enn å kjøpe en ny med større batteri, er lik null. Det må i så fall være hvis alle som bestemmer i Renault er fullstendig blåst. Og det er de ikke. Renault lever ikke av å selge batterier som LG lager.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

HCO

For ordens skyld: Jeg mente billigere enn å kjøpe Zoe 40 nå.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

StigH

Som jeg har inntrykk av om dagen kommer en nesten litt dårligere eller likt ut ved innbytte av en et par år gammel 240 intense mot billigste 400 om en skulle kjøpe 400 mot å koste på nytt større batteri på 240 istedet.

Om en ikke absolutt skal ha Bose edition til oppunder 300.000. Virker som innbyttepriser ligger rundt 150.000 for en 240 med normal km stand til alderen.
Da blir det bare få kroner om å gjøre i en vurdering av ny bil.

Så de som klarer seg med 240 kan gjøre gode kjøp framover om de ikke vil bytte batteri med det første.


BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

tutti

Sitat fra: Geir K på tirsdag 31. januar 2017, klokken 17:05
Vi tenkte på det samme. Men valget er lekende lett. Vi valgte 400, og grunnen er at prisene kommer til å droppe på brukte 200 km. Og at den kan gå til Hvaler på sommer uten å lade, begge veier.
I fjor satte Fortum opp mange 22 kWh ladere bak rådhuset i Hvaler :)
Da bør det vel gå bra uansett hvilken Zoe du velger til Hvaler.

bjos

#20
Da har jeg bestilt zoe 400 Life. tusen takk for alle tilbakemeldinger og god hjelp! bilen kommer i 2. halvdel av mars, gleder meg ☺

pudderjagar

Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

bjos

Nei, er overbevist om at det var det riktige valget:)

Sitat fra: pudderjagar på tirsdag 07. februar 2017, klokken 21:47
Du vil ikkje angre trur eg!!! :+1:

bjos

Fikk zoen på fredag. Førsteintrykket er veldig bra, og utrolig deilig å ha mye strøm igjen når jeg kommer hjem fra jobb!

Måkemannen

Sitat fra: bjos på mandag 20. mars 2017, klokken 19:07
Fikk zoen på fredag. Førsteintrykket er veldig bra, og utrolig deilig å ha mye strøm igjen når jeg kommer hjem fra jobb!
Grattis med ny bil!

Domenenavn

Anbefalger egentlig ikke å kjøpe Zoe.
Ja du kan lade hjemme med ladekabel, men skal du ut på tur, så kan du glemme å lade bilen, uten å måtte sitte i bilen å vente i flere timer for å kunne kjøre videre.
I tilegg kan du ikke lade Zoe med vanlig stikkontakt, men må bruke en Zaptec kabel som veier 4kg og kjempestor, og svært høylytt.

Anbefaler å kjøpe egentlig alle andre El-biler enn Zoe

pudderjagar

Du kan fint lade Zoe med vanleg stikkontakt. Mange hus og spesielt industribygg har rett strømnett til Zoe

Kvifor ikkje dra på tur med Zoe? Planlegg litt og bruk tida til noko fornuftigt når du lader. Og kor mykje meir enn 300 km treng du når du skal på tur?? Ei lading på 2 timar gjev 300 nye km. Greit med ein strekk og litt mat på ein så lang tur. Til bruken heime så har du plenti nok straum til heile dagen.

Vil sterkt anbefale Zoe. Spesielt sidan den kan hurtigladast heime. Då har du fort 500 km på ein dag med den.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

HCO

Sitat fra: Domenenavn på tirsdag 21. mars 2017, klokken 15:49
Anbefalger egentlig ikke å kjøpe Zoe.
(...)
Anbefaler å kjøpe egentlig alle andre El-biler enn Zoe
Man kan jo kanskje snu på det, og si at det er å anbefale å sette seg inn i et (hvilket som helst) produkt før man brenner av en kvart million kroner eller mer.

For meg, og mange med meg, er Zoe en perfekt bil til den bruken vi har anskaffet den for. For andre passer den dårlig, og da bør man naturlig nok ikke kjøpe den.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

Domenenavn

Tja...300km har jeg enda ikke hatt på min Zoe....den er oppi 220km selv med 5 grader pluss.

Alt til sitt behov, men har du ikke mulighet å ha ladestasjon hjemme, og avhengig av å lade i kommunale ladesasjoner over natten osv, så anbefales ikke Zoe i det hele tatt!
Du kan ikke lade med vanlig type2 kabel. Så da sitter du igjen med å kun måtte dra å lade på Fortum/grønn kontakt.
Hvis ikke du da plassere en 4kg tung , bråkete Zaptec lader som vekker hele nabolaget da med en høylytt vifte


Krsand

Sitat fra: Domenenavn på tirsdag 21. mars 2017, klokken 23:30
Alt til sitt behov, men har du ikke mulighet å ha ladestasjon hjemme, og avhengig av å lade i kommunale ladesasjoner over natten osv, så anbefales ikke Zoe i det hele tatt!

Her er du inne på noe. Man må ta en vurdering på hva som passer til sitt eget bruk før man handler. For min del er Zoe helt genial med tanke på at jeg kan lade bilen i ladestasjonen hjemme, og har rekkevidde nok til å komme meg til og fra jobb uten å måtte tenke på lading i løpet av dagen. Hadde jeg valgt en annen bil måtte jeg ladet alle kalde dager på jobb for å komme meg hjem siden jeg kjører i underkant av 22 mil tur/retur.

Dette var en vurdering av fordeler og ulemper jeg tok før jeg kjøpte bilen. Jeg fikk grei informasjon fra forhandler og fant mye god informasjon her på forumet om hvordan dette fungerer. Til mitt bruk er derfor Zoe et godt valg. Har du ikke mulighet til å sette opp ladepunkt hjemme er jeg enig i at det finnes andre alternativer som høres enklere ut. Når det er sagt er det likevel ingen grunn til å fraråde kjøp av Zoe på generelt grunnlag, og det er heller ikke nødvendig å spamme alle tråder om Zoe med den samme leksa. Ladingen på Zoe er ikke noen statshemmelighet og er diskutert en rekke ganger på forumet. Diskusjonen om informasjonen du har fått fra forhandler håper jeg kan tas i en egen tråd slik at vi fremdeles kan ta opp andre ting om bilene våre uten å måtte ta denne diskusjonen hver gang i alle tråder. Vi har skjønt at du er misfornøyd med informasjonen fra forhandler, men det gjør likevel ikke dette til en dårlig bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA