Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: AWD blir ikke produsert før desember 2017 eller mars 2018:-[

Startet av jhenrikb, søndag 02. april 2017, klokken 12:39

« forrige - neste »

HenryJac

Har klart 161km på en tur (Elverum - Oslo) med -1 ca hele veien og med skiboks. Hold ca 90-95km/til på motorveien. Startet med ratt og setevarme i begge setene foran og hadde 20 grader på heat & AC. Skrudde av ratt varme og setet mitt når det var varmt nok.
Hadde 4% i rest.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

jhenrikb

Sitat fra: madsskon på onsdag 01. februar 2017, klokken 13:45
Stemmer det Svein Evensen sier. 20 mil om sommeren er ikke noe problem, ei heller 15 mil i 0 grader.

Har trådstarter 34 psi gir det dårligere rekkevidde enn 40.

Men har trådstarter nullet ut forbruket på en stund? Hvis ikke viser den jo ikke riktig..

Den er nullet. Vi sjekker det ut hos forandler, mulig dem ser noe.
Turen vi merket det på var fra Maura til Lillestrøm som kun er 80km t/r. Da gjenstod det 16km på batteri-kalkulatoren som vi syns var merkelig. Det var ikke vind, ikke regn snø eller noen form for ekstra motstand. Veien var tørr og det var 0 grader. Vi fulgte trafikken som var 100km/t da vi ikke hadde dårlig tid.

Soulranger

Min bil klarer ca 16,5 mil på vanlig vinterføre -5 grader. 21 grader i bilen. Coaster ofte i nøytral i stedet for regenerativ bremsing der det er hensiktsmessig. Snittfart på ca 65-70 (altså blandet).  Høyeste hastighet i nærheten er 90-sone.

Synes forbruket til trådstarter høres rett ut i forhold til den høye farten.

Richard T

Sitat fra: Svein Evensen på onsdag 01. februar 2017, klokken 10:27
20 mil på vinteren har heller ikke jeg sett påstått. Sommertid, og gunstige forhold, opplever jeg å klare å kjøre litt i overkant av 2 km pr.%. Ser at trådstarter bruker 34 psi i dekkene. Selv bruker jeg 40psi. I disse dager kjører jeg 14-15 mil. (Ikke motorvei)

40 psi? Skjønner at folk vil ha lav rullemotstand, men 40 psi er vel litt i overkant sånn med tanke på veigrep og jevn slitasje av dekket, eller?

Ebe

40 psi er vel ikke mer enn ca. 2,75 bar?

Anbefalt på Soul ved vanlig last er 33 psi, altså ca. 2,25 bar. Syntes ikke 2,75 bar hørtes så avskrekkende mye ut egentlig?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Stig-Arne

Kjører med 38 Psi (2,58 bar) på min bil. Jevn og fin slitasje.
Anbefalingene som står på bilen, er ved en ribbet bil, altså egenvekten som står i vognkort.
Men av en eller annen grunn legger bilene ganske så betydelig på seg når de kommer på veien.
Min bil mener jeg veier vel 17-1800 kg, selv om den bare står oppført med 1565 kg som egenvekt.
Og da sier det seg selv at man på kjøre på med mer luft i dekkene.
I tillegg til at asfalten her til lands har mye spor, og lavt lufttrykk vil slite veldig mye på kantene på dekket.
Så vil alltid anbefale å ligge minst 10 % over anbefalt dekktrykk.

kammiz

ikke bry deg om oppgitt gjennomsnittlig forbruk og rekkevidde i bilen.... det er guessometer alt sammen og jeg opplever stadig å ikke forstå logikken i det. du kjører ca 15 mil om vinteren og 20 om sommeren om du kjører fornuftig og har ca 40 i dekka. vel og merke, da kan du ikke kjøre fortere enn ca 80-90 :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA