Hovedmeny

C-lys har tatt kvelden

Startet av Stikkkontakt, lørdag 28. januar 2017, klokken 09:30

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: gr på søndag 22. juli 2018, klokken 22:24
Du finner helt sikkert hos norske høggere også. Sjekk nbfbildeler.no.

Jeg kjøpte hos Grønvold. Kjapt og enkelt.

Dudi

Kjør uten!  :) Neste gen av Golf kommer sikkert uten disse. Fæle er dem også. Bilen er ut som en klovn med dem lysende. 

mobie

På min 2015 (reg i 2014) mod så tok venstre c-lykt kvelden innenfor garanti og ble skiftet. Nå i våres så tok høyre kvelden. Jeg gjorde derimot ikke noe med det før jeg måtte ta eu-kontroll nå i høst.
Hørte med møller hva de skulle ha for det, fikk da pris på henholdsvis 5000,- og 5600,- fra to møller verksteder.
Selve lykten skulle de ha 3664,- for.

Jeg kjøpte derimot ny fra bildeler.no for 2198,- og skiftet selv på ca 30min. Veldig enkelt å gjøre selv :)

soldeide

Hvordan kom dere enklest til å få byttet lysene? Ved å ta ut innerskjermen?

mobie

Sitat fra: soldeide på torsdag 17. desember 2020, klokken 12:02
Hvordan kom dere enklest til å få byttet lysene? Ved å ta ut innerskjermen?

Ta av hjulet, så skrur du av plastdekslene mot fronten. Må ut med alle skruene i hjulbuen og et par på undersiden.  Om alle skruene er ute kommer plastdekselet ganske lett av.
Du kommer da lett til for å bytte lykten.

elektro

Litt for topic, men noen som har erfaring med å bytte baklykt? På ytre høyre side har jeg mistet det lille lyset midt inni lykta. 2015 mod.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

StThicket

Sitat fra: elektro på tirsdag 22. desember 2020, klokken 17:44
Litt for topic, men noen som har erfaring med å bytte baklykt? På ytre høyre side har jeg mistet det lille lyset midt inni lykta. 2015 mod.
Jeg fikk en canbusmelding om at høyre baklys var defekt. Det viste seg å være vanninntrengning. Dette fikset jeg ved å demontere lykta og sette luftstrålen fra skotørkeren inn i lampa. Fungerte som bare juling.

Så, ja jeg har erfaring med å demontere baklykten. Det er bare å løsne en enkelt skrue fra innsiden av bagasjerommet (det er en liten luke i teppet), og så tar du av en plugg. Dette er gjort på noen få minutter, men skruen sitter veldig hardt, så du må være forberedt på såre fingre etterpå.

Mortenej

Er ikke nødvendig å bytte hele lykta :)

Etter en grei prat med delelager hos Møller i Ålesund, bestillte dem opp kun aliminiums ramma og kretskortet hvor ledpærene sitter. Kom som en hel del, inkl ny pakkning.

Langt raskere å bytte, fortsatt av med hjulet og innerskjermen, men slipper å ta ut lykta.
kostet "bare" 1700,- pr stk.

Litt penger spart, men dette designet burde absolutt vært enrett.

Spm er om det vill vært lurt å lagt er lag med lakk slik at salt ikke tærer rett på aliminiumen??

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA