Hovedmeny

C-lys har tatt kvelden

Startet av Stikkkontakt, lørdag 28. januar 2017, klokken 09:30

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Noen som har fått reparert C-lysene? Og hva koster det?
Jeg har egenimportert bil og må legge ut for det av egen lomme. Er det enkelt å bytte de selv?

oysts

Hadde min inne på Møller Ålesund i går. De hadde ingen peiling og måtte ta bilder for å sende til garantiavdelingen.

De fikk ikke en gang bestilt nye deler før de hadde sett på bilen. Delene måtte bestilles fra Tyskland.

Venter på tilbakemelding og bilen må inn enda en gang. Burde være totalt unødvendig for noe så enkelt som et grøftelys.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Stikkkontakt

Det er ihvertfall en vanlig feil. Det går flere her i mitt nærområde med samme feil og her er vi bare 5000 sjeler.

oysts

Ble veldig overrasket av at merkeforhandler har såpass lite kontroll på en bil som ble lansert for over to år siden.

På min er det kondens i begge lyktene. Spent på hvor langt tid de kommer til å bruke på saken...

Oscillo

Da forsvant det ene lyset her også, importert 2014-modell, men solgt med garantibevis fra AS Norsk bilgaranti.

Det er oppgitt at innvendige og utvendige lyspærer ikke dekkes av garantien, men i dette tilfellet byttes vel kanskje ikke LED-pærene, men hele lyktesatsen?

Oddaa

Sitat fra: oysts på lørdag 28. januar 2017, klokken 20:15

På min er det kondens i begge lyktene. Spent på hvor langt tid de kommer til å bruke på saken...

Er kondens i C-lyktene vanlig? Jeg har det på høyre side, ingenting på venstre side. Spør fordi bilen ble skadet på høyre side, og nå lurer jeg selvsagt på om kondensen har med dette å gjøre. (Altså om verkstedet har oversett en skade på lykten...)
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

Stikkkontakt

Sitat fra: Oddaa på onsdag 07. mars 2018, klokken 11:53
Sitat fra: oysts på lørdag 28. januar 2017, klokken 20:15

Er kondens i C-lyktene vanlig? Jeg har det på høyre side, ingenting på venstre side. Spør fordi bilen ble skadet på høyre side, og nå lurer jeg selvsagt på om kondensen har med dette å gjøre. (Altså om verkstedet har oversett en skade på lykten...)

Ja, det er dessverre normalt. Jeg byttet begge lyktene på min bil. Betalte 1400 kr for brukte, men som nye C-Lys. Veldig kurant å bytte. Brukte vel 20 minutter på det. Møller fakturerer for øvrig 2000 kr i arbeid på å bytte de.

oysts

Jeg fikk byttet begge på garanti. Det skjedde helt av seg selv, ingen skade som forårsaket det.

Stikkkontakt

Sitat fra: oysts på onsdag 07. mars 2018, klokken 12:02
Jeg fikk byttet begge på garanti. Det skjedde helt av seg selv, ingen skade som forårsaket det.

Det oppstår eir på noe elektronikk som tydeligvis ikke tåler vann. Problemet hadde nok vært 99% løst med en liten pakning rundt  lyset. Innenfra støtfangeren ser du tydelig dagslyset rundt c-lyset. I 80km/t i regnvær ser jeg for meg at spruten står inn de åpningene.

Oscillo

Her er det kondens i begge lyktene, men den høyre virker altså fortsatt.
Har tidligere lest at det oftest er den venstre lykta som ryker først, da det er denne som blir utsatt for mest sprut fra møtende trafikk.

Da gjenstår det en runde med AS Norsk Bilgaranti for å se om de er villige til å dekke denne reparasjonen.

BjarteBass

Begge C-lysene på min er gåen. Møller skulle ha ca 2500 pr stk  >:( De hadde store problemer med disse lykten og hadde skiftet mange på garantien. Eg har ikke garanti, da bilen er inportert. Skulle gjerne vist om de selges på ebay eller andre steder? Og hvis de er lett å skifte er det mye penger å spare her ;D.

Amatøren

Hvis du skulle ta kostnaden ved å bytte hos Møller, får du ikke 5 års reklamasjonsrett på de nye?

Det er jo en vare som du da kjøper (og de monterer så de kan ikke klage på feilmontering) og som er ment å vare mer enn 5 år.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

BjarteBass

Får nok garanti på reparasjonen ja, men å få de skiftet uten garanti kommer jo på 7-8000 :(... Noen som vet hvor en kan få fatt i brukte eller hva C-lysene heter på engelsk eller kalles på ebay?

geear

Du finner helt sikkert hos norske høggere også. Sjekk nbfbildeler.no.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA