Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utfordringer med Renault Zoe 2012-2019 mod. Gjelder Q210, R240, Q90 og R90/R110

Startet av hogst77, fredag 31. mars 2017, klokken 14:45

« forrige - neste »

hogst77

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe en nyere bruktbil og ser på Outlander Phev som en veldig god kandidat.
Tenker da på bruktimportert 2016 modell til rundt 380-400k.

1 - Noen av importørene reklamerer for at det er nordisk utgave. Hva er forskjellen mellom en nordisk bil og en som f.eks er importert fra Nederland?

2 - Hvordan er garantien på en bruktimportert bil sammenlignet med en bil som er kjøpt fra forhandler?

3 - Har lest i enkelte tester at det er i overkant mye "piping" fra ulike funksjoner i bilen. Oppleves dette som plagsomt?



leafnor

Kan svare på pkt 3: JA

Kjøpte nederlandsk 2014, og den er uten forvarming. Nordisk er kanskje da med WiFI og forvarming.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

erikb

Det med pipingen opplever ikke jeg som plagsamt. Filvarsleren gir beskjed når du nærmer deg midtlinjen eller sidelinjen. Til å begynne med pepper den ofte, men med en liten endring i kjørestil er det nå mye bedre. Bilen piper også en del hvis du starter opp uten å ta på selen først. Bare å ta på selen før du trykker på start, så er bilen helt stille. Ett pip når du åpner bakluken er ikke ille. Så jeg syntes ikke det er plagsomt mye piping.

leafnor

Litt mer om pipingen. Det er grunner til at det piper, så slik sett geit. Bilen gjør ikke annet enn det som den er satt opp til.
F.eks så har jeg to biler i innkjørselen. Må derfor parkere rimelig nær hekk til nabo, og bilen gjør som den skal, sier i fra at jeg er nær hekken. Det piper foran og bak for jeg rygger inn, skjer hver gang. Trykker på knappen for å slå av sensor, og  det husker den jo ikke når jeg skal ut å kjøre igjen.
Jeg blir sikkert vant til sist, og finner det greit.

Altså, mye piping, men den gjør ikke annet enn hva den er bygget til å gjøre, så kan ikke klage. Det var jeg som kjøpte den. ::) 
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Joh Kobbe

Du kan slå av LDW permanent ved å holde inn knappen i 10 sekunder. Beltevarsler kan enkelt unngås ved å nappe ut den sorte ledningen under setet.
Mitsubishi Outlander PHEV 2016 Instyle+

moby666

Norsk koster 20k mer, det får du igjen når du selger bilen.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA