Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglading Askøy Amfi (Askøy Senter) - Askøy , Hordaland

Startet av Tommy Welle, fredag 31. mars 2017, klokken 12:01

« forrige - neste »

Tommy Welle

Hei

Er det mulig og lade Nissan Leaf fra en 3 fas kontakt vi har på jobben? Legger ved bilde.


Orbit

Du kan få ladet, men vil ikke utnytte effektkapasiteten i 3-fase (dersom du ikke kjøper en ChaDeMo-lader + trafo = svindyrt). Dersom du kjøper en overgang til vanlig stikk (ca 200 kr), kan du bruke laderen du allerede har, men vil ikke lade noe raskere enn fra vanlig stikkontakt.

Løft på lokket på kontakten og tell opp hvor mange tilkoblingspoler det er. 3-fase har fire, 2-fase har tre. Det står også på lappen på siden hvilken kontakt dette er, for eksempel "3P + ⏚ 16A"
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55



Tommy Welle

Sitat fra: Orbit på fredag 27. januar 2017, klokken 13:23
Du kan få ladet, men vil ikke utnytte effektkapasiteten i 3-fase (dersom du ikke kjøper en ChaDeMo-lader + trafo = svindyrt). Dersom du kjøper en overgang til vanlig stikk (ca 200 kr), kan du bruke laderen du allerede har, men vil ikke lade noe raskere enn fra vanlig stikkontakt.

Løft på lokket på kontakten og tell opp hvor mange tilkoblingspoler det er. 3-fase har fire, 2-fase har tre. Det står også på lappen på siden hvilken kontakt dette er, for eksempel "3P + ⏚ 16A"

Tenker ikke på effekten, vil bare ha muligheten til og lade, og kanskje en tryggere måte enn vanlig stikkontakt.

Jejl


jkirkebo

Sitat fra: Jejl på fredag 27. januar 2017, klokken 13:34
Sitat fra: Tommy Welle på fredag 27. januar 2017, klokken 13:31
Sitat fra: Jejl på fredag 27. januar 2017, klokken 13:25
http://www.ladespesialisten.no/index.php/adaptere-til-andre-elbiler

Ser ut som du har det jeg trenger. :) Hvordan bestiller jeg?
Det er Kirkebø på forumet som selger disse, så du får høre med han.

Jepp, bare å sende en mail til meg på jkirkebo@gmail.com.

Må vite om den er 16A eller 32A. Det står på lokket. Send meg evt. bilde av lokket.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tommy Welle

Sitat fra: jkirkebo på fredag 27. januar 2017, klokken 14:03
Sitat fra: Jejl på fredag 27. januar 2017, klokken 13:34
Sitat fra: Tommy Welle på fredag 27. januar 2017, klokken 13:31
Sitat fra: Jejl på fredag 27. januar 2017, klokken 13:25
http://www.ladespesialisten.no/index.php/adaptere-til-andre-elbiler

Ser ut som du har det jeg trenger. :) Hvordan bestiller jeg?
Det er Kirkebø på forumet som selger disse, så du får høre med han.

Jepp, bare å sende en mail til meg på jkirkebo@gmail.com.

Må vite om den er 16A eller 32A. Det står på lokket. Send meg evt. bilde av lokket.

Sendte deg mail isted, skal sjekke lokket etterpå :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA