Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av sap_2000, torsdag 30. mars 2017, klokken 09:20

« forrige - neste »

eivhelle

Endrer mitt valg til pure grey i stedet for shetland beige. I følge forhandler vil produksjon av seter i shetland beige først komme fra uke 20, så da blir leveransen først midt på sommeren. :(

Får satse på at det litt mørkere partiet på sitteputen er lyst nok til at man ikke blir stekt på skinkene når man setter seg i bilen på en varm solrik sommerdag. 8)
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

gamer73

Sitat fra: eivhelle på onsdag 01. februar 2017, klokken 10:46
Endrer mitt valg til pure grey i stedet for shetland beige. I følge forhandler vil produksjon av seter i shetland beige først komme fra uke 20, så da blir leveransen først midt på sommeren. :(

Får satse på at det litt mørkere partiet på sitteputen er lyst nok til at man ikke blir stekt på skinkene når man setter seg i bilen på en varm solrik sommerdag. 8)

Menn bør ha klær på seg i bilen da;) Kun damer som med fordel kan være naken;)

eivhelle

Sitat fra: gamer73 på onsdag 01. februar 2017, klokken 11:40

For trafikksikkerheten sin skyld bør vel alle beholde klærne på. :laugh:

Men selv uten direkte hudkontakt, er det ikke spesielt behagelig når underlaget koker. ???

gamer73

Sitat fra: eivhelle på onsdag 01. februar 2017, klokken 13:12
Sitat fra: gamer73 på onsdag 01. februar 2017, klokken 11:40

For trafikksikkerheten sin skyld bør vel alle beholde klærne på. :laugh:

Men selv uten direkte hudkontakt, er det ikke spesielt behagelig når underlaget koker. ???

sant nok;)

Men i moderne tid med air-con så er ikke dette et enormt problem vil jeg si. Men det er klart at stoffseter er mer behagelig dem første par minuttene etter å ha kommet inn i en solvarmet bil men...

OGså med tanke på holdbarhet. I ALLE bilene jeg har hatt med stoffseter har dem sidestøttene blitt slitt hull i etter mange års bruk. Til og med på bmw'en min fra 2006 skjedde dette, og det var et ganske bra hull der når den ble solgt i 2013-14. Samem problem på Renault laguna 2001 model. Biler jeg har hatt med skinnseter har jeg aldri opplevd at det blir hull i. MEn...det kan jo være fordi jeg insiterer på å bruke gammeldags skulder hylster til pistol i stedet for å bære den i beltet..slik at slitasjen blir ekstra stor der på venstre sidestøtte;)

eivhelle

Nå er det selvsagt fortsatt skinnseter som gjelder. Standard setene i stoff er også svarte og vil bli varme når sola steiker. Men foretrekker helt klart de grå skinnsetene i stedet for svarte.

brako79

///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

sap_2000

Var innom forhandler som hadde fått fargeprøver på skinnsetene nå.
Var jo i tvil om jeg skulle gå for puregrey siden den så to-farget ut på det dataanimerte bildet i konfiguratoren.

Fargeprøven viste at den var ensfarget som jeg trodde, samt en aning mørkere enn man fikk inntrykk av i konfiguratoren, så endret fra titansort til pure grey i dag.

Laster opp et bilde for å vise forskjellen.
Bilde 1 er fra konfiguratoren.
Bilde 2 er pure grey fargeprøve ved siden av titansort.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

TM

Det grå skinnet så veldig bra ut. Passe mørke, men nå ble det stoff på meg denne gangen.

brako79

Da jeg var hos forhandler var det bare lys beige og titan sort, så jeg valgte da sort.
Nå i konfiguratoren, ser jeg at "titan sort" er standard, dvs konfiguratoren velger dette, om du ikke velger stoff interiør, så vidt jeg kan se. (I følge oppsummering)
Men velger jeg vienna så kan jeg velge mellom titan sort og pure grey, men ikke lyst beige.

Ønsker også å endre til grått dersom dette er et valg. Men har spilt inn ovenfor selger at jeg gjerne vil spare 14.000 og få titansort likevel.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Kårepåsporet

Jeg synes gamer73 har mange interessante tanker om fargekombinasjoner osv.

Har hatt min dose av sort bil. En sort Tiquan, kjøpte en kampanjebil og den var sort og så fin ut i butikken, hadde egentlig lyst på hvit. Aldri mer.

Sølv er vel aldri direkte stygt, men fy så kjedelig (samme med sort).

Men det er en ting jeg reagerer på med dere som har barn:

Jeg har to barn på 12 og 15 år. De har vokst opp i biler uten skinnseter, vår siste bil hadde skinn, men da var barna uansett store. Setene har selvsagt sett ut som nye når vi har byttet bil hvert andre til fjerde år.
Men vi har brukt bittelitt energi på å oppdra barna våre.
Det er forøvrig ikke tilfeldig at jeg ALDRI parkerer ved siden av biler med barneseter, for når en ser på svært mange biler med barneseter så virker det som om eierne av disse er hjernedøde, alternativt gir f i bil og bilhold.
Lar dere barna søle og bæsje helt fritt i bilene deres siden skinn er påkrevd?
Når barna satt i barnesete hadde vi underlag i setet som var laget for formålet, det hadde god friksjon mot sete og barnesete, NAF solgte disse i sin tid. Dette kan anbefales. Det blir alltid noe sand og skitt fra sko osv. Det samme for å beskytte forseteryggen.

gamer73

Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 11. mars 2017, klokken 14:49
Jeg synes gamer73 har mange interessante tanker om fargekombinasjoner osv.

Har hatt min dose av sort bil. En sort Tiquan, kjøpte en kampanjebil og den var sort og så fin ut i butikken, hadde egentlig lyst på hvit. Aldri mer.

Sølv er vel aldri direkte stygt, men fy så kjedelig (samme med sort).

Men det er en ting jeg reagerer på med dere som har barn:

Jeg har to barn på 12 og 15 år. De har vokst opp i biler uten skinnseter, vår siste bil hadde skinn, men da var barna uansett store. Setene har selvsagt sett ut som nye når vi har byttet bil hvert andre til fjerde år.
Men vi har brukt bittelitt energi på å oppdra barna våre.
Det er forøvrig ikke tilfeldig at jeg ALDRI parkerer ved siden av biler med barneseter, for når en ser på svært mange biler med barneseter så virker det som om eierne av disse er hjernedøde, alternativt gir f i bil og bilhold.
Lar dere barna søle og bæsje helt fritt i bilene deres siden skinn er påkrevd?
Når barna satt i barnesete hadde vi underlag i setet som var laget for formålet, det hadde god friksjon mot sete og barnesete, NAF solgte disse i sin tid. Dette kan anbefales. Det blir alltid noe sand og skitt fra sko osv. Det samme for å beskytte forseteryggen.

Det er alltid gøy å diskutere farger og fargevalg:) Jewg har lest masse "analyser" om hvem som velger hvilker farger etc, og det stemmer ganske bra med virkeligheten. Men selvsagt så er det mange mange faktorer som påvirker det, slik at det ikke er uvablig at mange kjører rundt i "feil" farge mht hva dem egentlig VILLE hatt.

Jeg tipper du ikke velger hvit pga du liker at en bil alltid ser ren ut. En hvit bil en svært vanskelig å holde 100% ren, men til gjengjeld så blir den ikke så "matt" av veistøv slik en sort bil blir. Den blir ikke "matt" pga at den i utgangspunktet ikke "skinner" slik en sort bil gjør. MEN...du ville valgt hvitt om du kunne holdt den ren;)

Barn er ikke bare barn. Barn er like forskjellig som oss voksne, men dem er ikke like gode til å "begrense" seg som vi er. Jeg har 3 barn, og dem to yngste er helt sinnsyke og griser noe vannvittig, og det er ganske vanskelig å gjøre noe med det. Man prøver så godt man kan, men man kan ikke alltid ta kampen. Min eldste (som ikke har samme mor som dem små) har ALDRI grist (noe som kommer fra hans mor som er usedvanelig rolig og behersket av natur). Det er rett og slett snakk om genetikk og hvordan barn er. Noen ting kan man selvsagt oppdra dem på, men man kan ikke konstant være "i kamp" mot dem.
Skinnseter er en måte å kjøpe seg litt mindre vedlikehold. Jeg har også et underlag under barnesete, men det er jo begrenset i størrelse og barn klarer jo å kaste mat også;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA