Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av sap_2000, torsdag 30. mars 2017, klokken 09:20

« forrige - neste »

sap_2000

Hei  :)

Har en facelift egolf i bestilling, og sliter litt med å velge fargekombinasjon. Har bestillt med nesten alt av utstyr og Serron 18", men droppet airbag bak, utvendig lyd og alarm.

Har fra før en 2015 modell i Reflekssølv med Marrakesh viennaskinn som jeg synes er en fin kombinasjon, men begge deler er dessverre utgått på nye egolf, ellers hadde jeg tatt samme kombo denne gangen også.

Har hatt min dose med svarte biler og er nok litt vaksinert mot det, selv om det er lekkert de første timene etter den er nyshinet.

Hvit og de andre ensjikts ikke-metallic fargene uten klarlakk er heller ikke aktuelt, så da er det ikke mange farger igjen. Grønn kan først leveres utpå sensommeren.

For å begynne inne, så kunne jeg jeg godt tenkt meg noe annet enn sort skinn (har sort nappa på passaten) da alt av støvkorn etc synes veldig godt. Lys beige er for ømfintlig synes jeg selvom det er lekkert å se på så lenge det er strøkent. Har hatt lyst skinn tidligere, og det ga meg nesten magesår, hehe.

Greia er at jeg godt kunne tenkt meg det nye grå perforerte skinninteriøret.
Har egentlig landet litt på tungsten Silver nå som Reflekssølv er utgått, men er redd det blir litt blasst med grått på lysegrått?

Grått skinn er bankers med sort bil, men er som sagt litt vaksinert mot sort.
Blå metallic tror jeg også går godt til grått skinn, men har ikke helt godfølelsen på den heller.

Hvilke farger har dere valgt?

Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

SveinGB

Gikk for Oryxwhite pearl og sort skinn på vår!  :) Vurderer foliering av tak (sort matt) Hva tenker man om det? Motivet for foliering er primært å beskytte taket ettersom det blir endel ski- og sykkekfrakt. Med det samme - noen som har erfaring med WaxGuard o.l.?

gamer73

Hvit bil og sorte skinnseter. Det er jo en klassisk kombi som aldri går helt av mote. Fordi det faktisk ER behagelig for øyene våre:). Men vår herre skal vite at det IKKE er perlemor! Jeg hadde perlemor på mazda 6 og syntes det var dritstygt etter en stund....man får en følelse av innrøyka hvite sokker når man ser på perlemor..MEN det er jo inn i tiden (og liksom eksklusivt) og folk stort sett har dårlig smak og kjøper ofte ting fordi dem tror det er kult.

Jeg mener golf passer perfekt som hvit. Den er relativt liten, så det blir liksom ikke DEN svære hvite bilen som man ser kommer fra 3000 meters avstand. Sorte skinnseter er kjedelig men passer perfekt som kontrast til hvit bil. Man KAN IKKE ha hvit bil og lyse seter....ser bare helt fjernt ut.

Sort er ganske "harry" og eller et tegn på at man ikke har noen form for kunstnerisk sans. Alternativt så er det en "statement" farge, men da skal man OGSÅ ha sorte klær og sorte møbler hjemme etc.

Blå er en nydelig farge, men det er vanskelig å leve med en blå bil lenge...for det er en farge man kan bli lei og den glir ikke akkurat inn blandt alle andre farger. Det samme gjelder grønn.

Det er mange gråtoner som er ganske tøffe på biler og det er aldri helt feil å velge grå. Men man må ikek gå i fellen å velge en kjedelig standard sølvfarget bil...det finnes INGENTING mer hjernedødt enn det!

Chivas

Sitat fra: gamer73 på torsdag 26. januar 2017, klokken 09:34
Hvit bil og sorte skinnseter. Det er jo en klassisk kombi som aldri går helt av mote. Fordi det faktisk ER behagelig for øyene våre:). Men vår herre skal vite at det IKKE er perlemor! Jeg hadde perlemor på mazda 6 og syntes det var dritstygt etter en stund....man får en følelse av innrøyka hvite sokker når man ser på perlemor..MEN det er jo inn i tiden (og liksom eksklusivt) og folk stort sett har dårlig smak og kjøper ofte ting fordi dem tror det er kult.

Jeg mener golf passer perfekt som hvit. Den er relativt liten, så det blir liksom ikke DEN svære hvite bilen som man ser kommer fra 3000 meters avstand. Sorte skinnseter er kjedelig men passer perfekt som kontrast til hvit bil. Man KAN IKKE ha hvit bil og lyse seter....ser bare helt fjernt ut.

Sort er ganske "harry" og eller et tegn på at man ikke har noen form for kunstnerisk sans. Alternativt så er det en "statement" farge, men da skal man OGSÅ ha sorte klær og sorte møbler hjemme etc.

Blå er en nydelig farge, men det er vanskelig å leve med en blå bil lenge...for det er en farge man kan bli lei og den glir ikke akkurat inn blandt alle andre farger. Det samme gjelder grønn.

Det er mange gråtoner som er ganske tøffe på biler og det er aldri helt feil å velge grå. Men man må ikek gå i fellen å velge en kjedelig standard sølvfarget bil...det finnes INGENTING mer hjernedødt enn det!
Vel, smaken er som baken sies det ;)

Selv valgte jeg indiumgrå (som tydeligvis er innafor :D ), men med sorte stoffseter.

gamer73

Sitat fra: Chivas på torsdag 26. januar 2017, klokken 11:33
Sitat fra: gamer73 på torsdag 26. januar 2017, klokken 09:34

Selv valgte jeg indiumgrå (som tydeligvis er innafor :D ), men med sorte stoffseter.

indiumgrå...er det den mørke grå? DEN er innafor;) sorte stoffseter er jo helt ok om man ikke har barn:)

Dem som sier at smaken er som baken er mennesker som ikke HAR noen smak;)

PS: Nå skal det sies at jeg ikke har valgt noe i nye E-golf da, mine valg er på min 2016 egolf...men jeg bryr meg sjelden om detaljer i overskrifter;)

Chivas

Sitat fra: gamer73 på torsdag 26. januar 2017, klokken 11:57

indiumgrå...er det den mørke grå? DEN er innafor;) sorte stoffseter er jo helt ok om man ikke har barn:)

Faktisk ikke hundre prosent sikker hvordan den fargen er, men skal være en mørkere gråfarge ja :)

Når det gjelder skinn så sliter jeg med å skjønne hvorfor "alle" skal ha dette. Selv husker jeg med gru tilbake til de klamme somrene og iskalde vintrene når jeg tidligere har hatt (sort) skinn.

Ja, det oser sikkert mer kvalitet av det, har bedre annenhåndsverdi osv, men jeg har fortsatt til gode å høre at noen har rost skinnsofaen, som de kjøpte til stua, opp i skyene :-D  Man vil vel helst ha den ut på Finn fortest mulig ;) 

eivhelle

Tungsten Silver og shetland beige seter.

Har shetland beige seter i 2015 e-golfen og de er fortsatt som  nye.

Skulle gjerne beholdt pacific blue, men droppet blå bil denne gangen fordi jeg synes Atlantic blue blir litt for mørk og en antydning lilla. Tungsten silver passer greit til denne typen bil i mangel av mer spenstige alternativer.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

gamer73

Sitat fra: Chivas på torsdag 26. januar 2017, klokken 12:57
Sitat fra: gamer73 på torsdag 26. januar 2017, klokken 11:57

Faktisk ikke hundre prosent sikker hvordan den fargen er, men skal være en mørkere gråfarge ja :)

Når det gjelder skinn så sliter jeg med å skjønne hvorfor "alle" skal ha dette. Selv husker jeg med gru tilbake til de klamme somrene og iskalde vintrene når jeg tidligere har hatt (sort) skinn.

Ja, det oser sikkert mer kvalitet av det, har bedre annenhåndsverdi osv, men jeg har fortsatt til gode å høre at noen har rost skinnsofaen, som de kjøpte til stua, opp i skyene :-D  Man vil vel helst ha den ut på Finn fortest mulig ;)

Jeg skjønner LITT hva du mener;) Mange nordmenn tar jo barna sine med i bil og det er ofte hovedgrunnen rent praktisk. Det er ufattelig hvor mye søl mine barn drar med seg inn i bilen, og skal jeg være ærlig så er jeg temmelig grisete selv. Vi har skinnsofa også hjemme omtrent utelukkende pga barn.

I tillegg er nordmenn sykelig opptatt av annenhåndsverdi på alt mellom himmel og jord. Det kommer jo av en omtrent genetisk prefabrikert holdning til det fornuftige.

Selv liker jeg forsåvidt skinn, men det skal sies at dem mest behagelige setene jeg har sittet i har vært sånne fuskeskinn/stoff blanding..alcatera?

Når det kommer til varme så stemmer dette også at skinn kan være ubehagelig...spes om sommer, men jeg er blitt så gammel at jeg ALDRI har hud mot skinnseter selv ikke om sommeren så ikke noe problem. OG perforerte er soleklart å foretrekke! og det kan velges på den nye egolfen.

gamer73

Sitat fra: eivhelle på torsdag 26. januar 2017, klokken 12:57
Tungsten Silver og shetland beige seter.

Har shetland beige seter i 2015 e-golfen og de er fortsatt som  nye.

Skulle gjerne beholdt pacific blue, men droppet blå bil denne gangen fordi jeg synes Atlantic blue blir litt for mørk og en antydning lilla. Tungsten silver passer greit til denne typen bil i mangel av mer spenstige alternativer.

tror jeg syntes tungsten ser bra ut... (om jeg tror det så ER Det faktisk pent for jeg har god smak:) ) og beige passer jo grå det gjør jo det.

Pacific blue var VELDIG pen å se på en mørk klar kveld....jeg så en nær minde i bergen i fjor..DRITLEKKER!...desverre er den mindre pen når det regner og er overskyet! Og du har forøvrig også rett med den nye blåfargen...ser ut som en mørk blå dress fra 1992....TOTALT UT!

TM

Jeg valgte som en av de få her i forum stoffseter i min e-Golf. Jeg snakket med en forhandler som fortalte at de fleste nå velger de nye stoffsetene i e-Golf. Han sa at av de siste 10, så var det bare en med skinnseter. Kjøper man en BMW til over 500.000, så er skinn nødvendig av hensyn til annenhåndsverdi. Det samme er nok ikke tilfelle med Golf, så der kan man velge det man liker best. 14.500 kr i tillegg for skinnsetene er vel heller ikke spesielt billig. Indium-grå med sorte stoffseter tror jeg er en grei kombinasjon.

Chivas

Sitat fra: TM på fredag 27. januar 2017, klokken 14:36
Jeg valgte som en av de få her i forum stoffseter i min e-Golf. Jeg snakket med en forhandler som fortalte at de fleste nå velger de nye stoffsetene i e-Golf. Han sa at av de siste 10, så var det bare en med skinnseter. Kjøper man en BMW til over 500.000, så er skinn nødvendig av hensyn til annenhåndsverdi. Det samme er nok ikke tilfelle med Golf, så der kan man velge det man liker best. 14.500 kr i tillegg for skinnsetene er vel heller ikke spesielt billig. Indium-grå med sorte stoffseter tror jeg er en grei kombinasjon.
Så lenge de stoffsetene tåler og bli brukt har jeg ikke betenkeligheter med de. Har en 2007 Mazda i husstanden og de stoffsetene ser knapt brukt ut, selv om de har vært igjennom 2x barnehagebarn :)

Ecinnaj

Sitat fra: TM på fredag 27. januar 2017, klokken 14:36
Kommer også til å velge stoffseter.
Liker ikke skinnseter.

sap_2000

Noen som har kommet over noen andre bilder av det nye interiøret på facelift-eGolfen enn de man finner i konfiguratoren?

Jeg er spes interessert i Viennaskinn i grått, men skulle gjerne sett noen andre bilder av hvordan det ser ut i "real life"?

På bildene i konfiguratoren ser det ut som det perforerte feltet har en mørkere gråfarge enn resten av setet.
Samme setene i sort og lys beige er ensfarget. VW har vel heller ikke noen spesiell tradisjon for tofargede skinnseter.
Virker nesten litt rart om de bare har to-tone på grått interiør...

Bildene i konfiguratoren virker å være data genererte. Kan det være at de ikke har fått fargene på de forskjellige skinntypene riktig?

Så, noen som har funnet noen andre bilder av det gråe interiøret?

TM

Fant dette bildet da jeg googlet. Det står e-golf under bildet, og siden setene er performert så er det vel facelift utgaven ?
For meg seg setene ensfarget ut og det bare er skygger som gir fargenyanser på sidevangene.

sap_2000

Det er vel Shetland beige? Man ser det på de lyse panelene på dører og dash under vindushøyde.

På svart, grå (og tidligere Marrakesh) er panelene sorte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA