Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde i-MiEV

Startet av elbilgroupie, torsdag 13. januar 2011, klokken 12:19

« forrige - neste »

elbilgroupie

Kanskje en enda smartere løsning enn elbilen? http://www.mdi.lu/english/produits.php
For de el-overfølsommme (som det er endel av) er elbilen definitivt ikke løsningen, og kanskje vi andre ikke har så veldig godt av å sitte i et kraftig elektrisk felt heller...

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hens

#2
Luftdrevet bil gir dårligere virkningsgrad enn batteri, men det kan være en løsning for Ellergikere. ;)

De finnes faktisk, mennesker som er allergiske mot elektriske felt.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Catalyzator

Ett lite spørsmål og litt tanker om El-allergi - El-overfølsomhet kontra El-biler.
For en del år siden husker jeg å ha sett en nettside for et firma, muligens i Vestby-akerhus, som solgte klær og undertøy med innvevde carbonfibertråder. Carbonplater er jo også et materiale som kan brukes for å beskytte mot foreksempel stråling fra datamaskiner osv etter hva jeg har forstått men innvevd i klær blir kanske mengden carbon noe snaut ? Derimot er jo en bil enklere å skjærme med bruk av carbonbelegg/carbonplater rundt batterikasser og elektriske komponenter men det blir kanske dyrt ?

Uansett... Carbon er en mulig fremtid for å beskytte mot stråling.
Sølv-vev er en annen og dette vet jeg selges av flere nettbutikker som baldakiner for senger, gulvtepper og annet og jeg har også sett at det selges ulike typer maling for skjærming mot elektromagnetiske felter men om det faktisk fungerer vet jeg ikke.

Å skjærme en el-bil slik at den kan kjøres av alle er nok kun et økonomisk spørsmål og vi vet jo at industri ikke setter særgrupper i førersetet når det gjelder å utforme et produkt så det er nok uansett langt frem dit  ::)  
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA