Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kø langs Bjørvika?

Startet av ReneM, tirsdag 28. mars 2017, klokken 09:53

« forrige - neste »

ReneM

Ser at det finnes et ratt med innebygd varme. Har noe forsøkt å ettermontere et slikt ratt? Vurderer å prøve meg på den der. Rattet har i tilleggg shifters så med litt flaks kan enn også styre regenerering fra rattet.

Golf 7 rattvarme blir aktivert med samme bryter som setevarme så jeg regner med at jeg trenger et ratt (funnet), muligens en slepering for styring av rattvarmen og VCDS koding.

Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

gamer73

Sitat fra: ReneM på mandag 23. januar 2017, klokken 22:49
Ser at det finnes et ratt med innebygd varme. Har noe forsøkt å ettermontere et slikt ratt? Vurderer å prøve meg på den der. Rattet har i tilleggg shifters så med litt flaks kan enn også styre regenerering fra rattet.

Golf 7 rattvarme blir aktivert med samme bryter som setevarme så jeg regner med at jeg trenger et ratt (funnet), muligens en slepering for styring av rattvarmen og VCDS koding.

personlig har jeg ALDRI hatt en bil med rattvarme men jeg skulel så gjerne hatt en! MEN...er knappen koblet til setevarme? Dette er jo ingen god løsning! Det er store forskjeller på varme i rumpen og ryggen, kontra varme på fingrene!...varme i rattet burde vært en egen knapp PÅ RATTET!

ReneM

Slik ser det ut:



Leser nå at man også kan betjene rattvarme i klima meny.

Ratttet er helt likt, så det ser ut som det går fint med nærende airbag.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

gamer73

Sitat fra: ReneM på tirsdag 24. januar 2017, klokken 09:54
Slik ser det ut:



Leser nå at man også kan betjene rattvarme i klima meny.

Ratttet er helt likt, så det ser ut som det går fint med nærende airbag.

ahh oki..så lange man kan slå av rattvarme, men fremdeles ha varme i "ræven" er det oki:) Jeg pleier å ha setevarme på omtrent hele vinteren og nesten uansett lengde på turen. Men jeg tror ikke jeg vil at rattet skal være varmekablet i lengre tid...

IKKE det at det betyr så mye for meg.....jeg bytter IKKE min E-golf 2016 modell med en ny E-golf innen dem 4-5 neste årene uansett. Bytter jeg bil, så blir det til stasjonsvogn som kan kjøre Bergen- Oslo uten lading

jkirkebo

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 24. januar 2017, klokken 10:02
ahh oki..så lange man kan slå av rattvarme, men fremdeles ha varme i "ræven" er det oki:) Jeg pleier å ha setevarme på omtrent hele vinteren og nesten uansett lengde på turen. Men jeg tror ikke jeg vil at rattet skal være varmekablet i lengre tid...

Og her er det stikk motsatt. Hverken jeg eller kona bruker noensinne setevarmen i Leafen da vi begge misliker setevarme (sterkt for min del). Rattvarmen står derimot på hele vinteren.

Konklusjon: Rattvarme og setevarme må kunne styres individuelt, de har ikke noe på samme knappen å gjøre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jensjacob

Sitat fra: ReneM på tirsdag 24. januar 2017, klokken 09:54
Slik ser det ut:



Leser nå at man også kan betjene rattvarme i klima meny.

Ratttet er helt likt, så det ser ut som det går fint med nærende airbag.

Er det et billede fra en højrestyret bil ? Eller sidder knappen bare længst væk fra rattet ??
Havde jeg haft ratvarme havde jeg nok også foretrukket en separat knap.
Men indtil da kan jeg jo bare købe et ratbetræk hvis behovet skulle opstå...  ::)
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

geear

Bildet er nok fra en høyrestyrt bil.

Har dessverre ikke så mye å bidra med på selve installasjonen, men det er en interessant retrofit!

Hadde en '15 Passat med rattvarme et par måneder, og det er riktig at det er på setevarmeknappen, og at du må inn på skjermmenyen for å styre den separat. Irriterende. Har rattvarme på X5en og der er det egen knapp på styret. Og jeg kjører MER med rattvarme enn med setevarme!

At 22 grader på e-Golf-klimaen oppleves å være langt unna å være det samme som 22 grader på X5-klimaen gjør også at rattvarme hadde gjort stor forskjell. Er en varm på kontaktpunktene med bilen så føles det varmere.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

gamer73

Sitat fra: gr på onsdag 25. januar 2017, klokken 13:38
Bildet er nok fra en høyrestyrt bil.

Har dessverre ikke så mye å bidra med på selve installasjonen, men det er en interessant retrofit!

Hadde en '15 Passat med rattvarme et par måneder, og det er riktig at det er på setevarmeknappen, og at du må inn på skjermmenyen for å styre den separat. Irriterende. Har rattvarme på X5en og der er det egen knapp på styret. Og jeg kjører MER med rattvarme enn med setevarme!

At 22 grader på e-Golf-klimaen oppleves å være langt unna å være det samme som 22 grader på X5-klimaen gjør også at rattvarme hadde gjort stor forskjell. Er en varm på kontaktpunktene med bilen så føles det varmere.

Er det bare MEG (av menn) som bruker setevarme? lol....

DET skal sies at jeg også ELSKER badekar og jeg elsker å stå helt inntil vedovner og at jeg fryser lett....omtrent som damer;)

Chivas

Er det ikke bedre med noe slik? (el-feil slipper man også)  8)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA