Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er det inni en i3 som tiltrekker seg oppmerksomhet?

Startet av Ecinnaj, tirsdag 28. mars 2017, klokken 08:54

« forrige - neste »

Ecinnaj

jeg vurderer å bytte ut min kjære passat til en e-golf.
men jeg må ha den nye med lengst kjørelengde.

bør jeg kjøpe en ny eller vente 1 år og kjøpe brukt?
Hvor mye synker de i verdi på 1 år?

Og om jeg skulle kjøpe ny sto det noe om car-net app i 1 år? er det noen form for abonement videre eller noe?

tutti

#1
Når jeg bytter inn min gamle egolf i den nye til sommeren så ser jeg for meg et verditap på ca. 30 000 pr år. Hva slags framtidig verditap du vil få vil være usikkert, men det er i hvert fall det du bør regne som minimum. For meg var det lønnsomt å ikke vente da jeg sparer ca. 60 000 i året på å kjøre elbil vs. fossilbil.

car-net fikk jeg også med i 1 år når bilen var ny, men VW plusset på 2 år til gratis så jeg har aldri betalt for denne tjenesten.

eivhelle

Sitat fra: tutti på tirsdag 24. januar 2017, klokken 12:05
Når jeg bytter inn min gamle egolf i den nye til sommeren så ser jeg for meg et verditap på ca. 30 000 pr år. Hva slags framtidig verditap du vil få vil være usikkert, men det er i hvert fall det du bør regne som minimum. For meg var det lønnsomt å ikke vente da jeg sparer ca. 60 000 i året på å kjøre elbil vs. fossilbil.

car-net fikk jeg også med i 1 år når bilen var ny, men VW plusset på 2 år til gratis så jeg har aldri betalt for denne tjenesten.
Jeg er ikke like optimistisk.Tror det blir vanskelig å få over 200k for min i juni selv om den kostet 300k ny. Da blir verditapet over 30 måneder 100k eller i snitt 40000 i året. Jeg vil tippe at verdifallet ligger på rundt 40k/år de første to årene, deretter 30k/år neste to, så 25k/år i to år og 20k/år siste to årene til bilen er 8 år. Deretter har du en restverdi på 70k  etter at alt av garantier er løpt ut. Hvis bilen holder i 15 år vil du da kunne avskrive 10k i året de siste 7 årene.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

moby666

Elbil trenger ikke å være dyr hvis du velger riktig elbil til riktig tid:

2013 Kjøpte jeg ny c-Zero for 140.00 (ny)
2014 Solgte jeg c-Zero for 125.000 (gått 30000)

2014 kjøpte jeg Soul EV for 232.000 (ny, toppmodell ink alt)
2016 Solgte jeg Soul EV for 215.000 (gått 44000)

2016 Kjøpte jeg IONIQ for 265000 (ny, toppmodell ink alt (ikke soltak))
2017 Kan selges nå for 310-315. Antar jeg får 250000 når ny elbil vurderes til høst/vinter 2017/18


2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

eivhelle

Sitat fra: moby666 på onsdag 25. januar 2017, klokken 10:41
Elbil trenger ikke å være dyr hvis du velger riktig elbil til riktig tid:

2016 Kjøpte jeg IONIQ for 265000 (ny, toppmodell ink alt (ikke soltak))
2017 Kan selges nå for 310-315. Antar jeg får 250000 når ny elbil vurderes til høst/vinter 2017/18
Aha. Så det er derfor du markedsfører Ioniq i omtrent alle tråder må forumet hvor det måtte være relevant.

Jeg visste det måtte ligge noe bak. ::)
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

gamer73

Sitat fra: moby666 på onsdag 25. januar 2017, klokken 10:41
Elbil trenger ikke å være dyr hvis du velger riktig elbil til riktig tid:

2013 Kjøpte jeg ny c-Zero for 140.00 (ny)
2014 Solgte jeg c-Zero for 125.000 (gått 30000)

2014 kjøpte jeg Soul EV for 232.000 (ny, toppmodell ink alt)
2016 Solgte jeg Soul EV for 215.000 (gått 44000)

2016 Kjøpte jeg IONIQ for 265000 (ny, toppmodell ink alt (ikke soltak))
2017 Kan selges nå for 310-315. Antar jeg får 250000 når ny elbil vurderes til høst/vinter 2017/18

du er bilselger;)

eivhelle

Sitat fra: moby666 på onsdag 25. januar 2017, klokken 10:41

2016 Kjøpte jeg IONIQ for 265000 (ny, toppmodell ink alt (ikke soltak))
2017 Kan selges nå for 310-315. Antar jeg får 250000 når ny elbil vurderes til høst/vinter 2017/18
Hvis du kan selge nå for 310-315 tar du i praksis et verditap på 60-65k i løpet av et år hvis du venter til høst/vinter 2017/18. Så dette er i så fall en no brainer. Selg Selg.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

gamer73

Sitat fra: eivhelle på onsdag 25. januar 2017, klokken 12:22
Sitat fra: moby666 på onsdag 25. januar 2017, klokken 10:41

2016 Kjøpte jeg IONIQ for 265000 (ny, toppmodell ink alt (ikke soltak))
2017 Kan selges nå for 310-315. Antar jeg får 250000 når ny elbil vurderes til høst/vinter 2017/18
Hvis du kan selge nå for 310-315 tar du i praksis et verditap på 60-65k i løpet av et år hvis du venter til høst/vinter 2017/18. Så dette er i så fall en no brainer. Selg Selg.

driver fyren importfirma eller noe? Litt sånn cappelen;)

moby666

Kunne gjerne solgt IONIQen nå, men den finnes ikke noen alternativ som kan måle seg med IONIQ i den prisklassen. Ventetid på ny IONIQ er 6 mnd.

Eneste IONIQ til salgs:
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89329293
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

eivhelle

Sitat fra: moby666 på onsdag 25. januar 2017, klokken 13:15
Kunne gjerne solgt IONIQen nå, men den finnes ikke noen alternativ som kan måle seg med IONIQ i den prisklassen. Ventetid på ny IONIQ er 6 mnd.

Eneste IONIQ til salgs:
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89329293
Kanskje ikke til 265K. Men hvis du kan bestillen en ny til 265k og selge den gamle til 310K, har du en ren fortjeneste på 45k. Og hvis Hyundai ikke får opp dampen i løpet av året kan du sikkert også selge den nye med god fortjeneste. Dette høres ut som en fantastisk foretningsmodell.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Djur1



Litt off topic kanskje?  :o :o :o
Hvor lenge skal VW holde på med disse dumpingprisene på gamle egolf? Ikke akkurat det som skal til for å lokke frem smilet til eksisterende eiere av egolf. 270 inkl alt og vinterhjul? Ødelegger for bruktmarkedet. Det at den nye kommer til å koste over 350 synes jeg er greit, en får en litt bedre bil og om en villig til å betale 100 ekstra for det så er det ok.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Krabbe 2

De hadde nærmere 800 stk. for salg. Mener de er nede i underkant av 300 nå. Ruller mange e-Golfer på veiene med relativt ferske EK skilter.
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA