Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny 2017 Renault ZOE ZE 40

Startet av zoom, søndag 26. mars 2017, klokken 20:11

« forrige - neste »

zoom

Ser at Gjensidige har lagt Ampera-e inn i sine systemer,slik at man nå kan gå inn på nett for å sjekke hvilken pris man kan vente seg å få på forsikringen.

Stigzy

Den ligger også inne hos min forsikrings leverandør som er frende forsikring.

- 12 000km
- 6000kr egenandel
- ikke garasje
- alle førere over 24
- fullkasko uten leiebil
- 70% bonus 2 år

så ender det på blankt 400kr mnd :) Er i grunn fornøyd med det.
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Tom E.

Fikk pris fra IF på kr. 5.800,- pr år. Bilen som min nye Ampera E skal erstatte koster meg kr. 4.100 pr. år (Mitshubitshi Space Star).

Min forsikringsmann hos IF sa at hvis jeg tegner ny forsikring gjennom Opel forhandler(hos IF) så blir det mye billigere. Hvorfor er det slik?

Frissy

Forsikring er monkeybusiness. Ta en ringerunde og press pris. Det kommer jeg til å gjøre. Tok en slik runde nå for en mnd siden og på mine to biler som jeg har idag gikk jeg ned nesten 5000,- .

Olemann

Fordi forhandler har en avtale med selskapene som ønsker kapre nye kunder, oftest får du en veldig bra pris de første 3 årene, så stiger den til normalpris etter det.  Men dette varierer, så sjekk de ulike tilbudene du får når du kjøper bilen. Men ja, det lønner seg nesten alltid å bruke disse tilbudene du får når du kjøper ny bil.

Sitat fra: Tom E. på mandag 23. januar 2017, klokken 09:28
Fikk pris fra IF på kr. 5.800,- pr år. Bilen som min nye Ampera E skal erstatte koster meg kr. 4.100 pr. år (Mitshubitshi Space Star).

Min forsikringsmann hos IF sa at hvis jeg tegner ny forsikring gjennom Opel forhandler(hos IF) så blir det mye billigere. Hvorfor er det slik?

Hallvard Olaussen

#5
Spam slettet

Forum admin

Olemann

#6
Ser at sistemann ut er ganske ny her, men likevel bør man vite at slike innlegg skal i egen spalte for salg/kjøp, litt dumt om denne tråden plutselig er full av 10-15 annonser fra ulike selskaper.
Er vel ingen bombe at det går an å maile selskapene for å få et tilbud.....?

Dexter

Sitat fra: Stigzy på mandag 23. januar 2017, klokken 00:14
Den ligger også inne hos min forsikrings leverandør som er frende forsikring.

- 12 000km
- 6000kr egenandel
- ikke garasje
- alle førere over 24
- fullkasko uten leiebil
- 70% bonus 2 år

så ender det på blankt 400kr mnd :) Er i grunn fornøyd med det.

Burde klare å presse den prisen. 12K i kjørelengde er jo ingenting.

Stigzy

Kanskje det! Har jo alle forsikringene hos de, så må få noe rabatt synes jeg :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

nr1rayner

Jeg bruker Storebrand, har vel noe rabatt gjennom jobben hos de, men har i hvert fall 3stk forsikringer fra før, så får prosenter pga det. 20% står det å lese.
Min erfaring er de billige på biler.

Med samme specs som Stigzy havner jeg på:
4000 egenandel:
346 pr mnd
8000 egenandel
310 pr mnd.

10 kr i tillegg pr mnd hvis jeg har lån på bilen.

Så er det vel også noen kr forskjell om man bor her eller der uten å si for sikkert hvor det er dyrest, så ikke sikkert dere får samme pris som meg..

Anyways, hør rundt!
Skraper du bare sammen 2 forsikringer kan det lønne seg å tegne forsikring på et kamera, TV e.l. så man får 3 forsikringer og da får rabatt  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

kammiz

Jeg bryker Eika og har fått ganske gode priser lik som det mange andre her har, bilen er rimelig å forsikre. Men de lurte på om jeg ville ha Bil Pluss til 1170kr ekstra. Havnet da på 6380kr med 16.000km årlig. Jeg er bare usikker på om jeg i det hele tatt føler behovet for Bil Pluss. Jeg vet jo hvor lite problemer elbiler (ihvertfall alle utenom Tesla) har. Og bilen har jo ganske så god original garanti.

"I tillegg til forsikringen du får med kasko, får du redusert egenandel ved kaskoskade, utvidet maskinskade og leiebil i hele reparasjonsperioden. Bil Pluss omfatter også tap av bilnøkkel og feilfylling av drivstoff."
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

anki

Skal vel mye til at du klarer å fylle feil drivstoff :D

Stigzy

Sitat fra: anki på mandag 30. januar 2017, klokken 13:13
Skal vel mye til at du klarer å fylle feil drivstoff :D

Du vet aldri! Sikkert noen som aldri har kjørt elbil før finner et eller annet hull til å fylle på bensin. Vipps så oppstår feil drivstoff problemet :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

nr1rayner

Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

1Ampera

Sjekket med JBF hvor jeg har mine forsikringer, fikk følgende tilbud.

Kjørelengde 12000, full kasko, egenandel 6000. Pris PR. År kr. 2890.-

2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA