Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tullball om subsidier fra SP

Startet av Nils, søndag 26. mars 2017, klokken 14:00

« forrige - neste »

Nils

Har en 4-dørs hvit Saxo Elektrisk som har begrenset rekkevidde, ca 25 km. Noen som trenger deler eller ønsker et prosjekt i Bergensområdet? Ikke EU-godkjent.
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89527561
Saxo 2009-2017
I-Miev 2017-
Citigo 2020-

Elmo

Med både Robometer og medfølgende ReLite bør denne være interessant for flere.
8000kr er faktisk bare prisen for de to pluss vrakpant.  Løp og kjøp.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Helge

Sitat fra: Elmo på mandag 23. januar 2017, klokken 00:17
Med både Robometer og medfølgende ReLite bør denne være interessant for flere.
8000kr er faktisk bare prisen for de to pluss vrakpant.  Løp og kjøp.
Tenkte det samme... :D  men jeg har jo allerede 2 stk Saxo 2003 og 1 P106 2001 så det er for fullt på gårdsplassen allerede  :-[

Har allerede mange reserve batteriblokkr også (etter slakt av en krasjet PSA elbil i sommer) selv om det tynnes i D-blokkene. Tok ut enda en defekt D-blokk fra den ene Saxo'en i går  :'(
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Elmo

#3
Hadde det ikke vært for at jeg har 1 Saxo og 3 P106 8) og i tillegg har slaktet 3 PSA siste året :o så hadde jeg slått til uten å blunke ;)
Løp og kjøp !
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Niram1969 .

Saxo Electrique 2003, 46xWB-LYP100AHA LiFeYPO4, 107kkm, 13000kWh used

elektrolux

Disse bilene er meget populære som utleiebiler.

Selv tar jeg 5000 kr kvartalet, og da blir det rimeligere å leie en slik, enn å fortsette å kjøre sin egen fossilbil for de aller fleste.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trygve B

Kan by deg 5000 for batteriene, robometeret og relight,  kan komme til Bergen og demontere selv :)
Citroen Saxo 2002 mod  
Nissan Leaf 2015 mod

Karmøy

Undistaker

2001 Pugott 106 Electric
2004 Saxo Electeik delebil

2015 Nissan xtrail 4x4 Tekna
2009 Hyundai H1 trimma til 200hk
Bor i Haugesund

Ciumpalac

Det står på annonsen at bilen er fra 2004. Trodde de gikk ut av produksjon i 2003 eller tar jeg feil?
Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

Elmo

Registrert første gang i 2004. Overliggere ble vel i allefall registert første gang så sent som i 2005.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Helge

Håper kjøperen har tilgang til noen få gode brukte batterier og setter bilen i stand slik at bilen ikke blir slaktet. Slakting av denne sjeldne bilen ville vært synd!

Det er vel bare noe mellom 300 og 400 stykker igjen (?) i Norge nå av disse gamle PSA elbilene og de aller fleste av disse er 2-dørs (3-dørs), mens denne har 4 (5) dører. Jeg har en sølvfarget og en hvit Saxo (begge 2003 og 4-dørs) og en hvit 2001 P106 2-dørs. Jeg for min del liker 4-dørs versjonen MYE bedre enn samme bil med 2 dører.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Elmo

Sitat fra: Helge på søndag 29. januar 2017, klokken 13:21
Jeg har en sølvfarget og en hvit Saxo (begge 2003 og 4-dørs) og en hvit 2001 P106 2-dørs. Jeg for min del liker 4-dørs versjonen MYE bedre enn samme bil med 2 dører.

Jeg har tre på skilet, min første PSA - sølv 2000 4-dørs Saxo, en grønn 1999 4-dørs 106 og en hvit 2001 2-dørs 106 (pluss en hvit 1999 2-dørs 106 delebil).
Enig med det at 4-dørsene er best, MEN jeg syns det er dumt at ikke forsetene kan vippes frem så jeg har byttet til 2-dørs forseter på den grønne.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Med barn i barnesete bak er faktisk 2 dørs mer ergonomisk.

Dette forde en får bedre tilgang til barnesetet via den store framdøren og med stolen rullet fram. ( Stolen vipper og ruller feram i en rask bevegelse )
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Helge

Sitat fra: elektrolux på søndag 29. januar 2017, klokken 14:21
Med barn i barnesete bak er faktisk 2 dørs mer ergonomisk.

Ser det poenget... men her er det lenge siden vi hadde barn i barnesete  ;D

4 dører er blant annet kjekt de gangene man skal legge inn bagasje i baksetet fordi det lille/lave bagasjerommet er for lite/lavt samt også når man enkelte ganger skal ha baksetepassasjer(er). Passasjerene vi har hatt med i våre elbiler har i hvert fall tydelig påpekt dette  :laugh:
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Elmo

Sitat fra: elektrolux på søndag 29. januar 2017, klokken 14:21
Stolen (foran) vipper og ruller fram i en rask bevegelse
Det er den funksjonen som gjør at jeg montert framseter fra 2-dørsen i 4-dørs'n min.
Og i tillegg får man inn lengre store ting med passasjersetet slått fremover (mye lenger enn det 4-dørs-setet kan justerens framover).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA