Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tullball om subsidier fra SP

Startet av Nils, søndag 26. mars 2017, klokken 14:00

« forrige - neste »

Undistaker

Jeg kjøpte bilen for å ha til dele bil.. kunne godt satt den i stand.. men da må jeg jo ha tak i løse batterier...og det er jo hinsides dyrt om en trenger mange og det har jeg ikke råd til.. må også tilegne meg kunnskap om batteri lagring og rekindisjonering osv..
2001 Pugott 106 Electric
2004 Saxo Electeik delebil

2015 Nissan xtrail 4x4 Tekna
2009 Hyundai H1 trimma til 200hk
Bor i Haugesund

Elmo

Sitat fra: Undistaker på søndag 29. januar 2017, klokken 23:59
må også tilegne meg kunnskap om batteri lagring og rekindisjonering osv..

"Lesson1": Batteriene må ikke stå oppladet over lang tid. Så du bør enten demontere batteriene og tømme dem ett og ett med vanlig 12V frontlyspære, eller tømme hele bilen ved å la den stå med lys og varmeapparatvifte på til den ikke "orker" mere (lad så gjerne opp det vanlig bilbatteriet med fossilbil-lader så ikke det tar kvelden - det tåler jo ikke å stå utladet).   
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Eller bedre.

Kjør bilen til Stavanger, så leverer jeg batteriet med tilstandsrapport tilbake.

Beholder karrosseriet som betaling for testen. Bygger det så opp med Litium batteri, slik at bilen får nytt liv.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Undistaker

Bilen ender nok opp som spiker iom.. at jeg kjøpte den for følgende nytte;
*Ekstra deler til P106en til poden..
*Bedre innsikt i EL-fremdriftens oppbygging når den demonters...
*Vrakpanten går i "Lader/strømforsynig og CBA " innkjøps sparekassen..

P106en blir en felles hobby for meg og poden fremover.. og som med alle hobbyer.. jo mer en vet jo bedre (og desverre dyrere)  ;-)
2001 Pugott 106 Electric
2004 Saxo Electeik delebil

2015 Nissan xtrail 4x4 Tekna
2009 Hyundai H1 trimma til 200hk
Bor i Haugesund

Helge

Hvis podens 106 er en elbil (ikke fossilbil)... hva er årsaken(e) til at dere beholder 106'en og vraker Saxo'en... og ikke omvendt?
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Undistaker

#20
Grunnen er at 106en er i mye bedre stand og kjørt kun 60000.. og 106 har et finere utseende en saxoen.. har hatt mange peugeot i fammilien oppigjennom tidene.. og vi ville ha en todørs (store og gode dører) Det var i hovedsak motor, batterier og tilhørende for å ikke snakke om pris som var utslagsfaktoren for at vi valgte Saxoen som delebil..  Jeg hadde egentlig ikke planlagt å få en delebil så raskt etter kjøpet av P106en men så dukket saxoen opp også måtte jeg slå til når selgeren sa ja til budet mitt.
2001 Pugott 106 Electric
2004 Saxo Electeik delebil

2015 Nissan xtrail 4x4 Tekna
2009 Hyundai H1 trimma til 200hk
Bor i Haugesund

Helge

Sitat fra: Undistaker på tirsdag 31. januar 2017, klokken 22:59
Grunnen er at 106en er i mye bedre stand
Om den er det på en del flere ting enn bare batteripakken er jo selvsagt dette et argument

Sitat fra: Undistaker på tirsdag 31. januar 2017, klokken 22:59
...og 106 har et finere utseende en saxoen..
På det punktet er jeg uenig med unntak av for fronten/forfra. Har begge biltypene selv og skal medgi at jeg synes 106'en har penest front. Saxoen har ikke noe særlig pen grill og lykter. For pynte litt på fronten på min ene Saxo byttet jeg til nye frontlykter når jeg kom over noen svært rimelig på ebay - se bildene under. Vurderer også teste med å lakkere grillen i bilens farge. Ellers synes jeg disse bilene er veldig like utvendig. Dashbordet ser imidlertid mer moderne ut i Saxo'en. Det synes jeg ser direkte gammeldags ut i 106'en




Sitat fra: Undistaker på tirsdag 31. januar 2017, klokken 22:59... og vi ville ha en todørs (store og gode dører)
Ja her er jo smaken som baken (delt :) ), men foretrekker man 2 dører av enkelte årsaken er jo dette er vektig argument. Jeg har hatt 2 (har 1) 2 dørs og har 2 stk 4 dørs og foretrekker klart 4 dørs. Mine argumenter for det er:
- Upraktisk langt å strekke seg tilbake for sikkerhetsselen på 2 dørs
- Bedre plass på smale parkeringsplasser med 4 dørs
- Lettere adkomst til baksetet som ekstra bagasjeplass på 4 dørs (bagasjerommet er jo lite og lavt)
- Mye greiere med adkomst til baksetet på 4 dørs de gangene man har passasjer(er) bak

Lykke til med bilmekkingen  :+1:
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA