Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdatere radio / blåtann på c-zero? (Løst)

Startet av Yoak, søndag 26. mars 2017, klokken 10:45

« forrige - neste »

Yoak

Da har jeg fått bilen tilbake.
De måtte bytte hele hjernen på bilen (ocb tror jeg det het)  Det var et relee som var gått inne i den, men det var umulig å komme til.
Var visst rundt 100.000 for denne så de måtte ha godkjenning fra Huyndai sentralt for å bytte den da de ikke var helt sikre på om det Ville funke.

tutti

Sitat fra: Yoak på onsdag 01. februar 2017, klokken 09:34
Da har jeg fått bilen tilbake.
De måtte bytte hele hjernen på bilen (ocb tror jeg det het)  Det var et relee som var gått inne i den, men det var umulig å komme til.
Var visst rundt 100.000 for denne så de måtte ha godkjenning fra Huyndai sentralt for å bytte den da de ikke var helt sikre på om det Ville funke.
Stive delepriser hos Hyundai..

jkirkebo

Sitat fra: tutti på onsdag 01. februar 2017, klokken 10:01
Sitat fra: Yoak på onsdag 01. februar 2017, klokken 09:34
Da har jeg fått bilen tilbake.
De måtte bytte hele hjernen på bilen (ocb tror jeg det het)  Det var et relee som var gått inne i den, men det var umulig å komme til.
Var visst rundt 100.000 for denne så de måtte ha godkjenning fra Huyndai sentralt for å bytte den da de ikke var helt sikre på om det Ville funke.
Stive delepriser hos Hyundai..

Deleprisene er vel generelt stive på de fleste asiatiske bilmerker?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Crown

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. februar 2017, klokken 11:13
Sitat fra: tutti på onsdag 01. februar 2017, klokken 10:01
Stive delepriser hos Hyundai..
Deleprisene er vel generelt stive på de fleste asiatiske bilmerker?

Nå var sikkert 100k en fingeren i været pris for å understreke at det var en dyr del. De Hyundaiene jeg har hatt befatning med har hatt svært hyggelige delepriser. Uansett spiller det jo ingen rolle de nærmeste 8 årene...
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Yoak

Nei spiller ingen rolle for meg.
Er ikke sikker på at den prisen er helt riktig, men de fortalte da de tok ut delen var den på størrelse med en liten TV og det var ikke my "igjen" ned i motor rommet sa mekanikeren.
Jeg hadde Hybriden som låne bil og må si (bortsett fra fjernlysene) at EV versjone er mye bedre å kjøre gitt

TM

Sitat fra: Yoak på onsdag 01. februar 2017, klokken 09:34
Da har jeg fått bilen tilbake.
De måtte bytte hele hjernen på bilen (ocb tror jeg det het)  Det var et relee som var gått inne i den, men det var umulig å komme til.
Var visst rundt 100.000 for denne så de måtte ha godkjenning fra Huyndai sentralt for å bytte den da de ikke var helt sikre på om det Ville funke.
Så hvis man har en Ioniq som er over 5 år og får denne feilen, så kan man bare kjøre (taue) bilen til nærmeste bilopphugger ?

Crown

Sitat fra: TM på onsdag 01. februar 2017, klokken 17:20

Så hvis man har en Ioniq som er over 5 år og får denne feilen, så kan man bare kjøre (taue) bilen til nærmeste bilopphugger ?

Nå vet vi jo egentlig ingenting om faktisk pris her, samtidig høres det jo ut som en fabrikkfeil, og de pleier å være luket ut etter 5 år og fri kjørelengde. Men ny motor koster jo litt... dessuten er det nok andre måter å reparere det på om 5 år. På en helt ny bil begynner man selvsagt ikke å skru ting fra hverandre, da skifter man store moduler, fabrikken vil ha tingene i retur så de kan feilsøke og se om det er en seriefeil. Du kan jo snu på flisen også, etter to millioner km, 4 år og 11mnd vil du få det dekket på garanti ;)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

gigafactory

Skoda sa til meg at en slags ESP-modul som ble byttet på garanti i 2010 hadde en verdi på 50 000 også. Ettersom alt utstyr på VW koster det dobbelte kan en vel anta at det hadde blitt 100 000 da  ;D

Jeg tror sånne priser må tas med en stor klype salt, de finnes jo ikke logiske. På den andre siden var Nissans fantasiforlangende for den infotainmenten ganske urovekkende.

Ferry

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. februar 2017, klokken 11:13
Deleprisene er vel generelt stive på de fleste asiatiske bilmerker?

Elektronikk er jo så dyrt i Asia, så det er helt logisk..  :angel: ::)

sylwester

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. februar 2017, klokken 11:13
Deleprisene er vel generelt stive på de fleste asiatiske bilmerker?

Hyundai-deler er billige i forhold til andre bilmerker, men det kan hende at førstegenerasjons elektrisk bil vil ha noen deler som koster litt.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA