Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Barnevennlig bil

Startet av Hottentotten90, søndag 26. mars 2017, klokken 01:33

« forrige - neste »

Hottentotten90

Er nok mange tilsvarende innlegg men prøver meg. Har idag en leaf. Og en Passat som vi vil bytte ut og per nå er det kun tesla som er aktuelt. Kjøre mye på Vestlandet og jevnlig til Hovden fra Haugesund. Ca 230 km hver vei med høyde på 800 meter. Har en 1 åring og en liten til på vei så vi kommer til og ha takboks på bilen om vinteren. Anbefaler dere da 85/90d eller vil 75 kunne fungere? Blir også turer til Danmark og Sverige.

Elbil fundamentalist

Kjøp 85/90D. Mulig 75D holder fint, men med en ettåring i bilen kan det bli stopp utenom superledere, samt at skiboks suger mye strøm. Jeg har 85D og vil ikke hatt mindre batteri. Hadde jeg kjøpt i dag hadde det blitt en S100D Firehjulsdrift forventer jeg vil holde seg bedre i pris.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

turfsurf

Forskjellen i oppgitt rekkevidde på en facelift 75D og en pre facelift 85D er vel ca en mil. 90D hjelper litt dog. Til samme pris ville jeg heller gått for en nyere 75D en en eldre 85D. Men selvfølgelig, en nyere 90D er jo best.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Luftventil

Sitat fra: Hottentotten90 på søndag 22. januar 2017, klokken 14:35
Er nok mange tilsvarende innlegg men prøver meg. Har idag en leaf. Og en Passat som vi vil bytte ut og per nå er det kun tesla som er aktuelt. Kjøre mye på Vestlandet og jevnlig til Hovden fra Haugesund. Ca 230 km hver vei med høyde på 800 meter. Har en 1 åring og en liten til på vei så vi kommer til og ha takboks på bilen om vinteren. Anbefaler dere da 85/90d eller vil 75 kunne fungere? Blir også turer til Danmark og Sverige.

Legg ut spørsmålet på Tesla-delen av forumet eller på Facebook-gruppen "Tesla Owners club Norway". Der har folk mye mer erfaring :)
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

Jejl

Jeg forstår ikke helt at folk trenger takboks på en Tesla, spesielt ikke med 2wd med stor frunk. Vi har kjørt på Danmark/Tysklandstur med 7 stk i en Model S. Det ver mer enn nok bagasjeplass. Når du har småbarn kjøper du en barnevogn som passer ned i frunken.

turfsurf

Hvor gjør du av ski med fem i bilen da. Eller på vei til hytta for julen med bilen full av folk, julemat, gaver og annet for julen?

Det jeg dog ikke forstår er at folk kjører rundt med tom takboks på alskens biler, bare fordi man ikke gidder å ta den av.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

#6
Sitat fra: Jejl på søndag 22. januar 2017, klokken 23:40
Jeg forstår ikke helt at folk trenger takboks på en Tesla, spesielt ikke med 2wd med stor frunk. Vi har kjørt på Danmark/Tysklandstur med 7 stk i en Model S. Det ver mer enn nok bagasjeplass. Når du har småbarn kjøper du en barnevogn som passer ned i frunken.

Hmm. Danmark/tysklandstur med 7 personer i en Model S og barnevogn i frunken. Hvor var bagasjen?

Jeg har 7-seters versjonen og vi er 6 pers i familien. Selv om jeg stropper fast noe bagasje i bagasjerommet ved siden av hun som sitter der må jeg fortsatt på med 650l Thule Motion 900XXL takboks for å få med bagasjen. Å pakke det i frunk, selv rwd frunk, ville vært et komisk forsøk for oss :)

MEN for 2,5 år siden når vi var 5 i bilen og hadde rwd klarte vi oss uten takboks. Enorm bagasjeplass med rwd frunk og 5 seters trunken!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Jejl

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 23. januar 2017, klokken 08:31
Sitat fra: Jejl på søndag 22. januar 2017, klokken 23:40
Jeg forstår ikke helt at folk trenger takboks på en Tesla, spesielt ikke med 2wd med stor frunk. Vi har kjørt på Danmark/Tysklandstur med 7 stk i en Model S. Det ver mer enn nok bagasjeplass. Når du har småbarn kjøper du en barnevogn som passer ned i frunken.

Hmm. Danmark/tysklandstur med 7 personer i en Model S og barnevogn i frunken. Hvor var bagasjen?

Jeg har 7-seters versjonen og vi er 6 pers i familien. Selv om jeg stropper fast noe bagasje i bagasjerommet ved siden av hun som sitter der må jeg fortsatt på med 650l Thule Motion 900XXL takboks for å få med bagasjen. Å pakke det i frunk, selv rwd frunk, ville vært et komisk forsøk for oss :)

MEN for 2,5 år siden når vi var 5 i bilen og hadde rwd klarte vi oss uten takboks. Enorm bagasjeplass med rwd frunk og 5 seters trunken!
Vi droppet barnevognen på den turen. Med 3 unger med korte ben så er det greit med plass forran setene de sitter i. Vi hadde såpass god plass i bilen at vi i tillegg til endel småting på butikken kjøpte 4 brett med øl (4x30) og hadde med hjem.
160 cm er de lengste skiene vi har. Får fint plass bak i trunken de.

Hottentotten90

Vi skal ha med tvillingvogn, pulk, reiseseng tillegg til bagasje så trenger litt plass. Tenker at størst batteri er en fordel ja da vi ikkje har supercharger på veien kun chademo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA