Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Seter

Startet av City-stromer, lørdag 25. mars 2017, klokken 10:13

« forrige - neste »

City-stromer

                  Fikk U1113,P1A44,P1A45,P1A46   feilkoder.-
La inn håndkle og bestilte  NAF for merkeverksted i nærheten.
Det begynte litt med plutselige stopp som forverret seg , med gode dager innimellom.
Har fått melding om feil ved Clutch. Så venter i spenning hva som er gått galt.
Noen som har hørt lignende.
*Golf Citystromer .
*Peugeot 106 ,
Citroen Saxo
Relight 2010 .-2,1

CitB59EL

Har ikke hatt samme feil på vår C-zero men har hatt noe lignende på min Berlingo EL som deler det meste med I-meiv(motor,batteri og styring av batteri levert av Mitsu). Bilen ble ikke full ladet iløpet av 1 natt og ville ikke starte. Ladet opp 12V batteri uten at dette hjalp. Bil ble kjørt på plan til merkeverksted hvor den sto leeenge før de fikk svar fra fabrikk hvor de skulle feilsøke å fant feil i styring til lade reele. 3 Ledninger med for høymostand+1 korrodert høyspent kabel var årsaken. Hadde div start problemer før feilen ble permanent med gode dager som deg hvor alt fungerte helt uten feil. Kan si at jeg var glad for å ha garanti:) 1 mnd med leiebil.

TB

Sitat fra: City-stromer på lørdag 21. januar 2017, klokken 11:24
                  Fikk U1113,P1A44,P1A45,P1A46   feilkoder.-
La inn håndkle og bestilte  NAF for merkeverksted i nærheten.
Det begynte litt med plutselige stopp som forverret seg , med gode dager innimellom.
Har fått melding om feil ved Clutch. Så venter i spenning hva som er gått galt.
Noen som har hørt lignende.
Det er vel ingen clutch på trillingene? Motor er fast tilkobla via kombinert reduksjonsgir / differensial...?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

City-stromer

Hei,,Ser på en tidligere sak her at der er en elektrisk clutch som er omtalt med bilde , men tilhører nok antispinn.Det var clutch verkstedet informerte var årsaken på fredag.
  Saken ble latterlig da de hadde mikset om vår bil med sammme farge og en som fikk denne clutchen ødelagt (37000.-kroner.
  Fikk ny beskjed igår at vår bil hadde ødelagt AC compressor som forårsaket  vår brake down.
Ny AC på vei , kolosalt kostbare deler til disse bilene.
Rart med full stop på grunn av AC...
*Golf Citystromer .
*Peugeot 106 ,
Citroen Saxo
Relight 2010 .-2,1

erik e

AC er vel koplet opp mot 300v systemet. ⚡️⚡️⚡️
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

PionerThink

Er riktig som flere påpeker her at feil med AC gjør at bilen stopper siden den starter ved hurtiglading og således er en viktig komponent.
Har vært en del feil med festene til AC som muligens har vært underdimensjonerte ref denne tråden(og andre her inne):
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22824.0.html
De fleste har fått dette ordnet på garanti, men det er visst mulig å få ordnet både fester og AC hos andre verksteder enn merkeverksted hvis garantien er gått ut.
Skifter de både AC og fester på merkeverksted så skjønner jeg at dette blir en dyr affære :o
Foreslår at du kanskje prøver å "prute litt" med henvisning til garantisaker og at det finnes alternativer!
Lykke til!
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

stradivaria

AC compressor connected to the traction battery all the time when car driving or charging DC 330V
AC compressor is geek point in this car. If it has low isolation resistance, car will not start or charge.

We can fix this fault with replacing other, already fixed compressor.

check www.elbilmek.no
Jobber som elbilspesialist hos www.elbilmek.no

City-stromer

Fikk det fikset til redusert pris og bilen har fungert etter dette.
*Golf Citystromer .
*Peugeot 106 ,
Citroen Saxo
Relight 2010 .-2,1

TB

Sitat fra: City-stromer på mandag 13. februar 2017, klokken 11:51
Fikk det fikset til redusert pris og bilen har fungert etter dette.
Det var bytte av AC kompressor som vart gjort? Du måtte betale deler av reparasjonen, men ikkje heile reparasjonen? Var garantien ute - eller var bilen innanfor garanti?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA