Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trump som president, følger for elbilismen?

Startet av Mippen, fredag 24. mars 2017, klokken 18:40

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. januar 2017, klokken 07:50
Er ikke andelen ladbare biler av nybilsalget nå nærmere 50%?

Håper du har rett, selv om jeg ikke tror noe særing på hybridene annet enn for en overgang  :)
I fall haster det å få på plass lading rundt om kring litt faderlig fort. En hybrid trenger å lades daglig skal det være noen vits.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Lars C. Krogenæs

Hei

Jeg har opprettet en tråd for å samle tilbydere av ladesystemer til fellesgarasjer.
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=31925.0

Kan noen hjelpe meg med å fylle opp med aktuelle tilbydere, samt fortelle litt om hvordan de enkelte løsningene fungerer, hvem som står for leveransen (den enkelte elektriker, eller et selskap som er ansvarlig og setter ut selve jobben etc.)

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Griffel

#62
Sitat fra: Mippen på torsdag 26. januar 2017, klokken 11:28
Hvor mange som kan koble seg til denne løsningen kommer vel an på tilgjengelig kapasitet i nettet?
Forslaget jeg kladdet var et alternativ til felles ladepunkter. Da deler de som er tilkoblet det som er tilgjenglig uten å måtte stille i kø. Når én er ferdig ladet blir det mer på resten. Fler vil kunne få det de trenger fra et slik system enn fra 6 felles ladestasjoner.

Det er antagelig vesentlig mer tilgjenglig enn det som kan tas ut via konvensjonelle ladepunkt. I et hvertfall dersom hovedtavle er felles boligene og ikke en separat for garasje. Anlegget er gjerne dimmensjonet for middags belastning på en veldig kald dag. Uten om de 3 kaldeste dagene ved middagstid er det gjerne mer enn nok effekt tilgjenglig. Men kanskje ikke fysisk plass i hovedtavle.

For mor og far, er nok dette en del dyrere løsning, men for borettslaget er det ganske sikkert rimligere enn etablering av felles ladepunkt og det burde derfor kunne fly på en generalforsamling.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA