Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av stranger1891, fredag 24. mars 2017, klokken 15:28

« forrige - neste »

stranger1891

Hva bør man gjør hvis bilen ikke starter? Det skjedd med meg noen dager tidlig på morgen da jeg trykket på start knappen flere ganger uten lykke :(

Jeg fikk opp lysene på dashbordet, men gir står på N kontinuerlig selv jeg holder på bremse og trykker på knappen !

Da måtte jeg vente ca. 10 minutter til plutselig bilen startet!!

Olee

Hva er spenningen på 12V-batteriet ditt? Du kan alltids prøve å koble det fra i 10 min og se om det hjelper. Ellers tar du kontakt med Nissan :)

Hempe

Har du - i disse tilfellene - en grønn bil midt på instrumentpanelet? (Den med toveispil under)
- 2015 Nissan Leaf Nordic Edition -

Trekkoppbil

Jeg ville nok sjekka opp 12V-batteriet litt mer enn å gi det 10 min pause.
Spenninga kan være så låg at visse funksjoner på bilen fungerer, men andre ikke, og det kan bli spøkefullt.

Spenninga kan måles med voltmeter eller med Leaf Spy.

Er spenninga for låg, får man heller ikke lada med AC.

Løsninga kan være å bruke 12V-lader eller startkabler først for at bilen skal kunne kjøres eller lades.  Intelligente 12V-ladere kan friske opp batteriet i visse situasjoner.

Dersom det ikke er 12V-spenninga som er feilen, ville jeg resette bilen ved å kople av og på den ene batteripolen. Det neste man kan prøve er å lese av feilkodene med f.eks Leaf Spy pro.

nr1rayner

Hvis det er 12v som har lav spenning kan du prøve å bestille varme i appen.
Lading av 12v aktiveres samtidig.
I et slikt tilfelle, at 12v altså har nok til å låse opp dører etc men ikke nok til å starte bilen, vil jeg tro den har nok til å kunne starte klima.
5 min med klima på er da kanskje nok til at bilen starter.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA