Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bremser som lugger - SW issue?

Startet av ReDeR, fredag 24. mars 2017, klokken 14:08

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: nofuelno på onsdag 15. mars 2017, klokken 02:06
UPDATE: Du slipper trafo om du går for en veggboks fra KEBA ( P30-serien )

Meg bekjent er det ingen "normale" ladestasjoner (uten integrert trafo) som gjør noe som helst med ladestrømmen, altså kan alle 3-fase ladestasjoner kobler på samme måte og gjøre det samme.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nofuelno

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 15. mars 2017, klokken 07:53
Sitat fra: nofuelno på onsdag 15. mars 2017, klokken 02:06
UPDATE: Du slipper trafo om du går for en veggboks fra KEBA ( P30-serien )

Meg bekjent er det ingen "normale" ladestasjoner (uten integrert trafo) som gjør noe som helst med ladestrømmen, altså kan alle 3-fase ladestasjoner kobler på samme måte og gjøre det samme.

Vår erfaring er at andre ladestasjoner går i feil.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Jeronan

Had forgotten to update this topic.

We are really happy with the 3-phase installation and the BMWi wallbox.
Charging goes pretty fast. Often when our car is around 30% battery, it's back to 100% in under three hours.
Very nice.
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

jkirkebo

Sitat fra: nofuelno på onsdag 15. mars 2017, klokken 09:58
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 15. mars 2017, klokken 07:53
Sitat fra: nofuelno på onsdag 15. mars 2017, klokken 02:06
UPDATE: Du slipper trafo om du går for en veggboks fra KEBA ( P30-serien )

Meg bekjent er det ingen "normale" ladestasjoner (uten integrert trafo) som gjør noe som helst med ladestrømmen, altså kan alle 3-fase ladestasjoner kobler på samme måte og gjøre det samme.

Vår erfaring er at andre ladestasjoner går i feil.

Gjelder ikke EcoLite ihvertfall, den henter strøm fra N og L1, bryr seg fint lite om hva som er koblet på L2 og L3 og hvordan det er koblet/lasket. Det går uansett bare rett gjennom jordfeilvern og kontaktor. Hvilke ladestasjoner har dere observert feilvarsel på?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Torfinn9990

Sitat fra: JorgenM på torsdag 26. januar 2017, klokken 14:08
Sitat fra: Orbit på torsdag 26. januar 2017, klokken 13:18
Du må desverre ha 400V TN-nett for at 3-fas skal gi noen mening. 230V 3-fas er en sær norsk ting som ikke ble med i standarden for elbillading.
Jeg er totalt grønn på slikt, men har et spørsmål relevant til det du skrev.

Her er det 230V annlegg. Alle sikringer står det 230V på UNNTATT sikringene for garasje, dem står det 400V på. Og vi har 3-fas i garasjen. Har vi da 400V 3-fas i garasje?
Du har sikkert fått svar allerede. Men tips er å se på den trefase stikkontakten du har i garasjen. Er den blå er den 230 volt. Er den rød er den 400 volt.  Altså lokkene på kontakten. Det samme med støpsler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA