Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tilgjenglig batteri R90 / 41 kWh

Startet av kaaregarnes, torsdag 23. mars 2017, klokken 16:51

« forrige - neste »

kaaregarnes

Hei!

Hva er de viktigste argumentene å bruke når en forhandler pris på elbil-forsikring? 

Jeg er fornøyd med nåværende forsikringsselskap (Codan) men de har ingen egen elbil-forsikring (https://www.codanforsikring.no/privat/forsikringer/bilforsikring) så jeg tenkte jeg skulle ta en telefon og forhandle litt?

Det må da være mulig å få ned prisen litt?

kodalse

Jeg sa bare at jeg hadde fått et tilbud 1200,- kroner lavere av annet selskap.
"Sett i lys av at jeg har kjørt skadefritt i 30 år er det da aktuelt for dere å matche dette tilbudet?"
Min forsikring er nå kr 1234,- lavere enn det var :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

TM

Jeg vet ikke hva du legger i begrepet elbil-forsikring. Selskapene jeg har vært i kontakt med priser hver enkelt modell individuelt og prisen avhenger blant annet av motoreffekt.  Det virker det som om elbiler kommer relativt gunstig ut, uten at det er så enkelt å forstå. Elbiler kjører ofte i bystrøk hvor skaderisikoeen er større enn i distriktene. Dessuten er vekten på elbilene høy, noe som øker skadepotensialet. Kjøper du ny bil kan man ofte få en rabattert pris gjennom bilforhandleren en viss tid.

Ingeniøren

Den best måter er å gå inn på Finansportalen.no og hente inn tilbud fra flere selskaper. Så kan du gå til ditt selskap og be de gi deg samme tilbud. Kan de ikke det så skifter du selskap - koster ikke noe og er veldig enkelt. Det nye selskapet ordner alt det praktiske. Meg bekjent finnes innen egen elbilforsikring, kun bilforsikring  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Carl Anton Stenling

Elbilforeningen har avtale med Watercircle.
Forøvrig varierer det mellom selskapene hvordan de forholder seg til batterihavari.

Finansportalen gir normalt ikke beste tilbud. (Fag)foreningsmedlemskap og samling av forsikringene er veien til beste og billigste bilforsikring. Husk også at håndtering av skadeoppgjør varierer mellom selskapene.

For ordens skyld: Jeg arbeider i et forsikringsselskap (ikke Watercircle).
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

ReneM

E-golfen koster 380 kr inmåned, E-up 180 kr i måned. Begge full kasko og leiebil, ingen pluss forsikring som dekker motorskade osv . Har økt egenandel på Up til 8000, 4000 på golf. 12000 km kjørelengde og 75% 5 år.

Tror ikke det kan blir mye billigere. Forsikringen på up er billigere enn 2 pils i byen ;)
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

arthur

Jeg reduserte faktisk egenandelen på to biler nå fra 8.000 til 4.000 og det kostet litt i overkant av en hundrelapp per bil i året. Har man så høy egenandel blir besparelsen på forhøyet egenandel tilsvarende lavere og ikke verdt det etter mitt syn. Ser heller ikke behov for leiebil inkludert da det kun har en kostnad når man "beviselig" ikke har behov for det.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

sevalds

Jeg ser at etter jeg og madamen samlet våre forsikringer i vår bank, Sparebank 1 Nordvest, ble forsikringen på E-golfen på 2842kr, med full kasko og toppforsikring med leiebil og 4000kr i egenandel. Har da bonus på 75%. Begge oss er LO medlemmer, så totalt sett tror jeg dette er en pris som er veldig god mtp forholdet mellom vilkårene og prisen ;D

Ingeniøren

Sitat fra: sevalds på søndag 22. januar 2017, klokken 08:28
Jeg ser at etter jeg og madamen samlet våre forsikringer i vår bank, Sparebank 1 Nordvest, ble forsikringen på E-golfen på 2842kr, med full kasko og toppforsikring med leiebil og 4000kr i egenandel. Har da bonus på 75%. Begge oss er LO medlemmer, så totalt sett tror jeg dette er en pris som er veldig god mtp forholdet mellom vilkårene og prisen ;D

Husk å få med kjøredistanse - det betyr en hel del...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA