Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

TeslaBot

Jeg kansellerte selv bestilling med levering i 23 for å plukke opp bil fra Inventory denne uken. En kompis gjorde det samme og begge fikk bekreftet levering i romjulen.

Systemet fremstår ikke rettferdig. Jeg lagde en bot som varsler hvert minutt det dukker opp Model Y på Inventory og det var slik vi fikk bil. Siste Model Y ble lagt ut 02:20 på Inventory og forsvant 04:40 i natt. De fleste går innen 5 minutter etter at de er lagt ut.

De som ønsker, kan følge denne Telegram-kanalen:
https://t.me/+jq-amWe5tDhhNzhk

Chimp

Shit bilene forsvinner jo innen 30 sekunder etter jeg får varsel.

Kim-

Folk er desp nå som avgiftene er en realitet
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Slarre40

Hentet MYP i Drammen i går. Kom 15 minutter før oppsatt tid, og ratta ut fra havna et kvarter senere.
Null stress, og ingen ting å utsette på bilen. Stod på 19" HAkka 5 og sommerdekkene baki.
Har gått over, men finner ikke noe å sette fingeren på så vidt jeg kan se. MEn jeg har kanskje ikke sett etter godt nok :-D

Kommer fra TM3, så overgangen var ikke stor. Godt å sitte høyere, morsomt med Performance. Sa mannen som utelukkende har kjørt den i Chill. HAr absolutt ikke behov for P, men det var det som var mulig å få før nyttår.
i følge avisene blir en MY-LR ca 43 000 dyrere i januar, så da ble jo P plutselig budsjettvesjonen :-D
Trondheim

Slarre40

Varmepumpen går forøvrig fint. Så langt.
Trondheim

Haggish

Tips til dere som har tatt valgt og ta imot 19" org vinterhjul på MYP.
Jeg fikk et tips om at da skal du ha med kapsler til de (ny Tesla politikk), nevnte dette ved henting og de sa at jeg måtte melde dette i appen, fordi de var tomme på delivery.
Gjorde som de sa og meldte dette. I  går fikk jeg melding om at de var kommet. Hentet de i dag, og til min store overraskelse var det Gemini kapsler jeg fikk, ingen kostnad😉🙏 (trodde jeg bare skulle få senterkopper). Jeg kommer til og lakke disse sorte.
Godt nytt år😃😎
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

HOFFERN342

Foreløpig passert 1280km siden 15.12. En helt fantastisk bil.. og ingen feil som må meldes inn funnet så langt.

Ingen problemer med varmepumpen heller (052xxx VIN).

Har ikke kjørt maks volum på høyttalerne enda derimot... vil spille de godt inn først. Har vel hatt de oppe i 70-75% lyd - og de spiller knallbra!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kim-

Sitat fra: Haggish på onsdag 28. desember 2022, klokken 12:00
Tips til dere som har tatt valgt og ta imot 19" org vinterhjul på MYP.
Jeg fikk et tips om at da skal du ha med kapsler til de (ny Tesla politikk), nevnte dette ved henting og de sa at jeg måtte melde dette i appen, fordi de var tomme på delivery.
Gjorde som de sa og meldte dette. I  går fikk jeg melding om at de var kommet. Hentet de i dag, og til min store overraskelse var det Gemini kapsler jeg fikk, ingen kostnad😉🙏 (trodde jeg bare skulle få senterkopper). Jeg kommer til og lakke disse sorte.
Godt nytt år😃😎

Takk for info. Gjelder dette kun for YP? Jeg har LR med 20'' på sommer, men ønsker jo selvsagt kapsler/senterkopper.
2023 Tesla Model Y LR

Haggish

Bør vel gjelde LR med 20" sommer også skulle jeg tro😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Slarre40

Tesla Trondheim sier de IKKE på vilkår deler ut hjulkapsler.
Så om noen har fått er det vel lucky, men ingen politikk fra Tesla :-)
Trondheim

Haggish

Sitat fra: Slarre40 på onsdag 28. desember 2022, klokken 17:54
Tesla Trondheim sier de IKKE på vilkår deler ut hjulkapsler.
Så om noen har fått er det vel lucky, men ingen politikk fra Tesla :-)

Som sagt ble jeg fortalt at de gir sentercaps, men ble overrasket at jeg fikk fulle deksler.
Det er mange hos Tesla som ikke vet at dette skal være med, da det ikke var slik før.
Så jeg hadde ikke tatt et svar fra en ansatt som rett svar, som med andre rare svar en får. 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Kim-

2023 Tesla Model Y LR

Haggish

Sitat fra: Kim- på onsdag 28. desember 2022, klokken 20:43
Når hadde du utlevering ?

Siste halvdel av Nov. 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

versys

Byttet fra LR til P for å kunne ta utlevering før nyttår. P ble i utgangspunkt levert med 19 på vinterhjulene. Jeg hadde forsonet meg med det, og har trossalt brukt nesten 40k mer enn planlagt. Ble oppringt i dag med spørsmål om jeg heller ville ha 21 tommer også på vinter. Takket nei, men er nå usikker, hva ville dere ha gjort?

HOFFERN342

Sitat fra: versys på onsdag 28. desember 2022, klokken 21:50
Byttet fra LR til P for å kunne ta utlevering før nyttår. P ble i utgangspunkt levert med 19 på vinterhjulene. Jeg hadde forsonet meg med det, og har trossalt brukt nesten 40k mer enn planlagt. Ble oppringt i dag med spørsmål om jeg heller ville ha 21 tommer også på vinter. Takket nei, men er nå usikker, hva ville dere ha gjort?
Har 21" - syns de er fantastiske. Ikke vært noe problem på de siste dagenes vinterføre.

Gir sikkert litt kortere rekkevidde, og er nok dyre å bytte dekk på.. men utseendet til bilen er 10 ganger bedre med de dekkene på.

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA