Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

odark

Ikke hørt noe fra Tesla siden torsdag i forrige uke. Har (visstnok) hjemlevering lørdag. Ingen sms om at jeg må betale. Finner den heller ikke på SSV.
Har det godt bra med de som hentet i Drammen i dag tirsdag 13. ?
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Slarre40

Har nå fått utleveringsdag og tidspunkt :-D kunne velge mellom 19-22 desember, så da kan det se ut som om bilen er på plass allerede og er klar for registrering. Den er i alle fall å finne på understellsnummer i vegvesenets nettsider.
Står på kontoen at den kommer på bestilte 19" vinter, og med sommerdekk i bagasjerommet.

Er det grei skuring å gå fra Drammen stasjon og bort til havna der bilen blir levert?
Trondheim

kensv

Sitat fra: Slarre40 på tirsdag 13. desember 2022, klokken 14:22
Har nå fått utleveringsdag og tidspunkt :-D kunne velge mellom 19-22 desember, så da kan det se ut som om bilen er på plass allerede og er klar for registrering. Den er i alle fall å finne på understellsnummer i vegvesenets nettsider.
Står på kontoen at den kommer på bestilte 19" vinter, og med sommerdekk i bagasjerommet.

Er det grei skuring å gå fra Drammen stasjon og bort til havna der bilen blir levert?

Har også utlevering i Drammen neste uke. Foreløpig står det at bilen utleveres med 21" som bestilt, men det kan alltids endre seg.

Uansett, det bør ta ca. 15-20 min å gå fra togstasjonen til utleveringssted. Relativt enkel vei.

podd123

Hei, da ble det 19'' på meg. Siden jeg ikke hadde tatt telefon når de de ringte så må jeg vente på at de skifter til vinterdekk. Time for bytte til 21'' gjøres i app.

TeslaSY

Jeg var i Drammen å hente bilen igår, tok toget, ca. 18-20 min gå avstand. Ikke noe problem igår, men vet ikke hvordan blir etter snøen ikveld

Sitat fra: Slarre40 på tirsdag 13. desember 2022, klokken 14:22

Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

bull

Hvor lang tid er beregnet for utlevering av bil? Har prøvd å søke og lete i tråden her... Har utlevering i Ålesund på lørdag.

podd123

Det vil nok variere, alt fra 15min til 2 timer. Det tok to timer for meg da de ikke hadde byttet til vinterdekk, kaos i Drammen. Men god stemning så gikk fint:)

Myp23

Da vil jeg takke for meg på denne tråden, var i Drammen å hentet Myp hvit/sort igår. fikk drøye 620km på hjemturen! Helt fantastisk bil! Dere som venter på levering, gled dere 😀 fikk den utlevert med 50% strøm og hadde 2 kjappe ladinger på hjemturen, til tross for ekstrem kulde og elendig føre var rekkevidden utrolig bra!

HOFFERN342

Sitat fra: Myp23 på onsdag 14. desember 2022, klokken 08:56
Da vil jeg takke for meg på denne tråden, var i Drammen å hentet Myp hvit/sort igår. fikk drøye 620km på hjemturen! Helt fantastisk bil! Dere som venter på levering, gled dere [emoji3] fikk den utlevert med 50% strøm og hadde 2 kjappe ladinger på hjemturen, til tross for ekstrem kulde og elendig føre var rekkevidden utrolig bra!
Hurra! [emoji2956] Gratulerer!

Sent from my iPhone using Tapatalk

A.Mario

Sitat fra: Myp23 på onsdag 14. desember 2022, klokken 08:56
Da vil jeg takke for meg på denne tråden, var i Drammen å hentet Myp hvit/sort igår. fikk drøye 620km på hjemturen! Helt fantastisk bil! Dere som venter på levering, gled dere 😀 fikk den utlevert med 50% strøm og hadde 2 kjappe ladinger på hjemturen, til tross for ekstrem kulde og elendig føre var rekkevidden utrolig bra!

Grattis!
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

torlie

Sitat fra: torlie på mandag 12. desember 2022, klokken 15:18
Sitat fra: torlie på mandag 12. desember 2022, klokken 14:07
Gjelder Drammen. Egentlig fint løst av Tesla.

Om jeg er happy med looks og komfort med 19" kan det være jeg beholder de. Uansett kjekt å ha muligheten til å bytte til 21" i januar  :+1:

Da blir det ikke henting i Drammen i morgen likevel, sms om at det var forsinkelser og utfordringer i produksjonen, og jeg blir kontaktet for ny dato. Betyr dette varmepumpe som feilet stresstest eller andre feil på bilen tro?  :-[

Da fikk jeg snakket med Tesla og fikk ny levering på fredag 16.12.
Årsaken til utsatt levering var en liten skade som ble utbedret. Han kunne ikke si hva skaden var, var visstnok ikke noe notis på saken, og det hadde stått om det var en større skade sa han. Av natur er jeg da selvsagt litt skeptisk, selv om det sikkert en noe småtteri.
Noen som har vært borti lignende og bør jeg kreve å få vite hva som ble utbedret?

Blir selvsagt skeptisk og kommer til å gå ekstra nøye over bilen innvendig og utvendig før jeg kjører hjem.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

snakkesalig

Du vil muligens se det i service history i appen når du får tilgang til bilen der.

torlie

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 14. desember 2022, klokken 11:57
Du vil muligens se det i service history i appen når du får tilgang til bilen der.

Takker, skal uansett gå nøye over før levering og prøve å få ut av dem hva som ble utbedret. Meldt sol i Drammen på fredag så godt dagslys hjelper på. Skal også kjøre innom Tesla Porsgrunn for å høre om de kan se om det ligger noe notat på skaden.
2016 Zoe Intens (Solgt)

Haggish

Sitat fra: torlie på onsdag 14. desember 2022, klokken 12:03

Takker, skal uansett gå nøye over før levering og prøve å få ut av dem hva som ble utbedret. Meldt sol i Drammen på fredag så godt dagslys hjelper på. Skal også kjøre innom Tesla Porsgrunn for å høre om de kan se om det ligger noe notat på skaden.

Når du henter ber du om rapport på skaden. Selvfølgelig vil delivery vite hva det var, om ikke holder de det tilbake.😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

torlie

Sitat fra: Haggish på onsdag 14. desember 2022, klokken 12:53
Sitat fra: torlie på onsdag 14. desember 2022, klokken 12:03

Når du henter ber du om rapport på skaden. Selvfølgelig vil delivery vite hva det var, om ikke holder de det tilbake.😉🙏

Jepp, tenker det samme. Regner med det går helt fint og bil er strøken, men naturlig å bli litt bekymret, dog mest sannsynlig uten grunn. :)
2016 Zoe Intens (Solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA