Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

torlie

Gjelder Drammen. Egentlig fint løst av Tesla.

Om jeg er happy med looks og komfort med 19" kan det være jeg beholder de. Uansett kjekt å ha muligheten til å bytte til 21" i januar  :+1:
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

HOFFERN342

Sitat fra: torlie på mandag 12. desember 2022, klokken 13:34
Ble ringt av Tesla Drammen angående vinterdekk, hvor de var tomme for 21" vinter mtp min levering i morgen. Spurte om varmpepumpe, med siden jeg ikke hadde hørt noe var min gjennomført stresstest uten feil.

Fikk på epost at jeg midlertidig låner 19" som erstattes med 21" i januar.

Som avtalt på telefon, vil din Model Y Performance (RN11760xxxx ) VIN:XP7YGCEL6PB05xxxx bli utlevert på 19" Nokian piggfrie vinterhjul. Du vil da bli fakturert for 19" vinterhjul på din sluttfaktura.

I januar vil du få mulighet til å levere inn dine 19" vinterhjul og oppgradere til 21" Nokian piggfrie vinterhjul mot å betale mellomlegget på kr 5090. Du må selv booke time for dette under «Service» i Tesla-appen. Betingelsen er at timen bookes innen 15. januar og at du kommer inn for hjulskift innen 31. januar. Har du ikke gjennomført hjulskiftet innen 31. januar vil det ikke lenger være mulig for deg å oppgradere til 21" vinterhjul med denne løsningen. Betaling av mellomlegget gjør du ved hjulskiftet direkte til service ved å fremvise denne e-posten.
Nice! Det der er ryddig, og en fin løsning for de som ikke får dekk. Blir vel sikkert samme her da..

Sent from my iPhone using Tapatalk

torlie

Sitat fra: torlie på mandag 12. desember 2022, klokken 14:07

Om jeg er happy med looks og komfort med 19" kan det være jeg beholder de. Uansett kjekt å ha muligheten til å bytte til 21" i januar  :+1:

Da blir det ikke henting i Drammen i morgen likevel, sms om at det var forsinkelser og utfordringer i produksjonen, og jeg blir kontaktet for ny dato. Betyr dette varmepumpe som feilet stresstest eller andre feil på bilen tro?  :-[
2016 Zoe Intens (Solgt)

HOFFERN342

Sitat fra: torlie på mandag 12. desember 2022, klokken 15:18

Da blir det ikke henting i Drammen i morgen likevel, sms om at det var forsinkelser og utfordringer i produksjonen, og jeg blir kontaktet for ny dato. Betyr dette varmepumpe som feilet stresstest eller andre feil på bilen tro?  :-[
Oi da.. vi har lagt masse planer til helgen som inkluderer bil [emoji28] håper ikke det samme skjer her, og at vi må leie eller lignende.

Slarre40

Fikk VIN på kontosiden i dag, etter å ha hatt det i kildekoden en ukes tid.
Står estimert levering 21-31 desember.

Det KAN vel holde til årslevering. Hvis ikke blir det avbestilling. Gidder ikke ta ut en P med de nye avgiftene :-)
Trondheim

TeslaSY

Fikk levert bil idag fra Drammen !!!
avtalt om at bilen skulle levere med 19 tommer vinterhjul sett med 21 tommer sommerhjul ligge i bilen,
fikk bilen med sommerhjul montert uten vinterhjul !!!!!!!!!
etter klage, de byttet til vinterhjul, kjørte ut i E18, fikk varsling veldig lav dekktrykk, måtte snu og kjørte til bensinstasjon å fylle luft !!!!!!
Elendig service !!!!!!
Ellers bilen er veldig bra.
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Haggish

Sitat fra: TeslaSY på mandag 12. desember 2022, klokken 16:30
avtalt om at bilen skulle levere med 19 tommer vinterhjul sett med 21 tommer sommerhjul ligge i bilen,
etter klage, de byttet til vinterhjul, kjørte ut i E18, fikk varsling veldig lav dekktrykk, måtte snu og kjørte til bensinstasjon å fylle luft !!!!!!
Elendig service !!!!!!

Elendig service eller en klargjører som har gjort en feil i en stresset situasjon, noe selvfølgelig du aldri har gjort! 😅🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Electric cars in Norway

Sitat

Elendig service eller en klargjører som har gjort en feil i en stresset situasjon, noe selvfølgelig du aldri har gjort! 😅🙏

Spot on....

de gjør så godt de kan...tipper det var ute på klargjøringa og det er fullt kjør der om dagen også og det gjelder de fleste stedene..

Myp23

Sitat fra: HOFFERN342 på mandag 12. desember 2022, klokken 15:20

Oi da.. vi har lagt masse planer til helgen som inkluderer bil [emoji28] håper ikke det samme skjer her, og at vi må leie eller lignende.

Jeg har levering i Drammen i morgen og ikke hørt noe om utsettelse til nå, jeg må ta både fly og tog for å komme meg til Drammen så håper for all del at denne beskjeden ikke kommer i morgen.. Hvor høy VIN har du som fikk denne beskjeden?

torlie

Sitat fra: Myp23 på mandag 12. desember 2022, klokken 16:56

Jeg har levering i Drammen i morgen og ikke hørt noe om utsettelse til nå, jeg må ta både fly og tog for å komme meg til Drammen så håper for all del at denne beskjeden ikke kommer i morgen.. Hvor høy VIN har du som fikk denne beskjeden?
507xx

Kan selvsagt være noe annet feil som ble avdekket, håper det er varmepumpen fremfor kosmetisk skade de må flekke på...
2016 Zoe Intens (Solgt)

Kim-

Høres mer ut som forsinkelser og utfordringer i produksjonen betyr at bilen din ikke er på plass enda? Ellers ville de vel sagt at den ikke kom igjennom «final inspection»
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Myp23

Sitat fra: torlie på mandag 12. desember 2022, klokken 17:02
Sitat fra: Myp23 på mandag 12. desember 2022, klokken 16:56

507xx

Kan selvsagt være noe annet feil som ble avdekket, håper det er varmepumpen fremfor kosmetisk skade de må flekke på...

Ja da er det bedre om det er varmepumpen.. Jeg har 525** vin så er jo er par tusen biler imellom også.

TeslaSY

Sikkert lov å gjøre feil, men det kunne skapet farlig situasjon for oss når de byttet til vinterdekk men ikke sjekket lufttrykk !!!!!
Og all som brukt Tesla kanskje vet at kalibrering tar litt tid !!!!!

Håper sånn skal ikke skje med noen andre

Sitat fra: Haggish på mandag 12. desember 2022, klokken 16:47
Sitat fra: TeslaSY på mandag 12. desember 2022, klokken 16:30
Elendig service !!!!!!

Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

podd123

Har noen fått levert 21 i Drammen sist uke? Er det faktisk helt tomt eller bare noe de sier? :) De ringte meg i dag, men fikk ikke tatt den. Skal hente i morgen. Vet ikke hva jeg får utlevert.

HOFFERN342

Sitat fra: podd123 på mandag 12. desember 2022, klokken 22:03
Har noen fått levert 21 i Drammen sist uke? Er det faktisk helt tomt eller bare noe de sier? :) De ringte meg i dag, men fikk ikke tatt den. Skal hente i morgen. Vet ikke hva jeg får utlevert.
Hold oss gjerne oppdatert hva du får!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA