Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

peterka

Ok, ein annan ting som bekymrer meg no er at det er mange som mister varmluften på Performance. Viss eg henter den på fredag og 3 dager etterpå så virker ikkje varmluften så står bilen 5 timer fra Tesla verkstad. Kva gjør eg da når det no er 10 minus

Sinnataggen

Jeg mistet all varmluft i går kveld på min tre uker gamle bil. Stod og ladet i Porsgrunn på vei hjem til Kristiansand når det skjedde. Hadde ingen valg og måtte kjøre hjem uten varme. Med to små i baksetet... La inn service-henvendelse i app, ikke hørt noe ennå. Bilen er ubrukelig uten varme. Hadde 3 grader inni bilen når jeg kom hjem, og det var med alle setevarmere, og rattvarme på. Dette må være komponent feil, og da må den på verksted.

peterka

Sitat fra: Sinnataggen på søndag 04. desember 2022, klokken 20:50
Jeg mistet all varmluft i går kveld på min tre uker gamle bil. Stod og ladet i Porsgrunn på vei hjem til Kristiansand når det skjedde. Hadde ingen valg og måtte kjøre hjem uten varme. Med to små i baksetet... La inn service-henvendelse i app, ikke hørt noe ennå. Bilen er ubrukelig uten varme. Hadde 3 grader inni bilen når jeg kom hjem, og det var med alle setevarmere, og rattvarme på. Dette må være komponent feil, og da må den på verksted.
Når det er så mange som har dette problemet så veit dei vel kva som er feilen og burde byttet den delen før eg hentet bilen.

Lucifer-

Sitat fra: peterka på søndag 04. desember 2022, klokken 20:32
Ok, ein annan ting som bekymrer meg no er at det er mange som mister varmluften på Performance. Viss eg henter den på fredag og 3 dager etterpå så virker ikkje varmluften så står bilen 5 timer fra Tesla verkstad. Kva gjør eg da når det no er 10 minus

Problemet gjelder også LR fra Tyskland. Har en kompis som hentet bil for en drøy uke siden, og han fikk problemer tidligere denne uka.

peterka

Så det er ingen varme? Så 15 kuldegrader over hemsedalen kan gå gale?

vegardg

Sitat fra: peterka på søndag 04. desember 2022, klokken 21:33
Så det er ingen varme? Så 15 kuldegrader over hemsedalen kan gå gale?
Null varme. Som å kjøre rundt i en fryseboks.

turfsurf

Merkelig at de har begynt med dette igjen. Samme problem som var når de første modellene med varmepumpe kom.

Har ikke skjedd på vår P fra Tyskland, på 10.000km.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

førategangtesla

Kjedelig sak dette med varmepumpen. Jeg hentet bil på fredag og spurte om det hadde vært mye tull med dette når jeg hentet, noe de bekreftet. Men de sa også at det gjaldt batchen med biler som ble levert etter min bil. Om dette stemmer eller ei vet jeg ikke, men jeg hentet nettopp bil med vin 41xxx. Selvfølgelig en garantisak hvis det skulle skje, men kjedelig likevel.

Jeg hadde noen småfeil jeg har meldt inn i appen som jeg håper tesla ordner opp i, dette var på fredag og de har ikke svart enda.

Electroelectro

Sitat fra: HOFFERN342 på lørdag 03. desember 2022, klokken 22:33
Sitat fra: Torpedo Ted på lørdag 03. desember 2022, klokken 22:10
Jeg bestilte bilen uten vinterhjul men ble spurt om jeg ville ha 19" vinterhjul til 25k, noe jeg sa ja til. Jeg antok da at 21" var veldig mye dyrere.

Men ser i ettertid at 21" vinterhjul kun koster 30k. Da fremstår det jo som en helt elendig deal med kjipe 19" til kun 5000 mindre!?

Har jeg misforstått noe?  Levering i Bergen.
Tja - 19" felgene gir jo god rekkevidde da, og sikkert bedre komfort i mange tilfeller (21" hjulene er veldig brede). I tillegg får du dekk som er billigere å bytte når den dagen kommer.. 21" dekk er svindyrt å bytte i ettertid.

Personlig foretrekker jeg 21" dekkene - og kjøpte bilen nesten utelukkende pga utseendet, da med disse dekkene inkludert. Så om Tesla hadde tilbudt meg å gå ned fra 21" med 5000 i avslag hadde de fått et blankt nei. Da får de ha den stående til de kommer på lager.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tenkte akkurat det samme.5000kr framsto som en no brainer.
Og at 21 tommer ser så mye bedre ut er jo uten tvil.
Synes komfort var veldig bra i 21 tommer jeg.
Og mange som skriver her de er overrasket over komforten selv.

odark

Fikk sms fra Tesla om hjemlevering i dag  :+1: men ingen leveringsdato enda.
Veldig kjipt med varmepumpeproblematikken...
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Torpedo Ted

Sitat fra: Electroelectro på mandag 05. desember 2022, klokken 07:51
Sitat fra: HOFFERN342 på lørdag 03. desember 2022, klokken 22:33
Sitat fra: Torpedo Ted på lørdag 03. desember 2022, klokken 22:10
Jeg bestilte bilen uten vinterhjul men ble spurt om jeg ville ha 19" vinterhjul til 25k, noe jeg sa ja til. Jeg antok da at 21" var veldig mye dyrere.

Men ser i ettertid at 21" vinterhjul kun koster 30k. Da fremstår det jo som en helt elendig deal med kjipe 19" til kun 5000 mindre!?

Har jeg misforstått noe?  Levering i Bergen.
Tja - 19" felgene gir jo god rekkevidde da, og sikkert bedre komfort i mange tilfeller (21" hjulene er veldig brede). I tillegg får du dekk som er billigere å bytte når den dagen kommer.. 21" dekk er svindyrt å bytte i ettertid.

Personlig foretrekker jeg 21" dekkene - og kjøpte bilen nesten utelukkende pga utseendet, da med disse dekkene inkludert. Så om Tesla hadde tilbudt meg å gå ned fra 21" med 5000 i avslag hadde de fått et blankt nei. Da får de ha den stående til de kommer på lager.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tenkte akkurat det samme.5000kr framsto som en no brainer.
Og at 21 tommer ser så mye bedre ut er jo uten tvil.
Synes komfort var veldig bra i 21 tommer jeg.
Og mange som skriver her de er overrasket over komforten selv.

Ba Tesla om å få bytte til 21", men fikk beskjed om at det var tomt for 21" så det var ikke mulig... Så nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre... Ser det ligger 21" til 33k på Finn... Det er vel fortsatt en bedre deal enn å betale 25k for noen kjipe 19"... Skal selge bilen etter våren, så prøver å tenke hva jeg får igjen ved salg...

Kjetil1986

Da blir det EF skilter på meg i morgen  :D
Model 3 long range 2021

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Kjetil1986 på mandag 05. desember 2022, klokken 15:28
Da blir det EF skilter på meg i morgen  :D

Blir det EF66666? The number of the beast and then some?
Tesla Model Y                         2021-

storole

Fikk utlevert en nesten perfekt MYP S/S på sommerdekk i dag. Kun bakluke og førerdør som ikke er 100%, men regner med en liten justering hos service gjør susen. Leverte den rett til lakkforsegling og understellsbehandling så jeg får ikke glede av den før torsdag.
2023 Tesla MY P (EAP)
2019 Tesla M3 LR (FSD og Boost) - Solgt

peterka

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA