Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

DavidB

Venter på bil fremdeles. EDD 21 november - 6 desember, og selger sa tidligere idag at bilen står på kaien i Belgia og venter på båt...
Så det EDD er jo bare å se langt etter  :-\
Plus den eneste båten jeg kan se skal til Bergen i nærmeste fremtid er Thames Highway, men den åker fra Hamburg tror jeg, så då er jo garantert ikke bilen min der. Noen annen som venter på bil i Bergen, evt noen som klarer finne ut noe mer om båter som skal til Bergen?

odark

Sitat fra: Snikim på torsdag 01. desember 2022, klokken 18:40
Sitat fra: Myp23 på torsdag 01. desember 2022, klokken 18:30
I følge Tesla sto bilen min i Zeebrugge og skal på båt til Drammen, jeg har avtalt levering 13.12 og har fått endelig faktura med vin. Noen som vet om neste båt evt flere båter som skal gå denne strekningen?

Schelde Highway forlot Zeebrugge ikveld, på vei til Drammen :)
Går det an å tracke VIN på den mon tro ?
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Myp23

Sitat fra: odark på torsdag 01. desember 2022, klokken 21:00
I følge Tesla sto bilen min i Zeebrugge og skal på båt til Drammen, jeg har avtalt levering 13.12 og har fått endelig faktura med vin. Noen som vet om neste båt evt flere båter som skal gå denne strekningen?

Vet at du kan spore bilen om den er p UECC båtene men har ikke funnet noe sporing fra KESS. Noen som har alternativer?

DavidB

Sitat fra: Myp23 på torsdag 01. desember 2022, klokken 21:36
Sitat fra: odark på torsdag 01. desember 2022, klokken 21:00

Vet at du kan spore bilen om den er p UECC båtene men har ikke funnet noe sporing fra KESS. Noen som har alternativer?

Har og forsøkt å finne ut av dette uten hell. Höegh-båtene vet jag og man kan søke opp VIN på.

Tore_tang

Hei- er det noen som vet om bilene til Kristiansand kommer via Drammen?
Tesla YP 2023
Tesla Model 3 2021
Tesla X100D 2019
Hyundai Kona 2019
Tesla Model X 2017
Tesla Model S 2015
Tesla Model S 2013

HOFFERN342

Der fikk jeg plutselig avtalt utlevering i appen! (15.12)

De har verken ringt, sendt sms eller noe da.. men tiden passer fint for oss! [emoji28]

Sent from my iPhone using Tapatalk

ELTesla

https://youtu.be/y3o2045XZtw?t=1410

Vanskelig å se i mørket, men ser ut som at antallet med QS øker på plassen.

Gladtrd

Sitat fra: ELTesla på fredag 02. desember 2022, klokken 11:00

https://youtu.be/y3o2045XZtw?t=1410

Vanskelig å se i mørket, men ser ut som at antallet med QS øker på plassen.

Antallet Quicksilver på lastebiler og båter burde også øke. :)
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

Myp23

Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 02. desember 2022, klokken 10:56
Der fikk jeg plutselig avtalt utlevering i appen! (15.12)

De har verken ringt, sendt sms eller noe da.. men tiden passer fint for oss! [emoji28]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gratulerer! nærmer seg bil da :D

TeslaSY

dere som hentet bilen siste dagene fra Drammen, hvordan er det med 21'' vinter hjul ? Fikk dere alle det eller noen måtte ha 19'' gemini ?
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Torpedo Ted

Til alle som har bestilt hvitt interiør:
Jeg bestilte for over 2,5 år siden, og har fortsatt ikke fått bil pga jeg gjorde den katastrofale feilen å bestille hvitt interiør.
I mai kontaktet jeg Tesla og sa at om det var sånn at jeg ikke fikk bil pga det hvite interiøret, ville jeg bare bytte til svart, selv om jeg fortsatt ble nødt å betale de 8000 kr ekstra for hvitt som stod i kontrakten.
Fikk til svar, at det var umulig å bytte til annen konfigurasjon uten å få ny pris.

Kontaktet Tesla igjen i går, og sa at jeg bryr meg ikke om verken farge på bil eller interiør, jeg vil bare ha bil før nyttår og avgifter kommer ellers vil jeg antagelig avbestille.
Gikk en dag før Tesla ringte meg, og han som ringer meg sier at det er null problem å bytte til sort interiør, ingen endring i prisen. Han fant en tilsvarende bil med sort interiør, som var klar for levering mellom 13-28. desember. Jeg får tilsynelatende til og med trukket fra de 8000 kr for hvitt interiør. :D

Vet ikke om det har endret regler, eller om det var han i mai som feilinformerte meg, er i alle fall litt irriterende å vite at jeg kunne fått bilen i mai...

Edit: 8000 kr for hvite seter ble trukket fra, men 8000 kr for tilhengerfeste ble lagt til, siden det var kun bil med tilhengerfeste tilgjengelig (jeg hadde ikke opprinnelig bestilt tilhengerfeste)

Myp23

Sitat fra: TeslaSY på fredag 02. desember 2022, klokken 12:56
dere som hentet bilen siste dagene fra Drammen, hvordan er det med 21'' vinter hjul ? Fikk dere alle det eller noen måtte ha 19'' gemini ?

Jeg skal hente bil i Drammen 13.des og har fått beskjed om at dem er helt tomme for 21" vinter i Drammen.. Jeg valgte å kjøpe bilen uten vinterhjul å fikk organisert et annet alternativ.

A.Mario

Hentet for to dager siden og kunne vært mer fornøyd med 21» uberturbine! Overraskende god demping og tilnærmet niks nada lyd contra tidligere TM3 19» og Model s med 21»
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

TeslaSY

Jeg har levering 12.des, men ikke fått noe beskjed om vinterhjul enda

Sitat fra: Myp23 på fredag 02. desember 2022, klokken 18:01

Jeg skal hente bil i Drammen 13.des og har fått beskjed om at dem er helt tomme for 21" vinter i Drammen.. Jeg valgte å kjøpe bilen uten vinterhjul å fikk organisert et annet alternativ.
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Electroelectro

Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 02. desember 2022, klokken 14:05
Til alle som har bestilt hvitt interiør:
Jeg bestilte for over 2,5 år siden, og har fortsatt ikke fått bil pga jeg gjorde den katastrofale feilen å bestille hvitt interiør.
I mai kontaktet jeg Tesla og sa at om det var sånn at jeg ikke fikk bil pga det hvite interiøret, ville jeg bare bytte til svart, selv om jeg fortsatt ble nødt å betale de 8000 kr ekstra for hvitt som stod i kontrakten.
Fikk til svar, at det var umulig å bytte til annen konfigurasjon uten å få ny pris.

Kontaktet Tesla igjen i går, og sa at jeg bryr meg ikke om verken farge på bil eller interiør, jeg vil bare ha bil før nyttår og avgifter kommer ellers vil jeg antagelig avbestille.
Gikk en dag før Tesla ringte meg, og han som ringer meg sier at det er null problem å bytte til sort interiør, ingen endring i prisen. Han fant en tilsvarende bil med sort interiør, som var klar for levering mellom 13-28. desember. Jeg får tilsynelatende til og med trukket fra de 8000 kr for hvitt interiør. :D

Vet ikke om det har endret regler, eller om det var han i mai som feilinformerte meg, er i alle fall litt irriterende å vite at jeg kunne fått bilen i mai...

Edit: 8000 kr for hvite seter ble trukket fra, men 8000 kr for tilhengerfeste ble lagt til, siden det var kun bil med tilhengerfeste tilgjengelig (jeg hadde ikke opprinnelig bestilt tilhengerfeste)

Vært en tålmodig mann du da.
Men rart du ga beskjed i mai og nå igjen og dem plutselig kunne hjelpe deg.
Jeg hadde egentlig bestilt en LR i slutten av Oktober .
Fikk telefon om performance bare noen uker etterpå og nå er den på vei.
Så 2 måneder på hele prosessen.
Meget spesielt du har ventet så lenge .

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA