Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

eb

Sitat fra: Jaronsen på torsdag 03. november 2022, klokken 10:53
Kan VIN 039XXX ha USS?

Det er bare å ringe Tesla og be dem sjekke spesifikt for din bil. Jeg hadde levering i disse dager, men har gitt den videre til noen andre da min bil var produsert uten USS og jeg har en co-pilot som nekter å parkere bil uten hjelp. Er jo forsåvidt enig i at det er rart å kjøpe bil i 2022 uten fungerende parkeringshjelp. De som kjøpte våre to første Model X venter vel fremdeles på FSD-funksjonaliteten vi betalte for i sin tid, så jeg stoler ikke helt på at Tesla skal få parkeringsassistansen til å fungere på biler uten USS innen rimelig tid...

Haggish

34 sorte og 3 hvite registrert i dag, så nå begynner det og og røre på seg😉🙏😎😎
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

RJK

Sitat fra: Haggish på torsdag 03. november 2022, klokken 14:56
...som det alltid gjør når man nærmer seg mindre enn 2 måneder til kvartals-slutt/års-slutt.

Leser jo med forundring at de har valgt å bare produsere sort/sort og hvit/sort i Berlin, til tross for all skryten om hypermoderne og hyperavansert lakkverksted, og at det skal være så vanskelig å få noe annet enn sort interiør til nå.

Og samtidig alle disse problemene med leveranse fordi man valgte "feil" felg-størrelse/type. Det synes jeg er utrolig merkelig at skal være et problem.

Men jeg leser med enda større undring at mange med sort/sort og hvit/sort lurer på om Tesla kommer til å levere nå mot årsslutt. Både pga problemene som har vært, og pga avgiftsendring, tror jeg vi får se leveranserekorder både av kinesisk-produserte LR i alle mulige farger (som Tesla leverer), og performance i sort eller hvit med sort interiør.

De som vel har grunn til bekymring, er vel noen av de som føler de er forbigått ikke bare ett kvartal, samt de som har valgt Performance med hvitt interiør eller i andre farger enn hvit og sort.

Og jeg tror VW AG nå ønsker nok et kappløp mot Tesla frem mot nyttårsaften, lik det med intro av ID.3, for å avgjøre hvem som er kongen på elbiler med mest solgte modell.

VW AG vinner vel i år på totalen om man slår sammen salg av elbiler fra alle merker og modeller de selger under, men jeg tror TMY blir den desidert mest solgte modellen både for kvartalet og året, med GOOOD margin.

Så for de fleste som venter bil, pust ut og senk skuldrene. Med mindre du som sagt venter på Performance i annet enn sort og hvitt eller med hvitt interiør.

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Haggish

Sitat fra: Haggish på torsdag 03. november 2022, klokken 14:56

Samtidig ble min EDD en uke lenger borte🤯🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

maxmekker

Sitat fra: Drive på torsdag 03. november 2022, klokken 13:20
Bestilt 06.06.2022 - YP Hvit/Sort med levering i Drammen.
Står per i dag november 09 - november 25.

Ingen VIN å se ennå. Håper bare bilen kommer i år :)

min ble akkurat flyttet fra fra 8-21 nov til 21 nov - 6 desember ( mai best hvit/sort Drammen) helt kakelotteri detta med datoer

førategangtesla

Fortsatt forventet levering 4-19 november men ingen vin. Tok kontakt med min tesla rådgiver i dag og fikk beskjed om at jeg er tildelt bil, men jeg kunne ikke få vin enda men bilen er visstnok produsert sent i oktober ble jeg fortalt. Litt usikker på hva dette betyr? Men det begynner visst å nærme seg ble jeg fortalt.

Gleder meg  :)

tklev

Til en viss grad levering med/uten USS relevant tema. Men i og med at alle Tesla etterhvert vil miste USS sensoren (fjernes i software) - så er det vel forsåvidt uvesentlig

NOway

Biler registrert i Tyskland er levert både med og uten i 4 kvartal.

Ser det er en del registreringer i nov, så spenne å se hva som blir levert.

Ellers er det noe ymse nytt sete bak, bedre glass isolasjon (ikke hørt noe annet sted om dette), forventet nytt kamera 5mpx.

Så blir spennende å se fremover hva vi får i 4 kvartal, om vi i det hele tatt får bil i år. Er Russisk rulett på både lakk, utstyr og funksjoner.

Så får dere Tesla fanatikere ergre dere over kommentarer.

Haggish

Sitat fra: NOway på torsdag 03. november 2022, klokken 19:24

Ellers er det noe ymse nytt sete bak, bedre glass isolasjon (ikke hørt noe annet sted om dette), forventet nytt kamera 5mpx.

Så blir spennende å se fremover hva vi får i 4 kvartal, om vi i det hele tatt får bil i år. Er Russisk rulett på både lakk, utstyr og funksjoner.

Det er vel produksjonsdatoen som bestemmer konfigurasjonen, ikke registreringsdato.
Så får vi se hva vi får når vi får det. Det hjelper ikke og tro noe som helst, samt komme med masse spådommer.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

NOway

Sitat fra: Haggish på torsdag 03. november 2022, klokken 19:32
Sitat fra: NOway på torsdag 03. november 2022, klokken 19:24

Det er vel produksjonsdatoen som bestemmer konfigurasjonen, ikke registreringsdato.
Så får vi se hva vi får når vi får det. Det hjelper ikke og tro noe som helst, samt komme med masse spådommer.

Korrekt. Derfor håper jeg folk deler hva som kommer.

Haggish

Tesla endrer også ting forløpende, de har ikke som andre årsmodell endringer. Dette har alltid vært slik. Når jeg kjøpte min model 3 da facelift kom i q4 2020, fikk noen flere nyheter en andre og misunnelsen var stor. Når noen får noe som andre ikke får er vi alle som barn.
Kan vi ikke heller bruke dette forumet på en mer fornuftig måte en og uttrykke en spontan frustrasjon. Det finner andre forum og samtalegrupper for det.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Drive

Veldig mange nyregistreringer av Model Y Performance de siste dagene. Jeg ser også de fleste har VIN nummer med P som betyr 2023-modell. Noen av disse eierne er vel kanskje innom her og kan fortelle mer om hva som er nytt på bilene som kommer fra Giga Berlin.

USS, nye seter bak, oppgraderte kameraer? Skulle gjerne visst hvilken oppløsning videofilene er på f.eks :)

odark

Sitat fra: Drive på torsdag 03. november 2022, klokken 21:59
Veldig mange nyregistreringer av Model Y Performance de siste dagene. Jeg ser også de fleste har VIN nummer med P som betyr 2023-modell. Noen av disse eierne er vel kanskje innom her og kan fortelle mer om hva som er nytt på bilene som kommer fra Giga Berlin.

USS, nye seter bak, oppgraderte kameraer? Skulle gjerne visst hvilken oppløsning videofilene er på f.eks :)
Visstnok kom det en ny software oppdatering nå som skulle delvis bruke kamera som parkeringssensor. Vi får se hvor godt det blir irl ...
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Barid Bel

Henter min på onsdag, skal forsøke å svare.
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

NOway

Sitat fra: Barid Bel på fredag 04. november 2022, klokken 10:52

Henter min på onsdag, skal forsøke å svare.

Fantastisk.  :+1: :+1: :+1:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA