Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Thob

Hei. Er det noen som har fått levert YP i det siste (VIN 20000 og oppover) som kan si noe om kvaliteten? Jeg har en LR registrert i september, fra Kina, som er plettfri etter hva jeg kan bedømme så langt. Får en YP i november men er usikker på om de har fått opp kvaliteten i Berlin i det siste? Prøvde en YP med lavt VIN for noen måneder siden og den var ikke perfekt, bl.a skjevt montert baklys, skranglelyder inni, løse paneler etc. har lyst på YP men ikke hvis kvaliteten ikke er prima, så setter pris på erfaringer fra dere med nylig leverte YP'er👍🏻

NOway

Sitat fra: Thob på torsdag 20. oktober 2022, klokken 21:12
Hei. Er det noen som har fått levert YP i det siste (VIN 20000 og oppover) som kan si noe om kvaliteten? Jeg har en LR registrert i september, fra Kina, som er plettfri etter hva jeg kan bedømme så langt. Får en YP i november men er usikker på om de har fått opp kvaliteten i Berlin i det siste? Prøvde en YP med lavt VIN for noen måneder siden og den var ikke perfekt, bl.a skjevt montert baklys, skranglelyder inni, løse paneler etc. har lyst på YP men ikke hvis kvaliteten ikke er prima, så setter pris på erfaringer fra dere med nylig leverte YP'er👍🏻

Ut fra hva jeg har hørt:

Løst sete foran spesielt førersete.
Løseklips eller dårlig plastsveis på luftekanal dashbord.
Dårlige bremser (sliper skjevt, vibrasjoner og dårlig bremsetak)
Mangelfull lakk under panser, paneler osv pluss tynn lakk generelt.
Feil eller ikke fungerende sidekamera eller mye dugg.
Dugg i lys rundt om.
Skjevt glass rundt om.
Panelglipper.
Sprekkdannelser eller svake jack punkter (medfører umiddelbar avskilting ved senere EU kontroll)
Feil ved bakluke og lukking.
Løse panel klips innredning som medfører støy og vibrasjoner
Hattehylle som sitter dårlig bak
Mangler usb eller tilhengerfeste
Feil på batteri eller motor (ofte bare kontakter som sitter dårlig eller fukt som trenger inn)
Heng på kamera eller software medfører periodevis lang tid før sidekamera og bakkamera kommer opp.
Vind støy fra skjeve paneler eller glass
Vann som trenger inn i nederste rom bagasje.

Med mer.

Ellers virker det som at Kina bilene er bedre skrudd. Tesla mener Berlin er best og USA nest best. Inntrykket av det jeg har hørt er USA er elendig til latterlig dårlig. Berlin er bedre men blir nok bedre og Kina lite problemer til ingen.

Ellers anbefaler jeg å lage konto på telsa service og få tilgang til verksted og service tilgang. Det er det også noen feil og mangler fra fabrikk som kommer opp og gjerne med forklaring at dette er innen for spesifikasjon.

Øyvind.h

Hadde 18 okt til 2 des. Fikk sms i dag og appen sier nå 23 nov til 30 des. Krysser fingrene for at jeg ikke må hjem i romjula og styre med bilkjøp da.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

NOway, Han spør jo om noen har fått utlevert bil derfra i det siste, og det har åpenbart ikke du, så hva er vitsen med å svare?

Kan du vennligst lage din egen tråd om kvaliteten på Tesla, og dine issues med dette, eventuelt også hvor 'k1' jobber og hvilke IP-er hen poster fra, da denne tråden omhandler levering?

NOway

Sitat fra: geear på torsdag 20. oktober 2022, klokken 22:21
NOway, Han spør jo om noen har fått utlevert bil derfra i det siste, og det har åpenbart ikke du, så hva er vitsen med å svare?

Kan du vennligst lage din egen tråd om kvaliteten på Tesla, og dine issues med dette, eventuelt også hvor 'k1' jobber og hvilke IP-er hen poster fra, da denne tråden omhandler levering?

Dette gjaldt biler levert forrige kvartal. Relevant. Men bevares.

NOway

Sitat fra: geear på torsdag 20. oktober 2022, klokken 22:21

Det var spørsmål om hvordan kvaliteten var på leverte nye biler. Samlet sammen det jeg har sett og hørt pluss fra kollegaer og beskjente som også fått i forrige kvartal. Har laget meg et notat på dette så jeg vet hva jeg skal sjekke selv ved hent av bil. Har også tilgang til Tesla verksted og service program som nå er gratis. Vi kjøpte tilgang tidligere. Anbefaler alle og gå inn å snoke litt der.

For min del får jeg denne bilen uten å betale. Men for de som betaler av egen lomme for en bil som koster mer enn en gjennomsnittlig årslønn så er det greit å være obs på feil og mangler. Heldigvis er mange feil og mangler mulig å rette opp.

Og det er ikke greit at en vare man kjøper er 3-6 måneder forsinket eller er vesentlig dårlig stand. Sitter man å forsvaret dette har man en spesiell agenda eller er betalt for å forsvare med nebb og klør.

Thorium

Nå har konfigurator endret grå farge til ny «Quicksilver» til 25.000kr ???
Lurer på hva dette vil si for oss med Midnight Silver grå i bestilling.

HOFFERN342

Sitat fra: ELTesla på fredag 21. oktober 2022, klokken 07:41
Ser også at multicoat Rød har byttet til Cherry Red.
Den grå ser fantastisk bra ut!

https://teslanorth.com/2022/10/20/tesla-launches-new-model-y-colors-in-germany-quicksilver-and-midnight-cherry-red/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=tesla-launches-new-model-y-colors-in-germany-quicksilver-and-midnight-cherry-red

https://twitter.com/i/status/1583334662738677762
Elsker den rødfargen! Tar meg ikke råd til den da [emoji28] 27k på toppen det som allerede er av planlagt moms og vektavgiften er uaktuelt for min del. I tillegg til at man burde gå for hvite seter, da den komboen er fantastisk.. hadde det på vår tidligere Model X (rød/hvit).

Får bli med det vi har bestilt i denne runden (hvit/sort) - så får vi se om noen år.

Sent from my iPhone using Tapatalk

turfsurf

Sitat fra: ELTesla på fredag 21. oktober 2022, klokken 07:41
Ser også at multicoat Rød har byttet til Cherry Red.
Den grå ser fantastisk bra ut!
Er ikke samme rødfargen som før. Veldig fine begge to, men til 30k...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ELTesla

Det ser ut som at de begynner å produsere disse fargene nå.
Konfigurator viser des. 2022 - feb. 2023 for ny grå og sølv for LR. og jan 2023 - mar. 2023 for P.

k1

Interessant at de to nye, quicksilver og cherry red, har EDD på jan-mars 2023, mens «gammel» blå, står med mars-mai 2023. Får håpe det er grunnet allerede mange blå i backlog, og ikke produksjonsstart...   ???

snakkesalig

Det kommer vel uansett ny blåfarge også (i følge ryktene).

k1

Sitat fra: snakkesalig på fredag 21. oktober 2022, klokken 09:03
Det kommer vel uansett ny blåfarge også (i følge ryktene).
Ja en "lyseblå".. men siden den ikke kom med de to andre nye, kan det jo hende den avventes?

ELTesla

Fargene som ble omtalt tidligere var:
Mercury Silver Metallic (Nå Quicksilver )
Deep Crimson Multicoat (Nå Midnight Cherry Red)
Abyss Blue Multicoat (Ingen info)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA