Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

jokke

Mange MYP registrert i dag. Begynt med EE skilter også

Leoncito

Sitat fra: geear på tirsdag 07. juni 2022, klokken 14:08
Og da har du ikke først kjøpt det mot chassisnummer via webshopen? Og fått bekreftelse på at de gjør det på den måten?

I forrige runde måtte hengerfeste bestilles via webshopen, så ble hengerfestet sendt til nærmeste servicesenter og deretter montert. Det er nemlig "Ikke på lager" i webshopen...

https://shop.tesla.com/no_no/product/model-y-_-tilhengerfeste?web=true

Kjøpt via app. Finner det under "Oppgraderinger", så "tilbehør",  "eksteriør" deretter satt opp time for montering

Toonster

Jeg fikk spm på SMS om jeg ønsket å montere hengerfeste til utleveringsdato om et par uker. Enklere for begge parter meldte de, som jo sant er. (Jeg har ikke bestilt med hengerfeste)

Så det er jo ikke sikkert dette med hengerfeste nødvendigvis må skje på fabrikk, selv om det nå er obligatorisk.
I USA er det fortsatt et tilvalg. Tipper de fant ut at de fleste vil ha hengerfeste i Norge, så de bare gjorde det obligatorisk for å lette på logistikken.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

mizzle

Sitat fra: Toonster på tirsdag 07. juni 2022, klokken 19:39
Jeg fikk spm på SMS om jeg ønsket å montere hengerfeste til utleveringsdato om et par uker. Enklere for begge parter meldte de, som jo sant er. (Jeg har ikke bestilt med hengerfeste)

Så det er jo ikke sikkert dette med hengerfeste nødvendigvis må skje på fabrikk, selv om det nå er obligatorisk.
I USA er det fortsatt et tilvalg. Tipper de fant ut at de fleste vil ha hengerfeste i Norge, så de bare gjorde det obligatorisk for å lette på logistikken.

Må du da betale for hengerfestet eller blir det inkludert?

Toonster

2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

sfinxern

Når jeg bestilte YP 14. mai var hengerfeste inkludert. Var ikke et tilvalg. Og som jeg nevnte, og som flere er inne på her, så trenger ikke det å bety at det er fabrikkmontert, men at det monteres før utlevering eller i forbindelse med det. Noe som vi ser flere erfarer når flere nå utleveres.

Så hengerfeste har nok ingenting å si mtp levering av bil. Det løses uansett. Er nok andre ting som påvirker leveringene som farge, utleveringssted mv.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

geear

Final invoice på plass, og beskjed om at bilen er på transport, og i rute for utlevering til avtalt time om et par uker. Noen som vet hvordan de tyske bilene kommer til Sandnes? Båt til Tananger eller Drammen?

mizzle

Sitat fra: geear på onsdag 08. juni 2022, klokken 19:15
Final invoice på plass, og beskjed om at bilen er på transport, og i rute for utlevering til avtalt time om et par uker. Noen som vet hvordan de tyske bilene kommer til Sandnes? Båt til Tananger eller Drammen?

Kommer båt fra bremerhaven til Drammen 10/6, kan være den er på den?

johnsemcfc

Sitat fra: geear på onsdag 08. juni 2022, klokken 19:15
Søk opp VIN din fra kildekoden, på Statens Vegvesen. Får du match der så er den i Norge allerede. Jeg har ikke utlevering før 29. Juni i Bodø og jeg har match på min VIN. Også bekreftet fra support at det er VIN nummeret til min bil. Så jeg tror min kom til Drammen med Prometheus Leader på søndag.(VIN match igår, tirsdag)

Torgeir Jensen

15 performance ligger nå ute som demobiler hos Tesla. Fra 50 km og opp til noen tusen km.

Jaronsen

Noen med grå/sort i bestilling som har et estimat på siden sin, eller som har fått svar på henvendelser vedrørende forventet levering? :)

(Red.: bestilte april 2021, har aldri hatt noe estimat og får heller ikke svar på henvendelser til delivery)

Thorium

Bestilte grå/svart 13. mai i år og fikk først opp levering oktober-desember, men siste uken nå har det vært blankt og ingen estimat  :-\

k1

Grå skal vel etter planen starte produksjon nå i juni, så før den er i gang er det nok ikke noen reelle estimater å få?
Så skal de også ha en 2 uker lang fabrikkstans ila sommeren for å oppdatere produksjonslinja slik at man øker kapasitet.

Jaronsen

Takk for svar, har gått glipp av at de skulle igang med grå i juni. Så da er det kanskje fortsatt håp for 2022 med bestilling april -21😊🤞

Regen

Vurderer å bytte fra svart til blå da det er den fargen jeg egentlig vil ha. Samtidig vil jeg helst ha bilen levert før nyttår selvfølgelig men også påmontert radar. Vet man når produksjonen av blå er tenkt påstartet i Berlin?
TM3 2021 LR hvit (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA