Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

sfinxern

Ved bestilling av ny Y nå står det levering november 22 - januar 23. Endret fra september - desember i år.

Så ordrebøkene fylles opp ja.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

tornaldo

Samtidig skal man ta estimatene med en klype salt. Erfaringsmessig har jeg flere ganger fått bil både ett og to kvartaler før estimert tid. Har inntrykk av at folk bestiller både en, to og tre biler nå, både for å ta den som kommer tidligst, samt mulig prisoppgang. Mange som kommer til å utsette eller kansellere  levering, som gjør at man raskt rykker frem i køen.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Torgeir Jensen

Det virker som at det fortsatt kommer Performance biler til Norge.
Ser at de siste dagene er det registrert flere med vin helt opp til 116xx.

bjheggset

Sitat fra: Torgeir Jensen på tirsdag 19. juli 2022, klokken 20:41
Det virker som at det fortsatt kommer Performance biler til Norge.
Ser at de siste dagene er det registrert flere med vin helt opp til 116xx.

teslastats.no er det registrert noen med VIN langt under tusen-tallet nå, interessant.
Kan det være pre-production bilene det var snakk om at de kunne få selge unna? Vet ikke hvor mange biler det gjelder, men det var veldig lavt VIN # i allefall.

førategangtesla

Jeg bestilte model y performance i sort for noen uker siden, den gangen var det forventet levering oktober-desember, for en ukes tid siden kom det opp 3 desember til 7 januar tror jeg det var, når jeg nå sjekker står det estimert levering: bestemmes senere. Hva betyr dette egentlig? Ser for meg at enten kan de levere raskere eller så blir det forsinket?

bjheggset

Sitat fra: førategangtesla på onsdag 20. juli 2022, klokken 18:50
Jeg bestilte model y performance i sort for noen uker siden, den gangen var det forventet levering oktober-desember, for en ukes tid siden kom det opp 3 desember til 7 januar tror jeg det var, når jeg nå sjekker står det estimert levering: bestemmes senere. Hva betyr dette egentlig? Ser for meg at enten kan de levere raskere eller så blir det forsinket?
Når jeg la inn bestilling 22.06 sto det samme. Etterhvert ble estimert levering på kontoen satt til nov-jan, og samme står nå på nye bestillinger.

Jeg tror man kan forvente seg levering på datoen/kvartalet som var på siden når man bestilte. Disse estimerte leveringstidene som flytter seg på kontoen i hytt og pine bør tas med en klype salt.. Folk skriver jo ikke om noe annet(og Tesla får sikkert like mange henvendelser om det), så her tror jeg Tesla har gjort seg selv en bjørnetjeneste med akkurat den funksjonen. Uansett, jeg tror Norge blir høyt prioritert siden vi får litt moms fra neste år, så de som bestiller nå i sommer vil nok få innen året er omme :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

førategangtesla

Sitat fra: bjheggset på onsdag 20. juli 2022, klokken 19:01
Når jeg la inn bestilling 22.06 sto det samme. Etterhvert ble estimert levering på kontoen satt til nov-jan, og samme står nå på nye bestillinger.

Jeg tror man kan forvente seg levering på datoen/kvartalet som var på siden når man bestilte. Disse estimerte leveringstidene som flytter seg på kontoen i hytt og pine bør tas med en klype salt.. Folk skriver jo ikke om noe annet(og Tesla får sikkert like mange henvendelser om det), så her tror jeg Tesla har gjort seg selv en bjørnetjeneste med akkurat den funksjonen. Uansett, jeg tror Norge blir høyt prioritert siden vi får litt moms fra neste år, så de som bestiller nå i sommer vil nok få innen året er omme :)

Det høres bra ut  :)

Nå skal jeg inn til tesla i morgen og prøvekjøre en model y performance de nettopp fikk inn som demobil, gleder meg.

Første gang jeg bestiller ny bil, 650 tusen er mye penger så det hjelper ikke på med moms fra neste år. Så var det jo disse nye EU reglene med sort boks i bilen og denne fartsperren som har/skal komme? Så jeg håper at jeg slipper unna alt dette.

Jeg har sittet på gjerdet lenge nå og ventet og ventet, tenkt på å kjøpe meg tesla siden 2018 og nå er det på tide. Det kommer jo stadig oppgraderinger, det er snakk om nye batterier, megacast fremme osv men jeg føler ikke at jeg kan gå rundt og vente i åresvis på dette for ikke å snakke om at jeg nok ikke tror at prisen vil gå ned med tiden heller.

Barid Bel

Sitat fra: førategangtesla på onsdag 20. juli 2022, klokken 19:13
Sitat fra: bjheggset på onsdag 20. juli 2022, klokken 19:01

Det høres bra ut  :)

Nå skal jeg inn til tesla i morgen og prøvekjøre en model y performance de nettopp fikk inn som demobil, gleder meg.

Første gang jeg bestiller ny bil, 650 tusen er mye penger så det hjelper ikke på med moms fra neste år. Så var det jo disse nye EU reglene med sort boks i bilen og denne fartsperren som har/skal komme? Så jeg håper at jeg slipper unna alt dette.

Jeg har sittet på gjerdet lenge nå og ventet og ventet, tenkt på å kjøpe meg tesla siden 2018 og nå er det på tide. Det kommer jo stadig oppgraderinger, det er snakk om nye batterier, megacast fremme osv men jeg føler ikke at jeg kan gå rundt og vente i åresvis på dette for ikke å snakke om at jeg nok ikke tror at prisen vil gå ned med tiden heller.

Det er selvsagt umulig å forutsi, men litt gjetning basert på inflasjon, mangler på deler og mva tilsier at det er et veldig godt tidspunkt å bruke mye penger på en bil🤗
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

hELgenen

Om det er et bra tidspunkt å handle avhenger jo av om bilen blir levert før nyttår

hugin

Da er min bestilling tilbake til 4-30 (hvit, svart interiør) september. Akkurat som det var før estimatet ble fjernet👍
Tesla MYP hvit/svart FSD HomeLink 2022
Tesla MX 2018 75D
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt 2022

førategangtesla

Min står nå på 3 desember til 17 januar. Men merkelig nok står det ved ny bestilling antatt levering november-januar, så godt mulig at ting kan røre litt på seg utover høsten, sikkert avbestillinger og noen som har liggende flere bestillinger inne vil jeg gjerne tro, slik at det fortsatt kanskje er mulig med en litt tidligere levering, håper det iallefall fordi jeg var inne og prøvekjørte en model y performance på torsdag og kan si det slik at det er nå enda verre å vente  :)

Rett og slett en deilig bil, super sittestilling og jeg kunne sitte helt vanlig og behagelig med min datter bak meg, behagelig fjæring og jeg synes den var stille, spesielt med tanke på at den ruller med 255+275 21" dekk/felger. Så måtte jeg jo prøve å trø ned pedalen på vei ut i 100 sonen og jeg har aldri opplevd noe så vanvittig før. Hehe.. God trøkk i den for å si det mildt. Så det har blitt verre å vente for min del iallefall, skulle nesten bare droppet prøvekjøring  ;)

RonnyØ

Endret til 7.august - 6.september, fortsatt ingen VIN.

turfsurf

Fikk og snevret inn leveringstid noe i går 3. august til 2. september. Hvit/sort m/hengerfeste.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RonnyØ

Sitat fra: turfsurf på lørdag 30. juli 2022, klokken 07:10
Fikk og snevret inn leveringstid noe i går 3. august til 2. september. Hvit/sort m/hengerfeste.

Hvor har du levering?

Thob

Min ble plutselig veldig innsnevret, levering ml 27-30 sept. Lite trolig at de vet det med så stor sikkerhet allerede nå så tar det med en klype salt, men fint om det stemmer😀

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA