Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

odark

Sitat fra: Machan på torsdag 10. november 2022, klokken 09:44
Sitat fra: CEM07 på torsdag 10. november 2022, klokken 09:31
Skal hente en Y P i morgen i Drammen og fikk akkurat en telefon fra Tesla om at de ikke hadde 21" felger med vinterdekk på lager. De viste heller ikke når de skulle få dem inn, men kunne tilby meg 19" i stedet med tilhørende redusert pris. Jeg sa jeg kunne ha disse midlertidig for å bytte når de fikk inn 21" noe de ikke var veldig villige til.
For meg er dette uaktuelt og jeg insisterte på denne løsningen. Jeg fikk beskjed om at en kollega skulle ringe meg opp så nå venter jeg i spenning.
Noen andre som har opplevd dette? Eventuelt hvordan har dette blitt løst?

Jeg tror jeg hadde sagt ja til 19" med tilsvarende redusert pris. Hadde selv planer om å kjøpe tredjeparts vinterhjul da 21" mest sannsynlig blir veldig ubehagelig på vinterføre, for ikke å snakke om hvor lett det er å skade de, men måtte velge med vinterhjul eller legge om selv på stedet (noe som blir vanskelig for oss) ettersom jeg får leveranse på vinteren. Hvis jeg får samme tilbud når jeg henter ut min så takker jeg nok ja til det.

Enig der,ville gjerne gått over til 19" hvis jeg hadde valget.
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Haggish

Enig at 19" vil føles mer riktig på norske vinterveier.
Derfor har jeg har valgt og ikke ta ut 21" vinterhjul og kjøpte 19" tidlig på Finn.no
Står nå i garasjen og venter på at min MYP dukker opp Ila de neste 30 dagene 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

torlie

Skal hente en Y P i morgen i Drammen og fikk akkurat en telefon fra Tesla om at de ikke hadde 21" felger med vinterdekk på lager. De viste heller ikke når de skulle få dem inn, men kunne tilby meg 19" i stedet med tilhørende redusert pris. Jeg sa jeg kunne ha disse midlertidig for å bytte når de fikk inn 21" noe de ikke var veldig villige til.
For meg er dette uaktuelt og jeg insisterte på denne løsningen. Jeg fikk beskjed om at en kollega skulle ringe meg opp så nå venter jeg i spenning.

Gi beskjed hva som blir utfallet (evt hvilke valgmuligheter du får) her, da det mulig er av interesse for en rekke andre kunder (meg inkludert) om de sliter med tilgangen på 21" vinter.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

HOFFERN342

Sitat fra: torlie på torsdag 10. november 2022, klokken 10:29

Gi beskjed hva som blir utfallet (evt hvilke valgmuligheter du får) her, da det mulig er av interesse for en rekke andre kunder (meg inkludert) om de sliter med tilgangen på 21" vinter.
Jeg er blant de som er helt uinteressert i mindre felger. Syns de 19 tommerne med og uten hjulkapsler er så grisestygge at jeg ikke orker [emoji28] så her blir det isåfall å vente til de får tak i 21 tommere med vinterfelg.

Kunne kanskje til nøds gått med på 20 tommer varianten med vinterdekk, som jo også er svarte og relativt fine. 

Sent from my iPhone using Tapatalk

torlie

Er i samme båt, vil helst ha 21", men om de sier man da må vente på neste batch med biler som tilsier på nyåret er det jo et dilemma. Plutselig er bilen en god del dyrere... :-1:
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Turbotesla

Gjelder dette i hele landet eller kun på Østlandet?
Tesla model YP hvit/sort bestilt 03.06
E-golf 19' - nov 18 - nå

CEM07

Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

CEM07

Har ikke hørt noe mer fra Tesla, men fikk nettopp en sms om henting i morgen og at om jeg hadde bestilt vinterdekk ville disse være montert på bilen. Dette er sikkert en standard melding, men om det betyr at jeg får som bestilt er jeg ikke sikker på.
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

Radial

Nye bakseter er bare fra Kina, er der nyheten kom fra.

At det blir sånn på resten etter hvert er selvsagt mulig.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Reflektor

Jeg har overtatt en avbestilt bil. Registrert 4 nov. Skulle vært hentet ut i morgen av opprinnelig kjøper. Jeg henter den 15. Spent på felgene nå, kan tyde på at jeg er i et slags grenseland ang hva jeg kan forvente.  Mindre felger er i og for seg greit, men ikke så lysten på Teslas 19. Tror 21 fungerer til vårt bruk med mest kjøring i og rundt Oslo-området.

mrdarietto

Hva er praksisen rundt dette? Blir du registrert som eier nr. 2? I så fall får man en bedre pris?

Krissulf

Hei kommende Performance eiere. Vi i forumgruppen for leveranse av LR valgte en stund tilbake å lage et skjema for alle bestillinger av LR med alle konfigurasjoner som er valgt (dvs de kunder som ønsket registrere seg på skjemaet). Dette ble laget for å skape en bedre oversikt, der man kan sammenligne og potensielt bli klokere på når du kan vente deg bil, eller gi kjennskap til andre ting. Legger ved link til arket. Vær obs når dere eventuelt registrerer dere at dere gjør det på arket med navn "Performance" og ikke "Long Range". Jo flere av dere som registrerer seg, jo bedre oversikt får dere.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit#gid=406380840
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

odark

Sitat fra: Krissulf på torsdag 10. november 2022, klokken 12:41
Hei kommende Performance eiere. Vi i forumgruppen for leveranse av LR valgte en stund tilbake å lage et skjema for alle bestillinger av LR med alle konfigurasjoner som er valgt (dvs de kunder som ønsket registrere seg på skjemaet). Dette ble laget for å skape en bedre oversikt, der man kan sammenligne og potensielt bli klokere på når du kan vente deg bil, eller gi kjennskap til andre ting. Legger ved link til arket. Vær obs når dere eventuelt registrerer dere at dere gjør det på arket med navn "Performance" og ikke "Long Range". Jo flere av dere som registrerer seg, jo bedre oversikt får dere.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit#gid=406380840
Fantastisk ! Godt jobba  :) :+1:
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Lucid

MYP Hvit/Sort bestilt 14. juni 2022:
VIN i kildekode i dag, 047xxx.
EDD endret seg samtidig fra 16.11-02.12 til 28.11-13.12.
Tesla Model YP hvit/sort 11.22
VW e-golf 12.20 -

HOFFERN342

Sitat fra: Lucid på torsdag 10. november 2022, klokken 13:16
MYP Hvit/Sort bestilt 14. juni 2022:
VIN i kildekode i dag, 047xxx.
EDD endret seg samtidig fra 16.11-02.12 til 28.11-13.12.
De nærmer seg 050xxx på VIN ser jeg! Spennende - går raskere og raskere på fabrikken virker det til.

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA