Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Hrc

Bestilte grå i april 2020. Har 18/11 - 1/2 som leveringsvindu. Endret seg forrige uke.

msveen

Spurte Tesla på chatten og de sa de ventet på bekreftelse på antall biler som forventes allokert til Norge fremover. Man kunne forvente oppdatering ila starten av oktober.

odark

Sitat fra: msveen på tirsdag 27. september 2022, klokken 14:13
Spurte Tesla på chatten og de sa de ventet på bekreftelse på antall biler som forventes allokert til Norge fremover. Man kunne forvente oppdatering ila starten av oktober.
Det hadde vært kult. Utrolig kjedelig å sitte å glane på samme dato dag inn og dag ut...
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

ludvigs1

Har bestilt en MYP, bestillingsdato 06-22. Har flere bekjente som bestilte sent i mai som har tatt levering av sine, både hvit/sort og sort/sort, men jeg har fortsatt EDD 02.11-17.12.
Skuffer veldig, men håper det kommer en oppdatering i månedsskiftet og at det ikke drar ut så veldig mye lenger enn det allerede har gjort.
o- 22' Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt 06.22
x- 21' Tesla Model Y LR Hvit/Sort 19"

Barid Bel

Sitat fra: ludvigs1 på tirsdag 27. september 2022, klokken 16:55
Har bestilt en MYP, bestillingsdato 06-22. Har flere bekjente som bestilte sent i mai som har tatt levering av sine, både hvit/sort og sort/sort, men jeg har fortsatt EDD 02.11-17.12.
Skuffer veldig, men håper det kommer en oppdatering i månedsskiftet og at det ikke drar ut så veldig mye lenger enn det allerede har gjort.

Dette høres lovende ut, har en bestilling (sort/sort) fra 27.5 og det står fortsatt 24.10-30.11.
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

peterka

Var det Performance eller LR som skulle komme

ludvigs1

Sitat fra: Barid Bel på tirsdag 27. september 2022, klokken 18:34
Dette høres lovende ut, har en bestilling (sort/sort) fra 27.5 og det står fortsatt 24.10-30.11.

Fikk EDD 12.22, så poppet den ned til 12.09-30.09, men når denne datoen nærmet seg ble EDD rykket nok en gang. Jeg sliter med å forstå logikken på utleveringsrekkefølgen til Tesla, men det tror jeg alle gjør. Inkludert de ansatte i Tesla  ::)

ludvigs1

Sitat fra: ludvigs1 på onsdag 28. september 2022, klokken 08:24

Fikk EDD 12.22, så poppet den ned til 12.09-30.09, men når denne datoen nærmet seg ble EDD rykket nok en gang. Jeg sliter med å forstå logikken på utleveringsrekkefølgen til Tesla, men det tror jeg alle gjør. Inkludert de ansatte i Tesla  ::)

Har forøvrig ikke fått noe VIN i kildekode heller, så må vel belage meg på å vente enda litt til. Er det noen som vet intervallet på utsendelse av biler fra Berlin og shipping på båt til Norge?

Barid Bel

Ja det er litt Ekstra Joker Nord over det hele ;D
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

JBH1983

Sitat fra: ludvigs1 på onsdag 28. september 2022, klokken 08:25

Har forøvrig ikke fått noe VIN i kildekode heller, så må vel belage meg på å vente enda litt til. Er det noen som vet intervallet på utsendelse av biler fra Berlin og shipping på båt til Norge?

Jeg fikk VIN i kildekoden 1. september, og hentet ut bilen 23. september. Så ca tre uker før utlevering da.

førategangtesla

Sitat fra: JBH1983 på onsdag 28. september 2022, klokken 16:13

Jeg fikk VIN i kildekoden 1. september, og hentet ut bilen 23. september. Så ca tre uker før utlevering da.

Er du fornøyd med bilen? Hvordan var panelskjøtene osv? Lakk?

Jeg har fortsatt EDD 5 november til 30 desember jeg, så håper på høyt VIN og at kvaliteten på bilen er prima  :+1:

JBH1983

Sitat fra: førategangtesla på onsdag 28. september 2022, klokken 17:56
Sitat fra: JBH1983 på onsdag 28. september 2022, klokken 16:13

Er du fornøyd med bilen? Hvordan var panelskjøtene osv? Lakk?

Jeg har fortsatt EDD 5 november til 30 desember jeg, så håper på høyt VIN og at kvaliteten på bilen er prima  :+1:

Jeg har VIN 22XXX. Bilen er så og si strøken. Har ikke funnet noe enda. Har regnet siden jeg hentet bilen, så ikke fått sjekket lakken ordentlig. Men av det jeg har sett så er det bra. Fant en liten ripe i den ene felgen til vinterdekkene. Men ikke noe jeg gidder å gjøre noe med. Men anbefaler å sjekke felgene nøye. Var skader på samboeren sin Model Y LR sine sommerfelger. Kan også anbefale å legge vinterhjulene litt annerledes inne i bilen enn det Tesla har gjort. Jeg kjørte meget pent hjem. Likevel så reiste det ene hjulet seg på høykant i en rundkjøring, og laget stygge merker i taktrekket over venstre bakdør. Akkurat det samme har skjedd i samboeren sin. Fikk dog vasket det bort. Det er da hjulet som ligger på venstre side nærmest førersete som ligger slik at det enkelt reiser seg.

I og med at vi har en LR så kan jeg si at det er en ganske annen bil å kjøre. Og da snakker jeg ikke om kreftene. Demperene er merkbart bedre. Også lydisolering. Generelt sett bedre å kjøre. Virker bedre skrudd sammen. Ikke noe knirk eller ulyder. Det er det i LR fra Kina. Hattehyllen er noe jalla, men bedre enn ingenting. Jeg bestilte gulvmatter fra tredjepart til samboeren og originale til meg. Ble skuffet over Tesla sine. Hadde jeg ikke vist at de var originale, så ville jeg gjettet at det var noe billig Kina greier. Men men...

Uansett bare å glede seg! Strålende fornøyd så langt! Og den går selvsagt merkbart bedre enn LR. Bare vent med å prøve til vinterhjulene er ute av bilen;)

NOway

Noen som har fått Kina VIN på TYP sort/sort?

Fant «delvis» noe dypt i kildekode på antatt levering des 22/jan 23.

Ikke veldig gira på Kina bil. Selv Tesla sier de er dårlige.

Tips til søk av VIN

Søk på de tre-fire første for enten Kina eller tysk når dette er tilgjengelig i åpen kildekode.

Fikk «LRWY....» som start på VIN.

Mulig dette er VIN for forsikringselskapet. Gikk noe hardere til verks enn kilde kode for å få ut dette.

Se her for ulike kode eksempler https://teslatap.com/vin-decoder/

Lucaria

Den hattehyllen hopper jo ut hvis man bare drar på litt. Skulle ha noen slags klemmer slik at den holder seg på plass.

NOway

Noen som har fått nylig TYP komplett. Altså med USB, hengerfeste og annet som har tidligere vært på vent.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA