Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har bestilt ioniq med andre felger enn de originale?

Startet av Hansi, onsdag 22. mars 2017, klokken 17:51

« forrige - neste »

Tom E.

Da tok min forhandler kontakt med meg i dag og det mindre enn 24 timer etter at jeg klagde på setet. Bilen skal inn og setet skal etterfylles med mer skum materiale. Mekanikeren ringer meg og avtaler time når han har mottatt delene han trenger.

Utmerket service!

Hansi

Sitat fra: anki på tirsdag 13. juni 2017, klokken 14:16
Sitat fra: Hansi på mandag 12. juni 2017, klokken 22:17
Jeg har fremdeles ikke funnet meg til rette i setene, men jeg har ikke samvittighet til å rive opp setetrekket og modifisere setet selv på en splitter ny bil.. syns kanskje ryggen er nesten verre enn setet, ikke skikkelig plass til ryggen imellom sidestøttene

Onkel satte seg i setet og det første han kommenterte på etter så vidt å satt seg ned var at her fikk han ikke plass, fikk direkte vondt i skulderbladene. Og min onkel er ingen stor mann. Mindre enn snittet.
Jeg lurer mer og mer på å se på muligheten for å bytte hele setet

En kollega av meg prøvde i dag, jeg hadde riktignok sagt at jeg syns setene var mindre gode, men han kommenterte det samme, problem med skulderbladene..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

AmocoCadiz

Sitat fra: telcontar på tirsdag 13. juni 2017, klokken 09:37
Hadde nok vært kjekt med et tilvalg på AGR setene til Opel, sikkert mange hakk bedre :-). Jeg hadde uten tvil betalt ekstra cash for det.
Forutsetter at det er en "ekte" Opel modell og ikke den oppsminkede bruden til Chevy.

Opel tviholder vel sterkt på AGR seter og Led matrix lysene til sine "ekte" Opel modeller.

Nå er også skinnkvaliteten trukket i tvil i slik grad at folk ikke kan avgjøre om det er skinn eller skai.

Setene er helt klart noe som må ordnes med til 2018 modellen,
og den har de jo god tid til å utvikle, all den tid fabrikken kun produserer biler i gangfart.

Jakal

Amoco, jeg stusser over at du er så aktiv på Ampera-trådene all den stund du er så ensidig negativ. Kanskje du skal skifte fokus, svartsyn er ikke bra for helsa, vet du. Vi lever i et fritt land og kan ta våre egne valg. Mellom 4000 og 5000 nordmenn har valgt Amperaen, tilfeldig?

erato

Sitat fra: Jakal på tirsdag 13. juni 2017, klokken 20:45
Mellom 4000 og 5000 nordmenn har valgt Amperaen, tilfeldig?
All den tid de færreste av disse har prøvd setene så tror jeg ikke du skal legge vekt på det.

Gordon Retriever

#110
Sitat fra: Jakal på tirsdag 13. juni 2017, klokken 20:45Mellom 4000 og 5000 nordmenn har valgt Amperaen, tilfeldig?

Nei, helt klart ikke tilfeldig, men et tydelig på at etterspørselen etter en relativt rimelig elbil med lang rekkevidde er så stor at tusenvis av nordmenn er villige til forplikte seg til å kjøpe en bil de verken har sett eller prøvd.

Olemann

#111
Om det er samme seter i Bolt så fatter jeg ikke at det er blitt mer klager i USA, alle som kjenner til "standard kroppsfasong over there" vet jo at seter som folk på 175/75 synes er både smale og trange må være uegnet der borte....
Mon tro om det er lett å bytte hele setet, er det en felles standard for skinner/fester/varmekabler eller blir det komplisert å få inn annet sete?
Kan selvsagt bruke en pute eller putte inn fyll, men litt merkelig å starte livet med ny bil med å sitte på pute...

Konkret: For trang øverst på lår/baken. Venste side verst. For mye press på skuldre.  Skinnsetene er litt bedre enn stoff.

bno

#112
Jeg merket det først i dag at jeg kjenner seteryggen skaper ømhet i rygg og venstre lår. Tenker på at dette er en langturbil, med slike setet er til å grine av. Burde vi ikke gjøre en kollektiv greie av dette for å få byttet seter eller krevd utbedring.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

AmocoCadiz

Sitat fra: Jakal på tirsdag 13. juni 2017, klokken 20:45
Amoco, jeg stusser over at du er så aktiv på Ampera-trådene all den stund du er så ensidig negativ. Kanskje du skal skifte fokus, svartsyn er ikke bra for helsa, vet du. Vi lever i et fritt land og kan ta våre egne valg. Mellom 4000 og 5000 nordmenn har valgt Amperaen, tilfeldig?
Lik det eller ikke, men dette er et åpent forum, ikke en fansite.
Her deles informasjon og kritikk, både positiv og negativ.

bno

Det må jeg si meg enig i så lenge man forholder seg saklig. Dette sagt på generelt grunnlag.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Gnilre

Sitat fra: Olemann på tirsdag 13. juni 2017, klokken 23:56
alle som kjenner til "standard kroppsfasong over there" vet jo at seter som folk på 175/75 synes er både smale og trange må være uegnet der borte....
Uttalelsen refererer kanskje til forholdene på 80-90-tallet. Siden den gang har standard kroppsfasong her i Norge endret seg en god del også, i den grad at jeg ikke synes at amerikanere er så mye større enn oss. Hvis man sammenligner kjøpergruppen "den miljøbevisste fra California" med en gjennomsnittlig nordmann som kjøper elbil for å spare bompenger ville det ikke forundre meg om BMI'en er større i sistnevnte kjøpergruppe. Og en miljøbevisst fra California har sikkert lettere for å bite i seg litt ukomfortable seter for å unngå å bruke bensin fremfor en nordmann som er opptatt av å spare bompenger.

Når det er sagt: Seteryggen i Ampera-e er det beste jeg har opplevd i noen bil. Sitteputen kunne jeg tenkt meg noe bredere da den klemmer øverst på låret / hofta. Sitter jeg med samlede ben er setet komfortabelt, men det gjør jeg jo ikke.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Olemann

Nei, jeg refererer ikke til 80-90 tallet, men egne erfaringer som selvsagt er subjektive og mangelfulle, fant derfor denne oversikten som viser at de feteste i verden er kuwaitere, med USA på en god 2. plass.  BMI på 28.8 (snitt menn og kvinner).  Norge ligger langt nede, BMI på 25.3 (snitt menn og kvinner).  Tallene er bare få år gamle.

Poenget var ikke å diskutere hvor verdens feteste holder til, men det pussige i at en bil som er laget i et land der verdens nest feteste holder til, har så smale seter.   Hvorvidt de som kjører elbil er magrere enn andre har jeg verken tall eller formeninger om.


http://www.dailymail.co.uk/health/article-2301172/Fattest-countries-world-revealed-Extraordinary-graphic-charts-average-body-mass-index-men-women-country-surprising-results.html


Tom E.

Det er utrolig mange kroppsfasonger der ute som har kjøpt Ampera E/ Bolt og klagene kommer ikke utelukkende fra sterkt overvektige folk. Er selv 183 cm og 111 kg. Selv om min BMI er skyhøy er jeg ikke feit.


Kriss

Det er vel ingen tvil om at kombinasjonen smale seter og kraftig sidestøtte er mislykket. GM viser til batteriproduksjonen der de har sett på alle konkurrentenes batterier. Synd at de ikke gjorde det samme med forsetene. BMW i3 har smale seter som ingen sitter vondt i. Håper GM endrer dette før august-produksjonen.

Fikk prøvekjøre bilen et døgn - bortsett fra de merkverdige forsetene er Ampera e en helt fantastisk og herlig bil. Gedigen nedtur å sette seg bak rattet på dieseldyret etterpå.
Ampera e leveres desember 2017

Olemann

Det var derfor jeg skrev dette " ...seter som folk på 175/75 synes er både smale og trange må være uegnet der borte...."
Må nok mekke det til på et eller annet vis, pute eller noe annet.

Sitat fra: Tom E. på onsdag 14. juni 2017, klokken 18:07
Det er utrolig mange kroppsfasonger der ute som har kjøpt Ampera E/ Bolt og klagene kommer ikke utelukkende fra sterkt overvektige folk. Er selv 183 cm og 111 kg. Selv om min BMI er skyhøy er jeg ikke feit.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA