Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har bestilt ioniq med andre felger enn de originale?

Startet av Hansi, onsdag 22. mars 2017, klokken 17:51

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Som sagt tydeligvis en individuell opplevelse uahvengig av størrelse og vekt på fører. Men opplever klar overvekt på posistive tilbakemeldinger, selv om de negative åpenbart er høylytte.

Her er utdrag fra en nylig facebook-review av bruker Mike te Boekhorst

"Regarding the much contested seat width. Not sure why they had to reduce the width but I'm okay with it at 6' 220 lbs. The thing poking people on the left flank seems to be the plastic between the seat levers and the leather. I can see it bothering people but I would buy the car again with the same seat. It really isn't bothering me."

Uansett lite å bekymre seg over, siden tilbakemeldinger på nett  fra noen som har trukket seg i AE køen, ikke har brukt mange timene på å få noen andre som sterkt ønsker bilen til å overta reservasjonen.

Tom E.

Bare 1 måned igjen nå så får jeg svaret på om setene passer til meg. Det er det eneste ved bilen jeg er usikker på og redd for.

Zuexi

Fikk prøvesitte bilen i dag og jeg må si at jeg ble ikke helt overbevist over følelsen av å sitte i setene.

Anser meg selv som en forholdsvis normal person på 78 kg med 32" i buksevidde - og setene klemte inn på sidene av skinka, dvs. i løpet av de 5-10 minuttene jeg satt der føltes det nesten ut som jeg rett og slett ble nummen på sidene av rumpeballene. Setet er smalt og sidestøtten på setet begynner rett og slett for tidlig. Kjente etter når jeg satte meg tilbake i i3'n etterpå at det var langt mer behagelig. Kjente jeg ble litt skuffet nå, altså.

Det er nok ikke en dealbreaker for meg til syvende og sist da bilen har mange andre gode kvaliteter, men kjenner jeg ikke gleder meg til 25 mil til hytta i de setene der - ved mindre de mykner opp over tid.

TM

#63
Kona og jeg prøvekjørte bilen i dag. Det må jeg si var en positiv opplevelse. Setene passet oss godt, men så er vi ikke av de største. 176 cm og 71 kg på meg. Syntes bilen var bedre enn forventet å kjøre. Styrefølelsen var god, og den håndtere fartsdumper overraskende bra. Støynivået i kupeen var greit og jeg følte ikke at det var mer støy enn i en BMW 1 eller 2 serie med 17" runflat dekk. Interiøret var lyst og moderne, men ga vel ikke noen wow..opplevelse. Lyd og radio virket også veldig bra. Alt i alt, mer for pengene enn jeg forventet  :).

...

Jeg har prøvekjørt, og må vel egentlig bare si at jeg skjønner at amerikanere av større størrelse vil finne setene smale og ukomfortable. Er ingen sylfide selv, men det går helt fint for min del. Om jeg var større, ville jeg nok hatt noen betenkeligheter.

Frissy

Jeg og prøvesatte setene idag, dog noen minutter i butikken, men god støtte synes jeg. Her er nok egen referanse ganske avgjørende. Kommer man fra en diger MB, BMW eller liknende vil en nok oppleve setene noe puslete, men jeg synes nå det kan være like bra med god støtte en å ha følelsen av å sitte på en benk uten noe støtte. (ikke det at jeg mener mb, bmw ikke har støtte, men bilen min som skal erstattes er en liten japansk sak uten noen form før støtte/fasthet, eneste fastheten i den er at stålramma i setet stikker igjennom setet. :D

Gnilre

Jeg prøvesatt førersetet i går. Jeg kjenner sidestøtten fra sitteputa, men tror ikke det blir noe plagsomt. Ryggen syntes jeg var bra. Det var ganske mørkt skinn i bilen heldigvis, ikke svart. Og etter å ha sammenlignet med en Renault Zoe 400 må jeg si at kupéen og spesielt baksetene i Ampera-e fremstår som en ballsal sammenlignet med torturkammeret bak i Zoe. Hadde ikke blitt moro på langtur med barna i en Zoe i hvert fall.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

kammiz

Har nå endelig fått prøvekjørt bilen noen mil. Setene er nydelige til typen "ekstremt tynne" å være. Jeg er 192cm og 95kg. Sitter godt, veldig god og passende sidestøtte. Ikke noe problem å finne en god posisjon.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

mzziaz

Sitat fra: kammiz på torsdag 18. mai 2017, klokken 11:48
Har nå endelig fått prøvekjørt bilen noen mil. Setene er nydelige til typen "ekstremt tynne" å være. Jeg er 192cm og 95kg. Sitter godt, veldig god og passende sidestøtte. Ikke noe problem å finne en god posisjon.

Lovende! Hva er inntrykket ellers?

zbk

Har bare testa setene noen minutter, men umiddelbart føltes de mye bedre ut en Zoe-setene mine i alle fall. Sidestøtten jeg har savna i Zoe kjentes ut til å være på plass.

Jeg på 180 (relativt lang overkropp), gikk akkurat under taket når jeg satt på siden bak. Mye bedre enn i Ioniq og TMS i det minste. Sjekka ikke i midten.

Ser absolutt hva som kan finne på å plage bakenden dersom man setter seg helt bak i setet, men det så ikke ut til å plage meg, heldigvis. Får se hva jeg sier etter noen mil i bilen.

Skinnet var ellers mye lysere enn jeg trodde, så mer grå enn svarte ut i fargen, noe som jeg i alle fall umiddelbart var fornøyd med.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

seidl

Er det noen som har prøvekjørt / utlevert en bil med stoff seter å kan gi en liten anmeldelse av de?  :)
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Roy e-Nordmann

Var å prøvesatt en i dag og merket meg følgende. Passasjersetet foran virket helt greit å sitte i, men ikke så veldig bredt at det gjør noe, og sidestøtte er nesten ikke eksisterende for meg som kommer fra sportsseter.
Førersete virket smalere, og presset inn på hver side av rumpen min, og jeg er ikke en stor person i det heletatt​! Blir spennende å se når de får demobiler til prøvekjøring om det blir skikkelig ubehagelig over litt lengre tid...
Baksetet føltes litt ut som det var overpolstret, for det var veldig mykt, og føltes nesten som å sitte på en myk pute. For meg på 180 ser jeg ikke ut sidevinduer bak uten å bøye hodet litt ned, og tok oppi taket hvis jeg ikke lente meg litt innover mot midten...
2017 e-Golf FL Atlantic Blue

kammiz

Sitat fra: mzziaz på torsdag 18. mai 2017, klokken 12:51
Sitat fra: kammiz på torsdag 18. mai 2017, klokken 11:48
Har nå endelig fått prøvekjørt bilen noen mil. Setene er nydelige til typen "ekstremt tynne" å være. Jeg er 192cm og 95kg. Sitter godt, veldig god og passende sidestøtte. Ikke noe problem å finne en god posisjon.

Lovende! Hva er inntrykket ellers?

for å si som mcdonalds, just lovin it! fantastisk bil :) Får komme med en mer utfyllende anmeldelse når jeg har fått bilen. :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

anorway

Viktig å ha bakhodet at Opel Ampera E ikke er en premiumbil heller da.
Man får vel det man betaler for, som det så fint heter  :)

TM

Sitat fra: anorway på torsdag 18. mai 2017, klokken 15:50
Viktig å ha bakhodet at Opel Ampera E ikke er en premiumbil heller da.
Man får vel det man betaler for, som det så fint heter  :)
Ja, en billig bil med et veldig dyrt batteri. Men bilen er god å kjøre og jeg tror man kan leve godt med et litt enkelt interiør i bytte mot å stå i ladekø i 20 kuldegrader til vinteren. Det som bekymrer meg mest er at fabrikken ikke har offentliggjort uavhengige resultater for kollisjonssikkerheten. Det må jo være noen utfordringer med å bygge en liten mil med over 400 kg batteri. Men det er utenfor temaet i denne tråden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA