Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har bestilt ioniq med andre felger enn de originale?

Startet av Hansi, onsdag 22. mars 2017, klokken 17:51

« forrige - neste »

TM

Lurer på hvem som kom på ideen om å lage asymmetriske seter. Har ikke de fleste en symmetrisk kroppsform ?  ;)

S4e

Tror det har noe med at en skal ha plass til airbags på vindus siden, men dumt å bruke plass til ingen ting på andre siden.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

knut3448

Setene er vel bare asymmetriske på utsiden? Sitte- og ryggpute er symmetriske, slik at man sitter like godt i begge framsetene skulle jeg tro (:

kammiz

Sitat fra: S4e på fredag 10. februar 2017, klokken 12:30
Tror det har noe med at en skal ha plass til airbags på vindus siden, men dumt å bruke plass til ingen ting på andre siden.

dette er korrekt. ikke bruke plass på mer enn nødvendig :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Tom E.

So, drove down to Capitol Chevy in San Jose where they have 80+ Bolts sitting on the lot. I sat in 12 different cars and adjusted the seats to the same position. 7 were Premiers, 5 LT's with cloth. 4 Premiums and 2 LT's were comfortable, the rest were terrible... painful actually. There doesn't appear to be a running change in the seat design because there were comfortable seats in older builds and terrible seats in recent builds.

Hansi

En som har modifisert førersetet

Håper man slipper å måtte gå til såpass drastisk steg

Bolt Front Seats Recall Media Campaign
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

TM

Ja, men så er han også veldig glad i burgere  ;)  Tipper at jeg med matchvekt på 70 ikke har behov for å modifisere setet

"So I went to grab a burger.... The drive to the burger place was unpleasant, and the entire time I was eating, it was unpleasant. Yeah, I ate in the car because I wanted more time in the seat"

Hansi

Takk for en god latter TM :)
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16

Tom E.

Hvis du leser litt mere inngående i trådene om setekvalitet vil du se at det ikke er noen direkte korrelasjon mellom størrelse/ vekt og opplevelse av komfort i setene. Det som bekymrer meg litt er om Chevy rett og slett har ujevn byggekvalitet på setene. Som jeg siterer ovenfor her opplever flere potensielle kjøpere at setene i 2 identiske  biler parkert ved siden av hverandre er totalt forskjellige når man sitter i dem. Det virker som om noen av setene ikke har fått like mye polstring som de i nabobilen.

Ikke bra.

Hansi

Ja, dette med setene er antageligvis min største bekymring i forhold til bilen, jeg er ca. 185 og ca. 90kg. Det hjelper lite med stort batteri og lang rekkevidde om man får vondt av å sitte i setene :)

Må GM/Chevy/Opel gjøre noe med allerede utleverte biler hvis mange nok klager, eller vil de bare korrigere fremover?
Buskerud

Tom E.

Jeg er 183 og 110 kg. Jeg har også spist en burger eller to!
Det er kun setene jeg er bekymret for med bilen. Alt annet er en bagatell.

Hvis det er krise så ser jeg at Recaro leverer komfortseter med airbags, men jeg vet ikke prisen på disse. Noen som har peiling på det?

trykkertor

Nå må vi ikke utvikle seteviddeangst før vi har testet bilen selv.  :+1:

TM

Sitat fra: trykkertor på torsdag 06. april 2017, klokken 10:51
Nå må vi ikke utvikle seteviddeangst før vi har testet bilen selv.  :+1:
he,he, nei jeg tror nok frykten for dårlige og varierende kvalitet på setene er overdrevet  :)
Nå er det vel snart så vi kan få prøve bilene vi har bestilt ?

Chrian

Prøvekjørte en Bolt EV i San Francisco for noen uker uker siden. Er selv 190 og 95Kg, setene er ok, men ikke veldig gode for meg.
Satt i flere varianter og setene virket annerledes i den mest velutstyrte modellen.
God plass til fire personer av min størrelse i bilen og helt greit bagasjerom. Hadde bestilt selv dersom det ikke hadde vært over ett års ventetid. Selger mente de i løpet av kort tid ville produsere 2000 biler i uken så kanskje ventetiden blir kortere en antatt. De solgte alle bilene de fikk tildelt så en suksess så langt.
Regenereringen er noe helt annet enn på våres Leaf så her må en passe på bremsene, de har en ikke mye bruk for til vanlig kjøring.

Ipadjove

En som har lagt ut video av hvordan han la inn ekstra stoff i Bolt-sete.

Håper/regner med vi slipper dette.

Men kan være greit om en vil se hva som er under skinnet :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA