Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har bestilt ioniq med andre felger enn de originale?

Startet av Hansi, onsdag 22. mars 2017, klokken 17:51

« forrige - neste »

Olemann

Ryddig og presist innlegg av Amoss over.   Klart seter handler om subjektiv opplevelse OG hva man sammenligner med OG hva man forventet.  Derfor rimelig usaklig å trekke inn Bonytt, sofaer og alder på boliger etc.  Dette vet da folk selv når de skriver.  Jeg er f.eks. opptatt av korsryggstøtte og dermed er denne type presise tilbakemeldinger ok å lese. Men, bilen er bestilt og skal beholdes til jeg eventuelt merker at den ikke funker for meg.
Regner meg ikke som kresen generelt, men det er rimelig  å forvente noe annet av en ny USA bil til +300k enn en 10 år gammel koreaner.  Er derimot veldig kresen på lyd (anlegget hjemme i stua har kostet meg mer enn hele Ampera'en), men dette vet jeg selvsagt selv, slik at i debatter om bil-lyd så legger jeg ikke lista etter de kravene.
Synes denne debatten skal få gå uten sleivspark, det blir spennende å se hvordan setene er i praksis og jeg håper de er byttet/forbedret siden seansen på torget i Oslo.

mfurmyr

Jeg har fått stoppet om alle setene på mine drosjebiler, Volvo 850, Mondeo og 3 ganger Prius hos Fairmont i Oslo. Japanske biler har generelt sett dårlige seter på sine biler unntatt i luksusklassen. Jeg får flatere, stivere og lenger setepute. Det er viktig med god lårstøtte for høgrefoten. Det kommer jeg til å gjøre også med Ampera-e. Det som bekymrer meg mest er mangel på ACC. Har hatt det på mine Prius og det er gull.
Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

AmocoCadiz

Sitat fra: mfurmyr på tirsdag 31. januar 2017, klokken 16:08
Jeg har fått stoppet om alle setene på mine drosjebiler, Volvo 850, Mondeo og 3 ganger Prius hos Fairmont i Oslo. Japanske biler har generelt sett dårlige seter på sine biler unntatt i luksusklassen. Jeg får flatere, stivere og lenger setepute. Det er viktig med god lårstøtte for høgrefoten. Det kommer jeg til å gjøre også med Ampera-e. Det som bekymrer meg mest er mangel på ACC. Har hatt det på mine Prius og det er gull.
Høres ut som en god mulig løsning hvis man opplever problem med setene.
Hvilken prisklasse ligger det på å få fikset bilseter?

mfurmyr

Det koster vel fra ca 3000 kr for sittepute og oppover.

Sent from my iPad using Tapatalk
Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

seidl

Nå har jo noen norske medier testet bilen, blant annet bilnorge. Er ikke så bekymra  ;)

"Mange har spurt om de slanke forsetene er trange – og ved første sitting oppleves det som sant. Jeg er ingen stor mann, men kjente at setene var smale mellom vangene.

På en annen side hørte jeg ingen klager fra de røslige medpassasjerene mine, som begge opplevde forsetene som gode.

Sittekomforten var god, selv etter et par timer, og støynivået er veldig behagelig i Ampera-e."
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

S4e

Her i denne testen får Opel veldig god tilbakemelding på setene.  Kanskje Opel har gjort forandringer eller det oppleves veldig ulikt fra person til person:

SitatForsetene er faste i stoppen og byr på god sidestøtte, særlig i seteryggen. I tillegg er seteputa relativt lang og gir god støtte til lårene. Selv langbeinte sitter godt her over lengre kjørestrekk.

http://www.tv2.no/broom/8907599/
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Tellus

Har tilgode å ha lest noe negativt om setene i de testene jeg har vært gjennom. Har derimot lest om en del privatpersoner som sitter vondt. Antar setene er helt ok. Muligens vil personer med litt bredere 'sete' enn gjennomsnitt reagere på setene er noe smalere enn hva som måtte være vanlig.

seidl

Er stoff å skinn setene likens når det kommer til komfort mon tro? Ser ut som alle omtalene hittil har vært av skinnseter. Har selv bestilt med stoff. 
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Ipadjove

Synest å ha lest både meninger om at skinn er best og at stoff er best. Lagret dette bilde men husker ikke hvor jeg fant det. Kanskje Opelen sine seter er bedre enn Bolt sine seter?

knut3448

Sitat fra: Ipadjove på mandag 06. februar 2017, klokken 20:12
Synest å ha lest både meninger om at skinn er best og at stoff er best. Lagret dette bilde men husker ikke hvor jeg fant det. Kanskje Opelen sine seter er bedre enn Bolt sine seter?

Bildene er vel opprinnelig herfra
http://www.electricvehiclewiki.com/Chevy_Bolt_seat_and_seat_frame_discomfort

I siste test fra Broom får setene god omtale.

Zuexi

Seter og komfort er så individuelt.

Broom skryter av de og sier bl.a. at "seteputa er relativt lang".
En annen nordmann i samme reisefølge gir seteputa trekk for at den er kort. (Husker ikke hvilken artikkel det var i farten)

Jeg bekymrer meg ikke. Er relativt gjennomsnittlig nordmann både i høyde, bredde og kg.

simon.s

2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

ClasT

Side opp og side ned med bekymringer over dårlige seter. Må le litt for meg selv. Kunne tro alle kom fra Mercedes S-klasse og hadde bestilt seg elektrisk Opel  8) Noe jeg ikke tror er tilfelle 8) 8)

Olemann

Kan se ut som om enkelte ikke gidder ta jobben med å spandere 30 minutter på å lese hele tråden og linkene før de selv poster noe "nytt", blir mye unødig av slikt. Men, dette gjelder også andre tråder, dessverre virker mange mer skriveglade eller spørreglade enn leseglade.... :)

AmocoCadiz

Her er et frontbilde som viser den asymetriske designen av setene.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA