Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har bestilt ioniq med andre felger enn de originale?

Startet av Hansi, onsdag 22. mars 2017, klokken 17:51

« forrige - neste »

Hansi

Det har vel vært diskutert i flere tråder, men kanskje greit å få det i en og samme tråd. Setene ser helt klart ut til å være et diskusjonstema..

The seats are a deal killer

Kan de virkelig være så ille?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Sverre Grevskott

Største problemet ser ut til å være at puten er veldig tynn på sidene akkurat der seteputen og seteryggen møtes. Derfor kan man kjenne plastkanten rundt seteputen om man er litt bred over rumpen. Noen merker det, andre ikke. Jeg er av den oppfatning at hvis det plager meg eller madammen, så får vi et skinnverksted til å fylle i mer padding i problem området som burde løse problemet. Men jeg gir stolene en sjangs før jeg bestemmer meg :)
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

bmw2002

Må bare si at dette med dårlige seter bekymrer meg. Etter å ha kjørt BMW i 15 år tror jeg setene blir en skuffelse, men er også redd for at de er så dårlige at vi må droppe bilen.

Satser på å få låne en demobil, hvis setene er dårlige spør vi om å få kansellert bilen, evt må vi selge den når vi får den.

Tom E.

Sitat fra: Sverre Grevskott på torsdag 19. januar 2017, klokken 05:03
Største problemet ser ut til å være at puten er veldig tynn på sidene akkurat der seteputen og seteryggen møtes. Derfor kan man kjenne plastkanten rundt seteputen om man er litt bred over rumpen. Noen merker det, andre ikke. Jeg er av den oppfatning at hvis det plager meg eller madammen, så får vi et skinnverksted til å fylle i mer padding i problem området som burde løse problemet. Men jeg gir stolene en sjangs før jeg bestemmer meg :)

Hvis det viser seg å være et problem er det jo flere mulige løsninger på dette.

knut3448

Ikke alle klager på setene, heldigvis. Her fra en Bolt EV gruppe på FB

seidl

Ja har sett på bolt grupper på facebook at det er fler positive enn negative kommentarer på setene. Tror kanskje vi bekymrer oss vel mye her....
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Olemann

#6
Det er et problem om han i siste copy fra en USAS side (Bolt) erfaring har rett, nemlig at det er en bøttefasong på seteryggen som gjør at bredskuldrede menn får skuldrene presset fram. 
Om det derimot bare er litt mangel på polstring i sitteputa er det lettere å fikse, evt. får man håpe på at klagene skyldes at den gjennomsnittlige størrelsen på folk "over there" som kjent er noe annen enn her hjemme der man ikke får en halvliter Cola i gratis refill etter å ha drukket den første.

Litt mer presis: Gjennomsnittsvekt for en mann på sesjon var i 2012: 73.9 kg, høyde 179,9 cm. Om bilen er laget for slike er jeg happy  :D

Tom E.

Etter å ha lest side opp og side ned om ulike seteopplevelser i nye Bolt ser det ut som om det ikke er en direkte korrelasjon mellom fysisk størrelse og opplevelse av setekomfort (med mindre man da er over 2 meter høy eller sterkt overvektig). Mange av de som klager har løst problemet med en enkel setepute til noen få lapper.

bmw2002

Sitat fra: Tom E. på mandag 23. januar 2017, klokken 09:33
Etter å ha lest side opp og side ned om ulike seteopplevelser i nye Bolt ser det ut som om det ikke er en direkte korrelasjon mellom fysisk størrelse og opplevelse av setekomfort (med mindre man da er over 2 meter høy eller sterkt overvektig). Mange av de som klager har løst problemet med en enkel setepute til noen få lapper.

Helt uaktuell å benytte en setepute på en ny bil.  Da blir det enten å få setet modifisert eller å selge bilen.

Tom E.

Det er uaktuelt også for undertegnede å benytte en setepute hvis komforten er for dårlig. Vil nok implementere korrigerende tiltak i form av ombygging av eksisterende sete eller finne en løsning hos Recaro. De har veldig bra utvalg!

AmocoCadiz

Er vel grader av ev. problem med sittekomfort. Hvis det er oppleves som lite eller kun på lengre strekninger er en sittepute til få kr helt kurant løsning.

Får man problem direkt med setene og de vedvarer, kan de modifieres av setespesialistfirma, eller rett og slett bare selge bilen.

Første modellåret blir det sikkert lynkjapt salg på Finn og med gevinst takket være enorm etterspørsel.

zbk

Var nettopp ute og sjekka målene på setet i Zoe'n. Sitteputa der går fra 45-50cm (17.7"-19.7"), noe som virker til å være ca samme dimensjon som på Ampera-e ettersom jeg har fått med meg fra diverse videoer. De setene er i alle fall helt ok til meg, savner bare litt sidestøtte på lange turer.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Jakal

Nå begynner det etter hvert å komme ganske så mange tester av Chevrolet Bolt (sjekk f eks YouTube), og det er gjennomgående svært så positive omtaler av Bolt´en. Og, i den grad av setene er tema, er det pga god komfort. Så, for oss som er normalt bygd (USA har et vanvittig overvektsproblem), tror jeg det bare er å ta det "lugnt". Jeg stoler på at Opel er bevisst sine europeiske kjøpegrupper og ikke slipper fra seg et produkt med åpenbare mangler. Her er det bare å glede seg over å stå tidlig i køen.

AmocoCadiz

Utenom tilbakemeldinger fra noen s.k. "big guys" i USA er det få tilbakemeldinger på dårlige seter, heller tvert imot.

Kan det være at nordmenn er litt mer sidrumpa enn folk andre steder i verden...?!?

...

Jeg tenker at setene ikke blir noe stort problem, men om det skulle bli det og jeg velger å selge Opelen rimelig kjapt, hvilke alternativer med lang rekkevidde har man egentlig fremover?

BMW i3 120Ah?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA