Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bør jeg kjøpe Tesla modell 60d eller 75d, evt. vente med å kjøpe elbil.

Startet av lifern, onsdag 22. mars 2017, klokken 13:32

« forrige - neste »

lifern

Har i det siste kommet til et par hurtigladere som ikke har virket. Har sjekka leaf spy etterpå, og da er det en feilkode på lader (charger).
Er det bilen min det er noe galt med?
SVART EUROLEAF 2013

aljbarth

lifern

Husker ikke helt nøyaktig, men mener det var noe lignende som B2820 Quick charge?
SVART EUROLEAF 2013

Bondeknøl

Alle hurtigladere jeg har vært borti har et telefonnummer du kan ringe til. De har kontakt med hurtigladeren og ser feilkoder og kan resette den. Ring de neste gang.

lifern

Feilkode var ikke på laderen. Det var på leaf spy.
SVART EUROLEAF 2013

leafnor

Sitat fra: lifern på torsdag 19. januar 2017, klokken 07:46
Husker ikke helt nøyaktig, men mener det var noe lignende som B2820 Quick charge?

Virker å være "sråkvansker" mellom bil og lader, at det ikke er samsvar mellom hva lader gir og bil forventer.
https://www.manualslib.com/manual/563550/Nissan-Electric-Power-Train.html?page=80

Men hva å gjøre med det annet enn bare å prøve på nytt å lade vet jeg ikke.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Bondeknøl

Sitat fra: lifern på torsdag 19. januar 2017, klokken 15:56
Feilkode var ikke på laderen. Det var på leaf spy.
Men hvorfor ikke ringe til operatøren når du står der og ikke får ladet??? De har hjulpet meg å få laderen i gang mer enn en gang. De har folk på jobb for at laderne alltid skal kunne brukes. De kan fortelle hvor en eventuell feil ligger.
Virker som om det der leafspy gjør bilen til et vanskeligere verktøy å bruke.

Olee

Sitat fra: Bondeknøl på torsdag 19. januar 2017, klokken 19:39De har folk på jobb for at laderne alltid skal kunne brukes.
Håper ikke du får problemer på en BKK stasjon f.eks en søndags kveld. Fint med Fortum og GK som har åpen telefon 24/7 :)

Bondeknøl

Sitat fra: Olee på fredag 20. januar 2017, klokken 12:20
Sitat fra: Bondeknøl på torsdag 19. januar 2017, klokken 19:39De har folk på jobb for at laderne alltid skal kunne brukes.
Håper ikke du får problemer på en BKK stasjon f.eks en søndags kveld. Fint med Fortum og GK som har åpen telefon 24/7 :)
Har kun ladet hos gk, fortum og Lyse energi og alle har hjulpet meg på stedet. Gk hjalp meg senest i dag da den ikke ville stanse. De vedgikk at det var et problem med denne laderen. Jeg tror ikke at leafspy er det første vi bør tenke på når noe ikke virker, og hvertfall ikke når en står med en hurtiglader.
Bkk har vi ikke her, men får håpe at de har folk på telefonen sånn til vanlig.

lifern

Nå var ikke leaf spy det første jeg tenkte på heller, men når jeg prøvde 3 ladere uten å lykkes så sjekket jeg leaf spy etter at jeg var kommet hjem. Det var for øvrig 2 Bkk og 1 Fortum.
SVART EUROLEAF 2013

Bondeknøl

Ser den, men prøv alltid å ringe oppgitt nummer på lader først. Det har alltid hjulpet meg, og jeg synes ofte det er trøbbel med laderne, selv om det bare er en gang laderen ikke har latt seg fikse. Ladebrikke virker også mer safe enn telefonen.
De som drifter laderne ved at de er viktige for oss og derfor prioriterer de oss når vi ringer. Kjipt at bkk ikke gir den service som de andre gir.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA