Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når tror godtfolket vi kan forvente større batteri på 7 seter versjon?

Startet av Skvulp, onsdag 22. mars 2017, klokken 11:24

« forrige - neste »

nr1rayner

Tok en kjapp og høyst uoffisiell bremsetest fra 50 km/t, Mondeo med WRD4 vs Leaf med originale 17" sommerdekk.
16 C og tørr veg.
Bremsestrekningen er latterlig kort på begge biler. Regner med de fleste her ikke har prøvd dette på svært lenge, eller kanskje ikke i det hele tatt? Da anbefales det  ;)

Jeg kunne tråkkete hardere i begge biler, og kanskje knappet inn noen cm, men begge biler nappet godt i ABS, og begge oppførte seg stødig og god. Den verste bilen var vel kanskje Leafen, som hugget mer i bilen/pedalen. Mulig dette var nøbremsassistanse-systemet som slo inn.
Anyways, resultatet er langt fra at Mondeoen seilet 7 meter lenger enn den andre, som noen kanskje vil tro.
Mulig det skilte så mye som 0,5 meter. Tok ikke mål av stopplengden, bare holdepunkter, men vi snakker om ca 7-9 meter.

Den viktigste forskjellen er her altså ikke om man har sommerdekk eller gode europeiske vinterdekk, men hvor hardt man tørr å tråkke på pedalen.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA