Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde i-MiEV

Startet av Helge, mandag 10. januar 2011, klokken 10:37

« forrige - neste »

Helge

Jeg må først få skryte av hvor stor glede og nytte jeg har hatt av dette forumet :) Takk !

Så må jeg imidlertid påpeke at i forhold til samtlige andre forum jeg er bruker av på nettet så har dette forumet den desidert tregeste responsen når man klikker på et emna (en tråd), en kategori osv før man faktisk få se den aktuelle tråden eller kategorien. Hvor tregt forumet er varierer noe fra dag til dag, men jeg opplever det som tidvis svært tregt selv fra fibelinje hjemme og fra "supernett"/Uninett på jobben. SMF skal vel ikke være så tregt så det er kanskje serveren?
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Lars C. Krogenæs

#1
Merkelig....

Med fare for at jeg er innhabil her, opplever ikke jeg at forumet er tregt. Alle sider er ferdig lastet på under 1 sekund på min skjerm.(prøver å telle manuelt). Sitter selv på en trådløs link til linje fra CanalDigital.

De SMF forumene du sammenlikner med er det versjon 1 eller 2 ?

Ser at du har vært logget inn på linjer fra NTNU (Uninett) og NextGenTel de siste månedene?

Kan du kjøre en ping og tracert til elbilforum.no?

Jeg har nå slått på "tidtaker" for å vise tiden det tar å generere en sidevisning nederst på alle sider.

Legger ved skjermdump av min ping og tracert.

Lars
Forum Admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Helge

Har hatt NextGenTel hjemme i 9 år (siste årene 20/1,4 Mpbs), men skiftet for noen uker siden til NTE fiberlinje 15/15 Mbps synkront. På jobb sitter jeg som du antydet i Uninett og opplever typisk hastigheter på 30 til 70 Mbps begge veier. Er kanskje litt bortskjemt med hastighet. Har imidlertid opplevd disse sidene som trege i forhold til baatplassen.no samt tre andre forum jeg også er bruker på. Jeg skal sjekke både ping og tracert, men kan nå i forbifarten nevne at jeg akurat nå tok tiden (med stoppeklokke i armbåndsuret) på tiden fra jeg klikket på kategorien "Elbilen i Samfunnet" til det skjer noe som helst mht oppdatering av siden. Det tok nesten 5 sekunder og er langt fra det tregeste jeg har erfart her på forumet.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Helge

Ehh... jobblinjen er egentlig enda raskere enn jeg trodde  ;D

2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Thomas Parsli

Det er nok andre faktorer enn linjehastighet som er avgjørende...

Latency (mye fordi hosting skjer fra  USA):
- 15 hops (jeg sitter et hop fra NIC)
Så mange hops tar tid, særlig på dagen (amerikansk tid)
- 2/3 av de ser ut til å være i USA
- elbilforum.no ser ut til å være plassert i Utah og da er vi vel på vestkysten.
Selv med lysets hastighet tar det litt tid t/r vestkysten over 15 hops

Treghet hvis man ikke betaler for en dedikert maskin:
- CPU/IO/nettverk

For meg varierer elbilforum.no mellom lynrask og sirup -og det har ingen ting med min linje å gjøre;)

Thomas



2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Helge

At serveren ligger i USA så jeg også i går. Nå har vel jeg aldri opplevd dette forum som "lynraskt" (sammenlignet med de andre forumene jeg bruker), men joda helt ok hastighet er det innimellom :) . Andre ganger slik som flere tilfeller de siste to ukene har jeg opplevd forumet som Thomas også skriver... som sirup :-\ .

Jeg kjørte i går test hjemmefra (ping og tracert) mot elbilforum.no og til sammenligning mot itsjefen.no - ganske formidabel forskjell (i %) selv om jeg ikke opplevde elbilforum.no som spesielt tregt akkurat da (men heller ikke hurtig). Men så og si hele forsinkelsen under testen i går lå vel i USA...



2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Helge

Akkurat nå under dette besøket på forumet er hastigheten helt ok :) supert!  Får håpe det fortsetter for så tregt jeg har erfart det de 4 - 5 verste gangene er det sånn at man vurderer å glemme hele greia...  :-\
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Helge

...og hvor lenge var Adam i Paradis ???  Nå kl.16:00 er det  k...j...e...m...p...e...t...r...e...g...t...... Tok ca 11 sekunder fra jeg klikket på "kategorien" Elbilforumets nettsider til innholdet begynte å avsløre seg...
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA