Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av turfsurf, tirsdag 21. mars 2017, klokken 21:03

« forrige - neste »

turfsurf

Har en 90D i bestilling, og har hele tiden sett på 90kWh batteri som lite for pengene. Dessverre er 75 batteriet for lite for mitt bruk, så jeg valgte å bite i det sure eplet. Men med de siste avsløringene av enda lavere kapasitet, begrenset lade-effekt og maks-effekt begrensinger, så begynner jeg å lure på om hele 90kWh batteriet var ett feilsteg fra Tesla sin side. Tror kanskje 100kWh batteriet vil erstatte 90 snart, og da vil vel 90 biler droppe som bare det i pris. 100kWh vil og være nærmere det jeg ser som tilstrekkelig rekkevidde for vårt bruk.

Dette sammen med de vedvarende problemene med FW dørene og den generelle arrogansen Tesla viser kundene sine gjør at jeg vurderer å droppe mottak av bilen, og vil heller vente og se hva som kommer fra tyskerne i 2018, eller om ting blir bedre fra Tesla. Ønsker jo helst å støtte Tesla i stedet for fossilmafiaen, men skal jeg legge en million i en bil så bør det jo føles litt greit.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

Synes ikke 1kWh under markedsført kapasitet er krise. Mye verre med 85 batteriet.

Bjørn har også meldt at han har fått tilbake noe ladehastighet, så mulig det var bug? Og både P90D og p100d senker vel effekten etter X antall launch? Men da snakker vi langt høyere effektuttak enn i en ordinær 90D.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kim Kim

Sitat fra: turfsurf på onsdag 11. januar 2017, klokken 22:40
Har en 90D i bestilling, og har hele tiden sett på 90kWh batteri som lite for pengene. Dessverre er 75 batteriet for lite for mitt bruk, så jeg valgte å bite i det sure eplet. Men med de siste avsløringene av enda lavere kapasitet, begrenset lade-effekt og maks-effekt begrensinger, så begynner jeg å lure på om hele 90kWh batteriet var ett feilsteg fra Tesla sin side. Tror kanskje 100kWh batteriet vil erstatte 90 snart, og da vil vel 90 biler droppe som bare det i pris. 100kWh vil og være nærmere det jeg ser som tilstrekkelig rekkevidde for vårt bruk.

Dette sammen med de vedvarende problemene med FW dørene og den generelle arrogansen Tesla viser kundene sine gjør at jeg vurderer å droppe mottak av bilen, og vil heller vente og se hva som kommer fra tyskerne i 2018, eller om ting blir bedre fra Tesla. Ønsker jo helst å støtte Tesla i stedet for fossilmafiaen, men skal jeg legge en million i en bil så bør det jo føles litt greit.

Jeg droppet X da jeg så den hadde rekkevidde som en S75D som jeg tidligere har kommet frem til blir for kort.
Tok istedet en S90D med AP2, og kjøper X når produksjonen får "satt seg" og 100D slippes. Mest sannsynlig da med litt annet good stuff også :)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

turfsurf

Vurderte også det samme, men har hatt to Model S, og X er en mye bedre bil for oss.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Isbjørn

Hvor mye koster oppgradering fra P90D til P100D?
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

turfsurf

Mener det var 20.000$ i USA. Så 200k INK mva?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Isbjørn

Jeg mener det var 86000 kr for dem som hadde bestilt P90D men ikke hadde levering når 100kW batteri ble introdusert.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Kim Kim

Jeg fikk prisen 140 000 på en P90D jeg vurderte p kjøpe med AP1 rett før jul.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

F_P

Og i dag kom 100D til bare 26000,- mer. Frister å oppgradere og droppe gratis superlading..
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Øyvind.h

Wow! 26.000,- med for 11-12kWh ekstra var billig. Trodde på 50.000,- selv, så det var en positiv overraskelse.

X``en rykket plutselig et stort hakk nærmere.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. januar 2017, klokken 09:10
Wow! 26.000,- med for 11-12kWh ekstra var billig. Trodde på 50.000,- selv, så det var en positiv overraskelse.

X``en rykket plutselig et stort hakk nærmere.

Merkelig prising. Hoppet fra 75 til 90 koster 85.000,-, altså 5667,- per kWh. Hoppet fra 90 til 100 koster godt under halvparten av den prisen per kWh. Er det 90 som er dyr eller 75 som er billig? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hnrk

Sitat fra: jkirkebo på fredag 20. januar 2017, klokken 09:39
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. januar 2017, klokken 09:10
Wow! 26.000,- med for 11-12kWh ekstra var billig. Trodde på 50.000,- selv, så det var en positiv overraskelse.

X``en rykket plutselig et stort hakk nærmere.

Merkelig prising. Hoppet fra 75 til 90 koster 85.000,-, altså 5667,- per kWh. Hoppet fra 90 til 100 koster godt under halvparten av den prisen per kWh. Er det 90 som er dyr eller 75 som er billig? ;)

Kan vel hende marginene har endret seg nå som Gigafactory har begynt å produsere de nye cellene? (så kanskje både 75 og 90 er dyre?) :)
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. januar 2017, klokken 09:10
Wow! 26.000,- med for 11-12kWh ekstra var billig. Trodde på 50.000,- selv, så det var en positiv overraskelse.

X``en rykket plutselig et stort hakk nærmere.

Vil tippe at det ligger ei lita prisjustering (valuta samt ikke lenger ubegrensa SC) innbakt i dette lave påslaget. Bare de som ikke følger med vil ta ut biler med 90-pakke til ordinær priser fra i dag - med så lavt påslag er jo 100 en no-brainer.
Blir interessant å se på inventory-utvalget fremover.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

fonberg

Sitat fra: jkirkebo på fredag 20. januar 2017, klokken 09:39
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. januar 2017, klokken 09:10
Wow! 26.000,- med for 11-12kWh ekstra var billig. Trodde på 50.000,- selv, så det var en positiv overraskelse.

X``en rykket plutselig et stort hakk nærmere.

Merkelig prising. Hoppet fra 75 til 90 koster 85.000,-, altså 5667,- per kWh. Hoppet fra 90 til 100 koster godt under halvparten av den prisen per kWh. Er det 90 som er dyr eller 75 som er billig? ;)

90 er i hvert fall dyr, det har jeg alltid syntes.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

F_P

Sitat fra: Øggen på fredag 20. januar 2017, klokken 09:37
Ja typisk min flaks at min gikk i prod på tirsdag. E det mulig!!!

Spørsmålet e om det e et heilt eget batteri, eller ei "software oppgradering"
Om det e et til 90 begrensa 100 batteri e alt supert, om ikkje bli det nok kansellering.

Tviler sterkt selv om jeg alltid har hatt et håp om at min bil skulle komme emd SW begrenset 100 batteri. Min er ikke produsert enda, så her er det frem med kalkulatoren og faktisk regne på hvor mye jeg egentlig superlader utover de 400kWh som er inkl nå.

Bittert at man også evt. mister de ventilerte setene. Det er dumt..
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA