Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart ForFour electric 2017

Startet av Isbjørn, mandag 20. mars 2017, klokken 22:20

« forrige - neste »

Isbjørn

Er det vanlig at den alltid settes i LOW som default, uansett førerprofil e.l.? Kan heller ikke se at man kan definere fjæringsnivå som bilen skal settes til ved en gitt hastighet.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

laegg

Du kan dra  glideren mellom allways og never. da kommer hastigheten når du vil senke bilen. Jeg senker vår ved 120kmt
TMXP90D
TMSP85D solgt

Isbjørn

Sitat fra: laegg på onsdag 11. januar 2017, klokken 11:10
Du kan dra  glideren mellom allways og never. da kommer hastigheten når du vil senke bilen. Jeg senker vår ved 120kmt
Ok. Men er det vanlig at den alltid står på low som default når man begynner å kjøre?
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

jlan

#3
Hvis den står på Always Low så er det vel logisk at den alltid går til lav. Min begynner på Standard slik den står parkert hjemme nå

Bilen skal huske høydesettinger innenfor geografiske grenser. Det jeg har litt problemer med er få  den til å glemme dem igjen, for eksempel når det ikke lenger er dyp snø på en sidevei. 
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Rico

Sitat fra: Isbjørn på onsdag 11. januar 2017, klokken 11:13

Ok. Men er det vanlig at den alltid står på low som default når man begynner å kjøre?

Ja den går default til low. Merkelig egentlig. Derfor har jeg min på standard (mye mer behagelig over fartshumper o.l) og never på innstillingene. Så senker jeg heller manuelt når jeg kjører motorvei/fort.

Isbjørn

Sitat fra: laegg på onsdag 11. januar 2017, klokken 11:10
Du kan dra  glideren mellom allways og never. da kommer hastigheten når du vil senke bilen. Jeg senker vår ved 120kmt
Har prøvd det. Kommer ingen hastigheter uansett hvor glideren stå.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

jlan

Sitat fra: Isbjørn på onsdag 11. januar 2017, klokken 20:10
Sitat fra: laegg på onsdag 11. januar 2017, klokken 11:10
Du kan dra  glideren mellom allways og never. da kommer hastigheten når du vil senke bilen. Jeg senker vår ved 120kmt
Har prøvd det. Kommer ingen hastigheter uansett hvor glideren stå.
Slik ser det ut hos meg:
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Isbjørn

Sitat fra: jlan på onsdag 11. januar 2017, klokken 20:35
Sitat fra: Isbjørn på onsdag 11. januar 2017, klokken 20:10
Sitat fra: laegg på onsdag 11. januar 2017, klokken 11:10
Du kan dra  glideren mellom allways og never. da kommer hastigheten når du vil senke bilen. Jeg senker vår ved 120kmt
Har prøvd det. Kommer ingen hastigheter uansett hvor glideren stå.
Slik ser det ut hos meg:

Jeg får ikke opp noe hastighet der. Tror jeg må dra til Tesla med dette.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

krister461

Hvordan ser det ut hos deg da? Kunne du tatt samme bilder som jlan?

Isbjørn

Blir litt flau nå, men jeg hadde hele tiden ikke skjønt hvordan slideren fungerer. Helt inntil jeg viste problemet til kona...
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

jlan

(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA