Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kupevarme

Startet av ASVN, mandag 20. mars 2017, klokken 10:16

« forrige - neste »

JorgenM

Sitat fra: gr på onsdag 15. mars 2017, klokken 19:29
Eller sprek som en ti år gammel BMW 320 diesel, bare at den mangler 60-70km/t på toppfarten.
Ikke at det overhodet er relevant i denne tråden, men ikke engang 10 år gammel 325D er like sprek som i3, du må opp på 330D for å slå i3 på 0-100 ;) Og 0-50 så er den raskere enn nyeste M3, ganske så gøy av og til det :)
Toppfart er sjelden relevant med mindre man har en privat flystripe i hagen :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

geear

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 04. april 2017, klokken 20:44
Sitat fra: gr på onsdag 15. mars 2017, klokken 19:29
Eller sprek som en ti år gammel BMW 320 diesel, bare at den mangler 60-70km/t på toppfarten.
Ikke at det overhodet er relevant i denne tråden, men ikke engang 10 år gammel 325D er like sprek som i3, du må opp på 330D for å slå i3 på 0-100 ;) Og 0-50 så er den raskere enn nyeste M3, ganske så gøy av og til det :)
Toppfart er sjelden relevant med mindre man har en privat flystripe i hagen :)
Oisann, her er noen som tror de kjører racerbil på sykkelhjul. :-)

Ja, greit da, hvis du er på tidelen så ta en to år gammel 320d da. Den er identisk med i3 på 0-100.

F80 M3 gjør 0-100 på 4.1 sek. Såvidt jeg finner ut så gjør i3 0-50 på 3.1 sek. Har det ikke slått deg at det er noe der som ikke går helt opp? M3en gjør 0-50 på 2.1 sek. i3 er altså 50% tregere enn M3 til 50. Alternative sannheter, er det ikke det som er in for tiden?
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

TM

Oj, her har vi kommet veldig langt utenfor temaet  ;)

Er det noen som har fått VIN nummer på sin facelift e-Golf. Jeg fikk beskjed fra min forhandler om at de ikke får VIN nummer før bilen er på båten. Min hadde planlagt produksjon uke 13, men i går var den fortsatt ikke meldt ut av fabrikk.

TM

Fikk beskjed om at min bil stor i produksjon, sjekkpunkt 7. Det kan tyde på et liten forsinkelse. For håpe den ikke har stoppet opp fordi de har gått tom for Active Info Display  ;) 

Chivas

Sitat fra: TM på onsdag 05. april 2017, klokken 10:04
Fikk beskjed om at min bil stor i produksjon, sjekkpunkt 7. Det kan tyde på et liten forsinkelse. For håpe den ikke har stoppet opp fordi de har gått tom for Active Info Display  ;)
Er det selgeren din som opplyser dette? Hører ingenting jeg  :-\
...bortsett fra at den er planlagt produsert denne uka

TM

Ja det er selgeren. Har jo mast litt, men akkurat det å sjekke produksjon er enklere med BMW. Da får man VIN nr et par uker før planlagt produksjon og man gå inn på flere ulike web-tjenester for å sjekke produksjonsstatus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA