Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kupevarme

Startet av ASVN, mandag 20. mars 2017, klokken 10:16

« forrige - neste »

02jan

OK , siden kun minus på i3 trekkes frem her får jeg balansere litt.

I3:
* høy sitteposisjon =god oversikt i trafikken.
* sette seg rett inn ,ikke ned og la rumpeballene nesten subbe asfalten.
* rustfri
* soltak
* karosseriplater er skrudd på, ikke sveiset.
* stram direkte styring
* bakhjulsdrevet med motor/batterivekt overvdrivhjul - gir både bedre styrefølelse og bra fremkommelighet på vanskelig føre (også når bilen er fullastet).
*klimatisering av batteri (både kjøling og varme) - gir rask hurtiglading.
* praktisk ekstra "bagasjerom" foran under panser/frunken.(holde matvarer kjølig/utstyr med lukt utenfor passasjerkupe.
*en pedal kjøring
* morsom å kjøre
* sprek som en 70 talls Porsche 911/ 80 talls maserati BiTurbo.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

geear

Sitat fra: 02jan på onsdag 15. mars 2017, klokken 18:42
OK , siden kun minus på i3 trekkes frem her får jeg balansere litt.

I3:
* høy sitteposisjon =god oversikt i trafikken.
* sette seg rett inn ,ikke ned og la rumpeballene nesten subbe asfalten.
* rustfri
* soltak
* karosseriplater er skrudd på, ikke sveiset.
* stram direkte styring
* bakhjulsdrevet med motor/batterivekt overvdrivhjul - gir både bedre styrefølelse og bra fremkommelighet på vanskelig føre (også når bilen er fullastet).
*klimatisering av batteri (både kjøling og varme) - gir rask hurtiglading.
* praktisk ekstra "bagasjerom" foran under panser/frunken.(holde matvarer kjølig/utstyr med lukt utenfor passasjerkupe.
*en pedal kjøring
* morsom å kjøre
* sprek som en 70 talls Porsche 911/ 80 talls maserati BiTurbo.
Eller sprek som en ti år gammel BMW 320 diesel, bare at den mangler 60-70km/t på toppfarten. Bare for å sette Maserati og Porsche-sammenligningene dine i perspektiv fra dette årtusenet. :-)

Er fullt klar over gode sider, men les sammenhengen, her var det en som lurte på hvordan man kunne velge e-Golf over i3. Argumentene jeg kom med var for å vise hva som gjorde at jeg IKKE valgte i3.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

PionerThink

Har en mistanke om hvorfor de "holder" prisene litt høyt på den nye 300 km Golfen. De sitter kanskje inne med en del av 190 km versjonen de vil bli kvitt først?
Ser den lokale forhandleren prøver å selge denne med det meste inkludert: Skinnster, Keyless access, Varmepumpe(er vel std nå?), Parkeringssensorer foran og bak, Lys & siktpakke. Dette tar de 259 000,- for, og da er det jo ikke lange veien opp til den nye hvis ikke de opprettholder et hardt prisregime på denne nå i begynnelsen ::)
Satser på at de gjør som de andre merkene og kanskje kommer med noen "elektriske dager" etter hvert hvor de også lager noen pakkeløsninger på den nye ;D
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

TM

#123
Det er ofte kampanjer på biler om våren og ofte før ny årsmodell. Men nå  kommer de med ny modell i mai, og da er det nok ikke så sannsynlig at det kommer kampanjer før mot slutten av 2017.
Jeg sjekket den tyske prisen på e-Golf. Med samme utstyr som den norske grunnmodellen, så blir prisen 310.000 eks. mva. Tilleggsutstyr ser ut til å være priset lavere i Norge, så da er det vel ikke grunnlag for å hevde at bilen er for høyt priset i en av verdens rikeste land ?

Stikkkontakt

#124
Sitat fra: TM på tirsdag 21. mars 2017, klokken 14:06
Det er ofte kampanjer på biler om våren og ofte før ny årsmodell. Men nå  kommer de med ny modell i mai, og da er det nok ikke så sannsynlig at det kommer kampanjer før mot slutten av 2017.
Jeg sjekket den tyske prisen på e-Golf. Med samme utstyr som den norske grunnmodellen, så blir prisen 310.000 eks. mva. Tilleggsutstyr ser ut til å være priset lavere i Norge, så da er det vel ikke grunnlag for å hevde at bilen er for høyt priset i en av verdens rikeste land ?

Mange ting som spiller inn her. Per dags dato er Euroen veldig høy. Mange valutaanalytikere ser euroen i 8,50 i løpet av året. Om det blir en realitet og man får de sedvanlige 8% rabatt er den plutselig billig. Blir spennende å se hvordan de priser den i Danmark. Der var den noe billigere enn i Tyskland korrigert for utstyr. Der har man også en billig 4 års fabrikkgaranti som ekstrautstyr.

i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

mkaut

Sitat fra: gamer73 på onsdag 15. mars 2017, klokken 09:52

Og hvem her inne kan med hånden på hjertet si at dem har fått noe særlig mindre enn 8% rabatt? Eller 5% som min firmaavtale var hehe.

Jeg har akkurat fått "tilbud" med nøyaktig 0% rabatt, dvs. akkurat likt listeprisen, pluss 15'' Pirelli vinterdekk for 10686  :(  .. bør kanskje spørre om pris i nabobyen?
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

eivhelle

Rabatt er ikke noe man blir tilbudt. Det er noe du ber om. Så om du ikke ber om et bedre tilbud får du listepris.

Pris er en forhandlingssak. Om du får et tilbud på 350k kan du si at du hadde tenkt deg mer i retning 325k og at 350k er langt over ditt budsjett. Da har man et godt utgangspunkt for et forbedret tilbud rundt 335k og en rabatt på i området 4%. Om en forhandler ikke er villig til å strekke seg såpass, finner du lett en annen som er det.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Ottar Ackenhausen Renholt

320t m vinterdekk(15T) Sort Vienna skinn/keyless/Lys og full sikkerhetspakke, mulig levering før sommerferien.

Ottar Ackenhausen Renholt

Sitat fra: Ecinnaj på lørdag 28. januar 2017, klokken 12:34
Jeg har f�tt tilbud p� 329 tusen med.
Vinterhjul
Metallic
Tonede ruter bak.
Keyles pakke
Sikkerhetspakke
Dynamiske led lys
Sidekolisjonsputer bak
Og ryggekamera.

Er det ok?
Noe mer jeg bør ha?

Levering om 6 mnd om jeg besitiller nå.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

mkaut

Sitat fra: eivhelle på fredag 31. mars 2017, klokken 10:05
Rabatt er ikke noe man blir tilbudt. Det er noe du ber om. Så om du ikke ber om et bedre tilbud får du listepris.

Pris er en forhandlingssak. Om du får et tilbud på 350k kan du si at du hadde tenkt deg mer i retning 325k og at 350k er langt over ditt budsjett. Da har man et godt utgangspunkt for et forbedret tilbud rundt 335k og en rabatt på i området 4%. Om en forhandler ikke er villig til å strekke seg såpass, finner du lett en annen som er det.

Ja, det var kanskje dårlig strategi å la selgeren å komme med det første tilbudet og prøve å forhandle etterpå  :-\
Jeg har i alle fall klart å få med vinterhjul gratis. Ellers sier selgeren at de ikke har lov å gi rabatt på helt nye modeller...
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

eivhelle

Sitat fra: mkaut på fredag 31. mars 2017, klokken 13:15
Ellers sier selgeren at de ikke har lov å gi rabatt på helt nye modeller...
Det stemmer ikke i praksis. Butikken får kanskje ikke noe rabatt fra importøren, men har ellers frihet til å redusere sin egen fortjeneste på produktene de selger. Butikkene er ellers svært ivrige etter å få kundene til å benytte firmaavtaler, siden firmaene har avtale med importøren og rabatten derfor ikke går på bekostning av butikkens fortjeneste.

Jeg hadde ingen problemer med å diskutere med selgeren min, men han måtte snakke med sin sjef for å få godkjent den endelige prisen.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

mkaut

Sitat fra: eivhelle på fredag 31. mars 2017, klokken 13:50
Sitat fra: mkaut på fredag 31. mars 2017, klokken 13:15
Ellers sier selgeren at de ikke har lov å gi rabatt på helt nye modeller...
Det stemmer ikke i praksis. Butikken får kanskje ikke noe rabatt fra importøren, men har ellers frihet til å redusere sin egen fortjeneste på produktene de selger. Butikkene er ellers svært ivrige etter å få kundene til å benytte firmaavtaler, siden firmaene har avtale med importøren og rabatten derfor ikke går på bekostning av butikkens fortjeneste.

Jeg hadde ingen problemer med å diskutere med selgeren min, men han måtte snakke med sin sjef for å få godkjent den endelige prisen.

Jeg fant at vi faktisk også har en firmaavtale, så da fikk jeg bedre pris - men vinterhjul kom plutselig tilbake med full pris. :-(
Er det forresten god ide å betale nesten 10.700 for 15'' felg med Pirelli vinterdekk?
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

Lassiiboiii

Sitat fra: eivhelle på fredag 31. mars 2017, klokken 13:50
Sitat fra: mkaut på fredag 31. mars 2017, klokken 13:15
Ellers sier selgeren at de ikke har lov å gi rabatt på helt nye modeller...
Det stemmer ikke i praksis. Butikken får kanskje ikke noe rabatt fra importøren, men har ellers frihet til å redusere sin egen fortjeneste på produktene de selger. Butikkene er ellers svært ivrige etter å få kundene til å benytte firmaavtaler, siden firmaene har avtale med importøren og rabatten derfor ikke går på bekostning av butikkens fortjeneste.

Jeg hadde ingen problemer med å diskutere med selgeren min, men han måtte snakke med sin sjef for å få godkjent den endelige prisen.

Samme jeg gjorde. bestilte Onyx hvit og tok alt utstyr utenom: utvendig lyd, telefon greiene og vinterdekk. fikk da også 3år/45k service avtale. (som måtte godkjennes av sjef).

Prisen jeg havnet på var 337 000kr.
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

jakja83

Hørte for moro på pris her. 2 sett hjul, sikkerhetspakke, koll. puter bak, tonede vinduer, 8 dekk, dynamisk led, ambiente - totalt 350 tusen.

Ikke aktuelt for min del, men legger det ut dersom noen ønsker sammenlikningsgrunnlag.

gamer73

Sitat fra: mkaut på mandag 03. april 2017, klokken 14:09
Sitat fra: eivhelle på fredag 31. mars 2017, klokken 13:50
Sitat fra: mkaut på fredag 31. mars 2017, klokken 13:15
Ellers sier selgeren at de ikke har lov å gi rabatt på helt nye modeller...
Det stemmer ikke i praksis. Butikken får kanskje ikke noe rabatt fra importøren, men har ellers frihet til å redusere sin egen fortjeneste på produktene de selger. Butikkene er ellers svært ivrige etter å få kundene til å benytte firmaavtaler, siden firmaene har avtale med importøren og rabatten derfor ikke går på bekostning av butikkens fortjeneste.

Jeg hadde ingen problemer med å diskutere med selgeren min, men han måtte snakke med sin sjef for å få godkjent den endelige prisen.

Jeg fant at vi faktisk også har en firmaavtale, så da fikk jeg bedre pris - men vinterhjul kom plutselig tilbake med full pris. :-(
Er det forresten god ide å betale nesten 10.700 for 15'' felg med Pirelli vinterdekk?

Kjøp vinterdekk og felg hos din lokale dekkforhandelr...IKKE hos merkeforhandler! Du sparer tusenvis av spenn, og du kan fritt velge testvinner-dekkene som ALLE burde velge!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA