Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kupevarme

Startet av ASVN, mandag 20. mars 2017, klokken 10:16

« forrige - neste »

Chivas

Sjekket nå, og ser at jeg reserverte 21.10.16.

Når åpnet de for reservasjoner, og er det noen rundt den datoen som har hørt noe?

Cordus

Reserverte 21.10.16 og mener å huske at dette var åpningsdagen for reservasjon.
Har ikke fått noe tilbakemelding ennå.

eivhelle

Det er ingen automatikk i at en får melding om når bilen går i produksjon. Selgeren må selv gå inn i systemet og sjekke status manuelt for å sjekke fremdriften. Så hvis du vil ha svar må du mase litt på selgeren og få vedkommende til sjekke status jevnlig.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Kårepåsporet

Har tilbud på følgende:

Met lakk
Standard interiør
Tonede vinduer fra B-søylen
Ryggekamera
Keyless (er vel ingen som kjøper bil i 2017 uten???)
Ambientbelysning, selgers forslag, ikke viktig.
Active info display (synes analoge instrumenter er stusselig etter Kia Soul og Ioniq)
Sikkerhetspakke
Dynamiske LED-lys
Bakgasjeromsmatte
Lastekantbeskyttelse
16" Conti u/pigg
Totalt 330.000

Noen tanker/synspunkter på dette?
Noe må ha utstyr som her er utelatt?

Noen som ikke ville valgt e-Golf igjen?

gamer73

Sitat fra: Kårepåsporet på søndag 12. mars 2017, klokken 11:14
Har tilbud på følgende:

Met lakk
Standard interiør
Ryggekamera
Active info display (synes analoge instrumenter er stusselig etter Kia Soul og Ioniq)
Sikkerhetspakke
Dynamiske LED-lys
Bakgasjeromsmatte
Lastekantbeskyttelse
16" Conti u/pigg
Totalt 330.000

Ville valgt skinnseter;)
Met lakk kun om fargen du vil ha kun kommer i det.
Tonede vinduer er et must (ihvertfall om du velger hvit bil). Så en hvit bil uten tonede vinduer og det så ubegripelig stygt ut. Så ut som en åpnet sardinboks med sånn sardin i olje look! ÆSJ!
ryggekamera er utrolig digg og koster ikke noe særlig
keyless JA!
Ambientbelysning er RÅSTILIG...IKKE velg det bort! Koster ingenting og løfter bilen mange hakk.
display velger man vel bare det som er standard hehe...or digitalt er vel standard nå i 2017 så.
Jeg ville ALDRI valgt vinterdekk og felg fra møller. Det er skamdyrt! Kjøp en slik pakke på en lokal dekkforhandler til 50% av prisen.

Chivas

Det er ikke endelig bekreftet, men min ser ut til å bli produsert i uke 15. Det er påskeuka, så får håpe at arbeiderne ikke er i feriemodus :D

Supert at ting er igang! :)

Kårepåsporet

Sitat fra: gamer73 på mandag 13. mars 2017, klokken 08:43
Har tilbud på følgende:

Met lakk
Standard interiør
Ryggekamera
Sikkerhetspakke
Dynamiske LED-lys
Bakgasjeromsmatte
Lastekantbeskyttelse
16" Conti u/pigg
Totalt 330.000

Ville valgt skinnseter;)
Tonede vinduer er et must (ihvertfall om du velger hvit bil). Så en hvit bil uten tonede vinduer og det så ubegripelig stygt ut. Så ut som en åpnet sardinboks med sånn sardin i olje look! ÆSJ!
keyless JA!
Ambientbelysning er RÅSTILIG...IKKE velg det bort! Koster ingenting og løfter bilen mange hakk.
display velger man vel bare det som er standard hehe...or digitalt er vel standard nå i 2017 så.
Jeg ville ALDRI valgt vinterdekk og felg fra møller. Det er skamdyrt! Kjøp en slik pakke på en lokal dekkforhandler til 50% av prisen.

Takk for tilbakemelding. Bilen er for dyr i utgangspunktet, derfor blir sannsynligvis skinn valgt bort, hvis vi går for golf.... :)

gamer73

Sitat fra: Kårepåsporet på mandag 13. mars 2017, klokken 14:28
Har tilbud på følgende:

Met lakk
Standard interiør
Ryggekamera
Sikkerhetspakke
Dynamiske LED-lys
Bakgasjeromsmatte
Lastekantbeskyttelse
16" Conti u/pigg
Totalt 330.000

Ville valgt skinnseter;)
keyless JA!

Takk for tilbakemelding. Bilen er for dyr i utgangspunktet, derfor blir sannsynligvis skinn valgt bort, hvis vi går for golf.... :)

oki men du kan spare penger på å fjerne bagasjeromsmatte om du ikke kjører rundt med lite baggasje. Bilen har knøttlite baggasjerom når matten passer. Men jeg fjernet matten og gulvet og nå er det dobbelt så stor plass:) Dermed er matte unødvendig. Og fjern som sagt vinterdekkpakke med en neste gang. Det er landeveisrøveri fra møller. Vet ikke hva du må betale for aktiv display men dette ville jeg lett fjernet om jeg skulle hatt golfen billigere. Lasteknatbeskyttelse tror jeg er av det unyttige slaget. Kjøp helelr sånn plastfilm man kan montere på. Dynamiske led lys er jeg ikek sikker på hva er. Jeg vet jeg har led lys på min 2016 model men hva er dynamisk? Jeg syntes 330 var MYE...spes med tanke på at du ikek har valg skinnseter en gang.

Oddaa

Dette har ikke vært min erfaring. Kvalitetsfelger og -dekk koster omtrent det samme hos lokal dekkforhandler som du betaler ved kjøp av nybil - i alle fall etter et par runder med forhandlinger.

Selvsagt kan du få noe ræl til halv pris, men vil du egentlig det? (Ubalanse, løse senterringer, dårlig lakk, umulig å skaffe en ny felg om noe skjer, 2 sett hjulbolter å holde styr på, dekk med dårlig grep, osv...)
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Stikkkontakt

Kikket såvidt på e-Golf i Geneve.
Syns de nye perforerte skinnsetene var pene og behagelige. Sikkert ikke så kalde eller varme som de gamle. Videre var jeg ikke veldig imponert over endringene på interiøret. Det virket helt likt opp til den nye skjermen. Den var riktignok heftig,men såg veldig blank ut. Bilen var videre utstyrt med AID. Det er råkult. Utvendig var bilen enkelt gjenkjennbar for en e-Golf-eier. Lysene er ganske annerledes. Ellers kunne de godt kostet på seg noen andre felger og kanskje samme front som nye GTE. Den var kul.
Ellers var ID Buzz på standen til VW,men ikke ID. Den store stjernen hos VW var for øvrig Arteon. Fy flate for en rå bil. Og den var samtidig forbausende romslig. Tiguan Allspace var også en bil jeg likte godt. Jeg spurte om den kom som hybrid og fikk "not yet" til svar. Det kan være lov å håpe..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

eivhelle

Sitat fra: Oddaa på mandag 13. mars 2017, klokken 15:31

Dette har ikke vært min erfaring. Kvalitetsfelger og -dekk koster omtrent det samme hos lokal dekkforhandler som du betaler ved kjøp av nybil - i alle fall etter et par runder med forhandlinger.

Selvsagt kan du få noe ræl til halv pris, men vil du egentlig det? (Ubalanse, løse senterringer, dårlig lakk, umulig å skaffe en ny felg om noe skjer, 2 sett hjulbolter å holde styr på, dekk med dårlig grep, osv...)
Hvis du sjekker ut byttdekk.no vil du få kjøpt en helt grei dekkpakke med 15" felg og Nokia piggfrie dekk til 6500,- Og da med en gjennomsnittlig dyr felg. Velger du billigste alternativ av alt slipper du unna med 5036,-

Oddaa

Sitat fra: eivhelle på mandag 13. mars 2017, klokken 19:57
Hvis du sjekker ut byttdekk.no vil du få kjøpt en helt grei dekkpakke med 15" felg og Nokia piggfrie dekk til 6500,- Og da med en gjennomsnittlig dyr felg. Velger du billigste alternativ av alt slipper du unna med 5036,-
Om jeg går inn på byttdekk.com så havner jeg ca 10% under det jeg betalte på Møller om jeg velger en tysk kvalitetsfelg og CVC6. Da er valget for min del ganske enkelt...

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Kårepåsporet

Nå vet ikke hvor flinke dere er på å prute, men jeg på mitt tilbud så koster dekkpakken 12436, det er ekstrautstyr for 31798 og gitt rabatt på ekstrautstyr på 12418 og 3000 i rabatt p bil.
Trekkes dekkpakken ut tenker jeg den rabatten reduseres betraktelig, så jeg er usikker på hvor dyre dekkene da blir til slutt.
Men det at en kun har ett sett med bolter å forholde seg til synes ihvertfall jeg er veldig greit. At en slipper kødd med dekktrykksensorer fra tredjepart er også greit, er det feil med bilen så får leverandør ordne opp.

Vet at Møller har tildels dårlig rykte, men jeg har bare gode erfaringer med "min" forhandler....så gode at jeg reiser et par timer ekstra....

gamer73

Vel....Når det kommer til dekk så er jo selvsagt dekket i seg selv 100% likt hos møller og hos din lokale forhandler, men sannsynligvis så er din lokale forhanlder hakket billigere på dekket. Når det kommer til felg så er det i utgangspunktet ikke noe gale med å kjøpe dem "billige" i Norge. Det er ihvertfall min erfaring, og spes da med en Golf i tankene. Om jeg hadde kjøpt dem billigste for motorveikjøring i tyskland med en bmw M3....muligens ikke. Men som vinterfelg til en golf...soleklart lett gått for den billigvarianten hos dekkforhandlerne. Har dere sett hva som er vinterfelg hos møller? Det er kanskej tidenes styggeste felg og tar jeg ikke feil så er det heller IKKE orginal VW felg, men uansett, den er ikke pen og den er ikke lavprofil eller noe.

Vi snakker SELVSAGT at vi kjører rundt med "testvinner" vinterdekk alle sammen. I min logikk er dette selvfølge i norge. Det er først og fremt på felgene man sparer penger, men har kan man til gjengjeld spare enormt!

Vinterdekkpakke med dem beste vinterdekkene koster ca 6000kr hos dekkforhandlere til golf...da med dem "billige felgene".

Og det er ikke noe spesiall dekktrykksensor i golfen. Den måler omkrets eller noe annet rart, men det er ikke på noen som helst måte en sensor som er påvirket av felg og dekkvalg.

En selger vil selge og tjene penger, så jeg tror ikke man kommer billigere ut om man velger fohandlers dekkpakke bakt inn i en rabatt. Sett i forhold til litt mindre rabatt men 50% billigere dekk/felgpakke hos lokal dekkforhandler.

Dere kaster penger ut av vinduet om dere velger vinterdekk og felg fra forhandler!

Skinnseter ville jeg også valgt selvsagt, men dette er jo soleklart også "penger ut vinduet" men fordele er så utrolig mye mer behagelig hehe. Det som er genialt med skinnseter er at søl i setene renser seg selv med at du setter deg på sølet så går dritten inn i plaggene i stedet for ned i et stoffsete:) plaggene våre vaskes jo av og til;). Dem sier man skal rense skinnseter.....vel...det holder å rense dem rett før man selger bilen! Dem er i bunn og grunn vedlikeholdsfri!

eivhelle

Sitat fra: Oddaa på mandag 13. mars 2017, klokken 20:20
Sitat fra: eivhelle på mandag 13. mars 2017, klokken 19:57
Om jeg går inn på byttdekk.com så havner jeg ca 10% under det jeg betalte på Møller om jeg velger en tysk kvalitetsfelg og CVC6. Da er valget for min del ganske enkelt...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Men da forutsetter du at du faktisk får en tysk kvalitetsfelg i dekkpakken fra Møller. Dekkpakken jeg fikk levert med min første e-golf hadde 15" felger produsert i Italia og piggfrie dekk fra Goodyear. Jeg betalte i overkant av 10000 . Jeg har problemer med at minst et av dekkene ikke er "rundt" nok slik at det vibrerer når jeg kjører i hastigheter rundt 50-60 km/t. Så jeg opplever på ingen måte at jeg har kjøpt høykvalitet her. Og hva er da risikoen ved å heller kjøpe billigere et annet sted?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA