Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kupevarme

Startet av ASVN, mandag 20. mars 2017, klokken 10:16

« forrige - neste »

brako79

Sitat fra: Ecinnaj på tirsdag 07. mars 2017, klokken 14:25
Sitter å tenker på skinnseter.
Jeg har 2 barn på 3 og 7 år.

Holder det med trekk over baksetet?
Bestilte skinn (pure grey) selv. Har to på 5 år. Så tenker skinnseter er best, ihvertfall hvis de skulle søle litt drikke. De får lov å drikke vann på langtur.

På stoff vil vannet trekke raskere nedi.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Chivas

Sitat fra: brako79 på tirsdag 07. mars 2017, klokken 16:29

Bestilte skinn (pure grey) selv. Har to på 5 år. Så tenker skinnseter er best, ihvertfall hvis de skulle søle litt drikke. De får lov å drikke vann på langtur.

3 og 7 her og, men har bestilt stoff :-)

Tror nesten jeg skal vurdere trekk selv, men dette er vel sikkert bare noe man synes er viktig første året ;-)

Ecinnaj

Ja har tenkt litt på det med langturer.
Men vi drikker brus, saft, spiser pølse potetgull og godteri i bilen da [emoji14]
Men det holder kanskje med å kjøpe et trekk å ha over og slike matter under bilstolene?

Synes ikke skinn setene var så behagelige å sitte i. De var så dype.

Ecinnaj

Sitat fra: Chivas på tirsdag 07. mars 2017, klokken 16:59

3 og 7 her og, men har bestilt stoff :-)

Tror nesten jeg skal vurdere trekk selv, men dette er vel sikkert bare noe man synes er viktig første året ;-)
Ja kanskje :)
Det ser ikke ut baki passaten men så har nokk mor vært for snill å gitt etter når lille er sulten etter bhg å gitt brødskive fra matboks siden vi kjører 30 min hjem.
Men et trekk hjelper jo på.

Finnes det trekk som har "hull" til koppholderen?

gamer73

Mine barn har null restriksjoner på matbruk i bil....det har dem forsåvidt ikke hjemme heller. Jeg ser på mat som passiviserende, og mine barn trenger det, dem er helt sinnsykt ville. Men så er omtrent ALT av seter i bil og hjemme av skinn eller kunstskinn som tåler møkk.

Jeg hadde stoffseter i en gammel nummer 2 bil jeg kjøpte en gang. Der kom det sopp i setene pga all dritten minstemann hadde grist i dem hehe. Det så helt jævlig ut.

Har man ikke barn, eller barn som er genetisk som gamle norske menn (stille og traus) så er det ikke noe problem med stoff.

Ecinnaj

Sitat fra: gamer73 på onsdag 08. mars 2017, klokken 08:15
Mine barn har null restriksjoner på matbruk i bil....det har dem forsåvidt ikke hjemme heller. Jeg ser på mat som passiviserende, og mine barn trenger det, dem er helt sinnsykt ville. Men så er omtrent ALT av seter i bil og hjemme av skinn eller kunstskinn som tåler møkk.

Jeg hadde stoffseter i en gammel nummer 2 bil jeg kjøpte en gang. Der kom det sopp i setene pga all dritten minstemann hadde grist i dem hehe. Det så helt jævlig ut.

Har man ikke barn, eller barn som er genetisk som gamle norske menn (stille og traus) så er det ikke noe problem med stoff.
Haha [emoji23] [emoji23]
Ja litt sånn at en ikke gidder å stresse med det.
Men om jeg bare kjøper trekk til baksetet og inpregnerer og vasker det ofte så går det greit tro?
Det skal vell litt til før det trenger gjennom et trekk?

gamer73

joda men trekk på hele baksete er jo ganske "kleint" ;) men det funker jo selvsagt. MEn jeg liker jo å sitte på skinn så det gjorde jo valget ekstra enkelt sånn sett.

eivhelle

Da ser det ut som at min skal produseres i uke 14 i følge min forhandler. Da blir det i så fall ny bil i starten av Mai. :D
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Rumshot

Bestilte tidelig du da?
Bestilte i uke 3, så er spent på hvor lenge jeg må vente =)

Chivas

Sitat fra: eivhelle på onsdag 08. mars 2017, klokken 20:00
Da ser det ut som at min skal produseres i uke 14 i følge min forhandler. Da blir det i så fall ny bil i starten av Mai. :D
Flott at noe skjer nå!

Slutten av april kan det fort hende at du har den da :)

eivhelle

Sitat fra: Rumshot på onsdag 08. mars 2017, klokken 22:30
Bestilte tidelig du da?
Jeg reserverte ca. 2 timer etter at de åpnet for reservasjon, så jeg er kanskje blandt de 2-300 første.

Jeg vil tro at de aller første i køen får sine biler produsert i uke 13 og leveranse rundt uke 17-18. Hvis min produseres etter planen i uke 14 blir det leveranse rundt uke 18-19.

Chivas

Sitat fra: eivhelle på torsdag 09. mars 2017, klokken 09:12
Sitat fra: Rumshot på onsdag 08. mars 2017, klokken 22:30
Bestilte tidelig du da?
Jeg reserverte ca. 2 timer etter at de åpnet for reservasjon, så jeg er kanskje blandt de 2-300 første.

Jeg vil tro at de aller første i køen får sine biler produsert i uke 13 og leveranse rundt uke 17-18. Hvis min produseres etter planen i uke 14 blir det leveranse rundt uke 18-19.
Lurer på hva de egentlig går etter, reservasjon eller bestillingstidspunkt?
Jeg husker ikke helt, men tror jeg reserverte samme dag eller dagen etter, men bestilte først i romjula.

eivhelle

Det går etter reservasjonstidspunkt. Det ble tatt ut et bestillingsnr. da du reserverte og dette blir brukt på den endelige bestillingen så lenge du overhold bestillingsfristen som var 7. januar.

Striker

Er det noen her som har bestilt med Shetlands beige interiør som har noe om produksjonsuke ennå?
Det siste jeg hørte er at disse ble utsatt til uke 22. Har også hørt biler som blir produsert fra uke 22 blir 2018 modeller. Noen som igjen da har hørt noe om det blir noe nytt ekstrautstyr på disse 2018 modellene? Var akkurat i kontakt med kundeservice på chat,men han visste ikke noe om dette.
Ser på konfiguratoren på sidene til Vw at det ikke er mulig og konfigurere bilen med Shetlands beige interiør ennå
Forhåndsreserverte bil den 2/11-16 og skrev kontrakt den 22/12-16.

sap_2000

Hvor kommer infoen om 2018 modeller produseres fra denne uka (uke 10) fra? Virker å være i tidligste laget. VW har vel tradisjonelt skiftet modeller i uke 22 som også er relativt tidlig i kalenderåret.

Begynner å nærme seg for mange nå.
Bilen min ligger an til produksjon uke 15 og levering uke 18/19 fikk jeg høre i dag  :)
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA