Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kupevarme

Startet av ASVN, mandag 20. mars 2017, klokken 10:16

« forrige - neste »

Ecinnaj

Noen som har fått bestille den nye i pasific blue?

sengekos


TM

Det står ikke i konfiguratoren for e-Golf.  Skal den fortsatt produseres ?

eivhelle

Pacific blue er ikke tilgjengelig desverre. De har kommet med en ny blåfarge "atlantic blue", som ikke er på langt nær like fin. Derfor blir det "tungsten silver" på meg i stedet for.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

tutti

Jeg bestilte meg en slik blåfarge på min neste egolf. Var i tvil jeg også, men det går sikkert bra.

brako79

Sitat fra: tutti på mandag 13. februar 2017, klokken 14:17
Jeg bestilte meg en slik blåfarge på min neste egolf. Var i tvil jeg også, men det går sikkert bra.
Den bestilte jeg og.
Har bare hatt sølv / grå biler, så nå ville jeg prøve noe annet.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Ecinnaj

Ja så dumt :( den nye blå fargen synes jeg blir for mørk.
Så da blir det kjedelig grå som "alle" andre :(  skilkelig kjip siden den er så nydelig ♡

sengekos


Ecinnaj


Rart at de anonserte bilen med pasific blue men ikke skal ha det som fargevalg.

sengekos


lenny36

Hva er egentlig nytt bortsett fra rekkevidden? Må være spesielt interessert for å se noen forskjell på designet. Når kommer neste generasjon, ikke bare facelift men ny e-Golf tror dere?


Sent from my iPhone using Tapatalk

TM

Sitat fra: lenny36 på onsdag 15. februar 2017, klokken 00:12
Hva er egentlig nytt bortsett fra rekkevidden? Må være spesielt interessert for å se noen forskjell på designet. Når kommer neste generasjon, ikke bare facelift men ny e-Golf tror dere?
Det er jo flere nyheter enn det du ser ved første øyekast, men det er jo rekkevidden som er det viktigste.
I tillegg får du større motoreffekt (136 hk), bedre lys, nye seter, nytt infotainment system, nye digitale instrumenter (Active Info display- opsjon). I tillegg regner jeg med at de har forbedret smått og stort basert på feilrapporter, så det å kjøpe en moderat facelift utgave reduserer muligheten for at bilen har feil.

Tipper at neste generasjon ikke kommer før tidligst som 2020 modell, men jeg ser ikke bort fra at det kommer en oppdatering til på batteriet før det. 2018 modellen lager de jo i juni i år. Men dette er bare hva jeg tror  ;)

brako79

I følge min selger, så kommer Golf 8 i 2019, da skulle også VW ha ca 20 modeller som har batteridrift. Om det er kun batteridrift eller hybrid, vites ikke.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

tutti

#40
Sitat fra: TM på onsdag 15. februar 2017, klokken 06:22
Sitat fra: lenny36 på onsdag 15. februar 2017, klokken 00:12
Hva er egentlig nytt bortsett fra rekkevidden? Må være spesielt interessert for å se noen forskjell på designet. Når kommer neste generasjon, ikke bare facelift men ny e-Golf tror dere?
Det er jo flere nyheter enn det du ser ved første øyekast, men det er jo rekkevidden som er det viktigste.
I tillegg får du større motoreffekt (136 hk), bedre lys, nye seter, nytt infotainment system, nye digitale instrumenter (Active Info display- opsjon). I tillegg regner jeg med at de har forbedret smått og stort basert på feilrapporter, så det å kjøpe en moderat facelift utgave reduserer muligheten for at bilen har feil.
+raskere akselerasjon
+høyere toppfart
+aktive ledlys
+dobbelt så rask hjemmelader
+nytt mørk stoffinteriør
+større gps skjerm
etc etc
Optimalisering og forbedring av eksisterende utstyr gjenstår å se når vi får bilene. Jeg tipper at bl.a. at gps skjermen blir raskere å bruke pga. oppgradert cpu.

Stikkkontakt

Nå er e-Golf mulig å bestille i Tyskland.
Grunnpris er 35.900 Euro som tilsvarer ca 268.000 kroner ex moms.
Utstyrsnivået er betydelig lavere enn i Norge og det er bl.a ikke varmepumpe,CCS-lader,DAB+ eller ACC som standard.
Bluetooth med induksjonslading er for øvrig blant ekstrautstyret.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Chivas

Egentlig sprøtt at man (les:jeg) sitter og girer opp mer og mer for hver uke som går i påvente av denne bilen. Bil har for meg - bortsett i fra ungdomsårene - vært noe som tar en fra A til B, og ikke noe mer enn det egentlig :D Joda, jeg har jo ikke vært likegyldig til valg av bil tidligere, men jo mer jeg tenker på det, jo klarere blir det jo at bil er et redskap som frakter en, eller flere personer, samt muligens pikkpakk, fra A til B. Og that's it!

Vel, kjenner at følelsen nærmer seg som når man ventet på julenissen som barn :D Rart med det gitt ;)

Forøvrig har ikke selgeren min noe som helst av info annet enn at han mener at det er i rute :)

TM

#43
Forsøkte å konfigurere opp min bil i den tyske konfiguratoren. Den ble faktisk ganske dyr, så prisen i Norge er ikke så dårlig.  Grunnprisen i Norge er høyere, men korrigert for utstyr så er prisen i Norge nokså lik den tyske eks. mva. Så det er ingen fare for parallellimport av e-golf med det første.

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på fredag 17. februar 2017, klokken 08:25
Forsøkte å konfigurere opp min bil i den tyske konfiguratoren. Den ble faktisk ganske dyr, så prisen i Norge er ikke så dårlig.  Grunnprisen i Norge er høyere, men korrigert for utstyr så er prisen i Norge nokså lik den tyske eks. mva. Så det er ingen fare for parallellimport av e-golf med det første.

Det kommer nok til sommeren. Jeg kjøpte min nesten 10.000 euro under nypris i desember 2014 med 1500 km på telleren. Selvsagt er det bakdeler, men med en pris på 215.000 med vinterdekk så tror jeg fortsatt at jeg vil ha hatt et ok verditap når den skal selges til fordel for en Ampera-e.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA